[suse] Probleem met X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Goed, ik ben net begonnen met linux (ben een week bezig ofzo) en ik probeer al een dag de GUI aan de praat te krijgen. Ik heb met xf86config al diverse instellingen gedaan, maar als ik startx doe dan krijg ik een zwart scherm (en eerst nog een bericht op mijn monitor:"Input not supported" terwijl ie op de VGA server staat ingesteld).

Ik snap er echt niks meer van, dus misschien is er hier iemand die mij van dit probleem(pje?) kan afhelpen :)

Ik gebruik SuSE 7.3 (als dat wat uitmaakt):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:53

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

laatste versie van Xfree86 al gedownload?
eeh, wat voor videokaart heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Owjah, dat is wel belangrijk, ik heb een ATI Rage 3D (volgens windows) :) Het is trouwens wel raar dat SAX het wel gewoon doet, en die ziet um als een ATI Mach64 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je niet ff "Xconfigurator" draaien ?????? i.p.v. die dingen handmatig aanvoeren ??
teminste da's de snelste manier in Red Hat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Ik heb het al met SAX geprobeerd, toen nog es met XF86config en nu weer met SAX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb trouwens ook nog een ATI rage 3d pro2 maar t is weer een mach64.. t leg er maar net aan of k xp draai of 98 die vinde ze allemaal weer anders ! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Als ik SAX2 opstart gaat ie eerst detecteren en daarna zie ik heel even een muispijltje en dan gaat het scherm op zwart en doet het systeem nix meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet "X -configure" wel wat :? Die gebruikte ik voor mijn laptop, werkte perfect... XF86Config en co werkten daar ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
X -configure geeft gewoon een hele lijst met opties... wat moet ik daarmee doen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
^ SCHOP ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Bij mij autodetect dat alle X-instellingen....

Vaag....

Kun je je huidige XF86Config-4 file ergens posten zodat we die kunnen bekijken en zie of er obvious mistakes inzitten :?
Pagina: 1