Ik heb wat problemen met een computer die tijdens het gamen vaak vastloopt.
Na enkele weken zoeken naar het probleem ben ik gaan noteren waar/wannneer/hoe hij vastliep... altijd op een moment waar hij de HD nodig zou kunnen hebben (respawn/laden/nieuwe kamer). Ik heb een MSI K7T255 Pro2-RU met een XP 1700+, en een Western Digital 8,4Gig 5400Rpm schijf, van ruim 3 jaar oud... Zou het aan die schijf kunnen liggen?
Verwijderd
als je geen via 4in1 driver erop gezet hebt wel.
er zinj overigens mensen die bij hoog en laag beweren dat dat 255 266 moest zijn, en dat die MSI borden rammelende ***** dingen zijn dus dat t daar aan kan liggen.
ik hb ook k7t266 pro (gewoon een normale zonder lettertjes) en ik had onder 98 ook ERG veel crashes bij diskactiviteit (met name defrag was gewoon hetzelfde als run- con/con )
bios updateje proberen als nieuwe HDD niet helpt.
(tip: 7200 rpm schijf!)
er zinj overigens mensen die bij hoog en laag beweren dat dat 255 266 moest zijn, en dat die MSI borden rammelende ***** dingen zijn dus dat t daar aan kan liggen.
ik hb ook k7t266 pro (gewoon een normale zonder lettertjes) en ik had onder 98 ook ERG veel crashes bij diskactiviteit (met name defrag was gewoon hetzelfde als run- con/con )
bios updateje proberen als nieuwe HDD niet helpt.
(tip: 7200 rpm schijf!)
Oopz, typo 
Ik was toch al van plan zo'n 7200rpm maxtor schijf te gaan kopen dus nu wet ik t zeker... IIG tnx!
Ik was toch al van plan zo'n 7200rpm maxtor schijf te gaan kopen dus nu wet ik t zeker... IIG tnx!
Verwijderd
Mag ik alsnog ff reageren?
Volgens mij kan je voorkomen dat je hdd gebruikt wordt door meer intern geheugen.
Zo zal hij alleen tijden het wisselen van maps moeten laden, daar heeft i in principe alle tijd voor.
Mischien kan je ook ff controleren of er bad sectors op zitten, en die verwijderen met een low level format bijvoorbeeld?
Scheeld weer, kan je nog ff doorsparen voor een betere hdd
Volgens mij kan je voorkomen dat je hdd gebruikt wordt door meer intern geheugen.
Zo zal hij alleen tijden het wisselen van maps moeten laden, daar heeft i in principe alle tijd voor.
Mischien kan je ook ff controleren of er bad sectors op zitten, en die verwijderen met een low level format bijvoorbeeld?
Scheeld weer, kan je nog ff doorsparen voor een betere hdd