Toon posts:

Moederbord/Bios gesloopt?? HELP !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van winXP pro liep me pc iedere x vast (iedere minuut) ik heb geen problemen met 98.
Nou kreeg ik dus van een tweaker te horen dat het aan me "ouwe" bios lag..dus ik andere eroverheen.
maar nou blijft hij bij het opstarten hangen op CHECKING NVRAM.....
en dan doet ie helemaal niets meer !!! :'(
wat NU ????:?

please help !!!

Verwijderd

probeer eerst eens een bios-reset

Verwijderd

Topicstarter
als je bedoeld dat jumpertje eraf trekke wat naast die batterij zit.... en dan ff andersom zette..
dan heeft ie nog steeds het zelfde probleem ! :-(

Verwijderd

Topicstarter
verder nog iemand van de tweakers een fantastische opmerking ???????????

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
zoals al eerder werd gezegd; bios resetten of batterij er een paar uur uithalen (wel eerst van de netspanning af)

<edit>
schoppen is niet echt de bedoeiling hier :r
</edit>

Verwijderd

Een paar uur is overdreven, batterijtje eruit en dan ff powerknop in duwen. Dat ff paar secs vasthouden en leeg is ie.

Als dat niet werkt moet je je ouwe bios terugzetten. Want ehhh je heb toch wel backup van je bios gemaakt he???

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

En anders ga je toch naar een PC winkel / groothandel toe,
en vraagje of ze hem effe opnieuw willen flashe ...
Ik kan je één ding zeggen als je mzzl heb doen ze het gratis :D

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Verwijderd

Das niet fijn. Ik heb het zelfde probleem gehad, Asus mobo???
op zich wil Asus met alle plezier je voorzien van een nieuwe bios voor $25,-, maar doet dit alleen voor zijn klanten in Amerika :(
Er zijn ook bedrijfjes die biossen verkopen, maar ik heb er geen kunnen vinden. Ik heb uit ellende maar een andere plank gekocht.
Ik weet dat je hier nix aan hebt, maar gedeelde smart is halve smart (niet de auto)

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Je zal wel niet heel toevallig een ander bord met zo'n zelfde bios chip hebben liggen eh?
(gaat echt om de chip, niet het soort bord!)

Anders andere pc aanzetten, starten in DOS, al draaiende de BIOS-chip eruit rukken, jou chippy d'r in en ff opnieuw flashen :7

Dan de chippies weer terugzetten en testen maar! :)

P.s. is niet geheel zonder risico >:)

Verwijderd

kijk eens wat voor type de chip is of wat voor type op je moederbord kan worden gezet en koop er dan een en laat deze flashen met de bios file die je van internet hebt gehaald bij een of de electronica shop waar je hem hebt gekocht of wat goedkoper is, je neemt de oude mee en laat je die flashen bij die shop
Pagina: 1