Alfabetiseren in wat dan ook...

Pagina: 1
Acties:

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02
Ik heb een boel cd's (;))wat ik graag in een tabbelletje oid op mijn site wil zetten, zodat vrienden enz. kunnen zien welke ik allemaal heb.

Als ik er weer een nieuwe koop/krijg, wil ik hem natuurlijk wel kunnen toevoegen, maar niet alles handmatig een plaatsje op moet schuiven...

Kan ik dit in HTML doen, of moet dit in PHP (nog nooit mee gewerkt :X) of toch in java?

• Charango
  • Laatst online: 00:08
Als je in HTML een tabel maakt, kan je gewoon elke keer een rij toevoegen op de juiste plaats.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op maandag 04 februari 2002 21:04 schreef Neejoh het volgende:
Kan ik dit in HTML doen, of moet dit in PHP (nog nooit mee gewerkt :X) of toch in java?
In PHP lijkt me het makkelijkste... In HTML zonder PHP zul je alles handmatig moeten doen, of met behulp van Word of Frontpage oid.

Info over PHP kun je vinden op http://www.php.net/manual/nl.

• Charango
  • Laatst online: 00:08
Als ik er weer een nieuwe koop/krijg, wil ik hem natuurlijk wel kunnen toevoegen, maar niet alles handmatig een plaatsje op moet schuiven...
In HTML zonder PHP zul je alles handmatig moeten doen, of met behulp van Word of Frontpage oid.
Is het dan zo moeilijk om een nieuwe cd zelf op de goede plek te zetten :? ?

En inderdaad, Word kan ook een tabel alfabetiseren en als HTML opslaan.

Verwijderd

Je kunt alle gevens in een array zetten, en vervolgens met een scriptje die array sorteren en in html wegschrijven. Dit kan gewoon clientside, en je kunt later gewoon dingen aan het eind toevoegen, het wordt vanzelf goed gesorteerd.

Het kan ook serverside, met PHP bijvoorbeeld, de techniek is hetzelfde als je een array gebruikt.

Als je de beschikking hebt over MySQL dan is het iets anders, maar ook heel goed te doen.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kunt lijkt me het beste (vooral bij een grote hoeveelheid) iets leuks met PHP en MySQL doen.

In dat geval raad ik je aan [forum=14] en Google een beetje door te pluizen. Zoiets is vrij simpel te realiseren als je de beschikking hebt over een goede host.

• Neejoh
  • Laatst online: 15-09 16:02
Op maandag 04 februari 2002 21:11 schreef elnino het volgende:

[..]

In PHP lijkt me het makkelijkste... In HTML zonder PHP zul je alles handmatig moeten doen, of met behulp van Word of Frontpage oid.

Info over PHP kun je vinden op http://www.php.net/manual/nl.
Hmm, ben dus een beetje aan het kijken, maar ut valt me nog vies tegen moet ik zeggen.. Ik begin namelijk nog maar net met zelf HTML schrijven enz... Dan is dit toch gelijk al een flinke klijf ;(

Verder heb ik alleen geen Word, frontpage of MySQL, helaas.
Pagina: 1