Toon posts:

Problemen S-Video TV-OUT Radeon 7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Club3D Radeon 7000 ( VE ) 64 MB SDR.
VGA/S-VIDEO/DVI output.
Heb nu met verloopstukje van S-Video -> Composite aan de TV aangesloten, krijg beeld op tv, connectie werkt dus. Alleen nu een vaag probleem.

Als de Radeon driver geinstalleerd staat, en hij komt windows ( ME ) binnen, dan gaat de monitor uit, en het beeld op de TV blijft werken. Terwijl hij het bios scherm/bootmenu/veilige modus/opstartscherm wel laat zien op TV en!! monitor. Dan zou hij in Windows toch ook allebei de beeldjes moeten kunnen laten zien ?

Misschien heeft het iets te maken met resolutie ? 16/32 bits ?

Heeft iemand hier een oplosssing voor ? De TV staat namelijk beneden, en de PC boven, en niet naast elkaar dus niet erg handig ...

Update :

Alles staat op 16 bit, 800x600, ik heb met en zonder hydravision geinstalleerd getest, met zonder multimedia center. Nog steeds hetzelfde probleem.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit komt waarschijnlijk doordat je je monitor op de DVI poort hebt zitten...
als er geen PnP monitor op de DVI poort zit, wordt ie uitgeschakeld in/door Windows :(

Dus gewoon je monitor op de standaard VGA uitgang zetten, dan blijft ie het doen.
//Edit: Irritant hoor... ineens je tekst uit het radeon topic halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte een hele oude monitor, en die laat dan vreemd genoeg geen beeld zien, misschien door dat signaal dat hij dan niet teruggeeft, wat jullie zeiden misschien. Hij zit wel op de normale VGA output.

Ik had nog een andere 14" inch alleen die is nogal vaag want het beeld is heel erg donker op de monitor, dus normaal te gerbuiken is hij niet. Maarja ik weet waaraan het ligt dus nu.

Verwijderd

Je hebt een BNC aansluiting Wap, dat werkt niet met PnP :)