Foto via scriptje uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
wij zijn begonnen met een Party Pics Site. Daar kun je allerlei foto's en andere dingen bekijken. De site is www.basvandenboer.nl kun je drek kijken om mijn vraag beter te snappen.

Maar wat ik nu wil is dus op de 1 of andere manier iets hebben een scriptje of weet ik het wat. Zodat ik dus iets doen en dat hij dan gelijk alle sites die er iets mee te maken hebben aanpast want nu is het superveel typ werk.
Ik ga nu namelijk zo te werk.

als voorbeeld: http:/www.basvandenboer.nl/partypics/partypicsframe.htm

als ik dan een nieuw deel maak dus een nieuw html site dan moet ik bij al die delen (die dus allemaal aparte html sites zijn) steeds erbij zetten van deel 5, deel 6 enzo. En dat is nog wel wat werk. en dan moet ik die navigator ook weer aanpassen omdat de plaatjes een ander bron hebben.

Dus wie kan mij helpen. Als je iets niet snapt vraag maar gewoon. En je kunt me ook bereiken op svanzon@zonnige-eddie.tfmweb.nl

Alvast bedankt.

P.S. ik ken HTML javascript een beetje en ik ken flash. heb alleen nog nooit met php of asp ofzo gewerkt.

• Charango
  • Laatst online: 00:08
Ik zou beginnen de foto's te nummeren en per onderwerp in een aparte map te stoppen, dan is het enige dat je voortaan nog hoeft te veranderen in je html-bestand de map waar ze uitgehaald moeten worden.

Meer dan HTML en Javascript heb je hier niet voor nodig.

Verwijderd

Zou je met php of asp moeten oplossen, en dat is meer iets voor de buren hiernaast.
/14 that is.

www.hotscripts.com Php scripts met misschien jouw oplossing.

www.php.net Kan je php leren

• svanzon
  • Laatst online: 15:13
Charango dat doe ik nu ook al ongeveer. Maar moet nu steeds erbijzetten dat er weer een deel is en dat word veel werk als je dat bij 35 delen mot gaan doen.

En thick ik zal daar eens gaan kijken.

Allebei alvast bedankt.

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
PHP + mySQL lijkt me...
Categorieen in een database
Ik heb precies zo'n scriptje liggen (uploaden, opslaan in db, uit db halen volgens jou categorieen, dbdump erbij) dus als je t wil hebben mail me maar ff :)
edit:

leg ik je ook nog gratis uit hoe je t moet installeren :)

Verwijderd

Ik heb net gisteren voor me LeechLinx site een upload/gallery scriptje gemaakt wil niet zeggen dat ie goed is maar werkt wel en ziet er grappig uit :D

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 13:54
kijk eens op
http://www.aspupload.com

daar hebben ze een compononent aspimage
(op 4guysfromrolla maken ze hier ook reclame voor)...

prima component. doet aan croppen, resizen, thumbnails..

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Is je host een beetje snel, probleem met veel van die asp scriptjes op een elcheapo server is dat ze vrrreeeessseeellliiijjkkkk ttttrrrraaaaaaagggggg werken.

Denk aan een thumbnail gallery
[topic=290279/1/25]

ook standaard in photoshop.... en zelfs in XP met de powertoys....

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Ik heb je email ontvangen stefan, k ben nu een readme/install aan t schrijven :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.