Toon posts:

''gekloot met mijn razendsnelle i740-kaart''

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was windows 98 ff aan het reinstallen op een nieuwe harddisk in een duron 950 / 384 mb en dus een i740 4 mb kaart. Alles goed en wel, installeerde ik de grafische kaart, gewoon via [config scherm, systeem, beeldschermadaptors oid, en dan de driver vernieuwen van standaard pci-ding]
Lukt allemaal goed, gebruik gewoon de driver die op de cd stond, is altijd volgens deze methodiek goed gegaan. Nu echter kan ik alleen in 640*480*16 kleuren draaien.
Als ik dat verander, en overnieuw moet opstarten, krijg ik een melding dat de adapter het niet ondersteunt. Terwijl hij dat al 2 jaar doet :?. Als ik powerstrip installeer, en opstart, gaat het scherm uit, in de standby mode althans.
Wat o wat doe ik verkeerd?

edit// monitor is btw een Philips 105 S

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Probeer eens een andere driver

Verwijderd

scherm gaat uit als beveiliging omdat de resolutie te hoog staat of de refresh rate te hoog. als je een betere monitor in de buurt hebt, sluit die dan aan en pas de settings aan zodat de normale monitor alles ook aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 23:20 schreef Peltier het volgende:
scherm gaat uit als beveiliging omdat de resolutie te hoog staat of de refresh rate te hoog. als je een betere monitor in de buurt hebt, sluit die dan aan en pas de settings aan zodat de normale monitor alles ook aan kan.
ja, dat had ik ook al bedacht, maar de monitor is niet het probleem, die kan wel tot 1024 aan :). Refresh staat op 60, dus 800*600 op 60 hz moet geen probleem zijn, dacht ik zo.
Het ligt aan de driver, ik heb nu een nieuwe gedowned, maar zoveel keuze is er niet. Als ik strax weer thuis ben, probeer ik die wel. Maar toch vind ik het vaag, die driver heeft altijd goed gewerkt :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

installeer ook meteen de laatste monitor driver van je monitor fabrikant. Zonder een goede monitor driver doet windows een aantal dingen goed fout :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik heb ook eens gedoe gehad met zo'n kaart. De oplossing die toen bij mij werkte was de drivers van Intel te installeren, niet die van de videokaartbakker.
Eventjes een linkje voor je gezocht : hiero.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de link, ik ga hem nu ff downloaden.
Een andere monitor heeft niets opgelost. Hij wil niet hoger dan 640*480 * 16 kleuren op 60 hz. De monitordriver heb ik ook al geupdate, dat maakte ook geen verschil helaas.
Nu deze eens proberen :)
Pagina: 1