Toon posts:

athlon xp 1800+ multiplier EN fsb verhogen beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej tweakers ik had ff een vraagje.
ik heb net een amd athlon xp 1800+ besteld ( had voor 2 dagen een amd athlon xp 2000+ maar cooler te hard gedrukt core verneukt!! klunzige ik ) maar als ik die amd athlon xp 1800 + nou op de zelfe multiplier laat werken als die amd athlon xp 2000+ (12.5) word hij toch ook even warm???
en nog een vraagje ik zie hier heel vaak dat jullie je fsb verhogen in plaats van je multiplier, maar toen ik m'n xp 2000+ nog had ging ie niet hoger als 140, dus dan heeft het toch veel meer zin om je multiplier te changen??? waarom verandert hier iedereen dan de fsb???
en ook al verander je de fsb kan je toch net zo goed de multiplier op z'n hoogst zetten en dan OOK nog met je fsb kloten, dan kom je toch veel hoger of zie ik dit nou verkeerd???

ja sorry maar dit wou ik even opgeheldert zien :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

een hogere FSB geeft een gehele boost voor je systeem. Een hogere mp alleen een sneller CPU.
Voorbeeldje aan de hand van mijn cpu. Ik heb een Athlon 1200B. Standaard draait deze op 12 * 100. Als ik hem op 8*150 zet is de CPU even snel maar het systeem werkt op een FSB van 150 Mhz. Dat scheelt aanzienlijk in snelheid.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
een hoge fsb zorgt voor meer snelheid. als je 10*166 kan draaien is dat veel sneller dan 12,5*133.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Multiplier kun je niet zomaar omhoog zetten dacht ik, moet je eerst unlocken. En FSB omhoog heeft meer effect dan alleen multiplier.

[edit] soort van driedubbelpost geloof ik >:)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ik denk dat je fsb niet veel hoger kwam door brak geheugen oid er is namuluk een multiplier limiet mijn bordje kan max mp 12,5 geven en 12,5 x 133 = 1662 mhz als je echter de mp op 12,5 zet en je fsb naar 140 gooit heb je al 12,5 x 140 = 1750 mhz
er valt meer winst te halen door fsb overclock. Ook wordt hierbij je geheugen sneller :D en word de agp bus wat verhoogd wat gelijk staat aan betere performance ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar dus voor het opstarten voor je pc en games heeft fsb dus VEEL meer zin?? ik heb trouwes dane-elec geheugen

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op maandag 04 februari 2002 19:33 schreef DARKNOAH het volgende:
maar dus voor het opstarten voor je pc en games heeft fsb dus VEEL meer zin??
juist beter voor games (zolang er geen bottleneck is)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 19:33 schreef DARKNOAH het volgende:
maar dus voor het opstarten voor je pc en games heeft fsb dus VEEL meer zin??
Ja, dat is wat je in de 4 posts hierboven ook kunt lezen :(

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Zoals ik zie heb je dane elec geheugen.

Dane elec maakt zijn modules op stabiliteit. Dus in principe niet voor het OC. Crucial ed gaan wel meer voor deze snelheid. Dit zegt echter niet alles. Heb hier bv ook Dane Elec cas 2 op 9* 155 (1200@1395) en erg stabiel.
Hoever jij kunt gaan staat niet van te voren vast, Blijft proberen. Voor de rest zal ik niet herhalen wat de rest allemaal ook zegt over de fsb en mp

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 04 februari 2002 19:43 schreef Dollardrules het volgende:
Zoals ik zie heb je dane elec geheugen.

Dane elec maakt zijn modules op stabiliteit. Dus in principe niet voor het OC. Crucial ed gaan wel meer voor deze snelheid. Dit zegt echter niet alles. Heb hier bv ook Dane Elec cas 2 op 9* 155 (1200@1395) en erg stabiel.
Hoever jij kunt gaan staat niet van te voren vast, Blijft proberen. Voor de rest zal ik niet herhalen wat de rest allemaal ook zegt over de fsb en mp
Dit is onzin wat jij verteld.
Dane elec is gewoon een firma die brand on 3rd memory modules maakt en geen eigen chips.
Dit wil absoluut niet zeggen dat deze voor stabiliteit gaan. Brand on brand is altijd nog het beste geheugen.
Crucial maakt zelf ook geen geheugen, maar de hele modules dus brand on brand worden gemaakt door de firma MICRON wat ook weer een onderdeel van CRUCIAL is. Deze modules zijn absoluut stabieler dan brand on 3rd memory modules zoals de Dane elec modules.
CORSAIR is een firma die brand on 3rd modules maakt, namelijk met dezelfde MICRON chips als de CRUCIALS hebben, maar dan met eigen printjes van CORSAIR.
CORSAIR is echter een firma die zich bewezen heeft om een stabiel en goed overclockbaar product te kunnen leveren.
Als je eens goed gelezen overal had, dan wist je dat CRUCIAL en CORSAIR de stabielste en daarnaast ook nog de best overclockbare memory modules produceren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Tja, ik lees veel vaker op de wat onbekende forums dat veel mensen ook hoge scores halen met "*UT" geheugen. En dan praat ik over 175 Mhz, 2-2-2. Corsair en Crucial zijn op dit moment stoer, net zoals de epox, terwijl er ook veel onbekende merken goed geheugen maken. Maar daar hoor je niet van.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 04:30 schreef Pjoeloe het volgende:
Tja, ik lees veel vaker op de wat onbekende forums dat veel mensen ook hoge scores halen met "*UT" geheugen. En dan praat ik over 175 Mhz, 2-2-2. Corsair en Crucial zijn op dit moment stoer, net zoals de epox, terwijl er ook veel onbekende merken goed geheugen maken. Maar daar hoor je niet van.
Dus? :7

Verwijderd

Hey darknoah kun je effe contact met me opnemen betreft: [topic=394833/1/25]

tnx!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 05:15 schreef AMDLover het volgende:

Dus? :7
Dus de kwoenwaps moet beter de krenten in de pap fleppen, dit in tegenstelling tot de cosinus pfie die 3 demensionaal achterover de fietsbellen pnaumatifiseert.(offtopic?) En amdlover, voordat je gaat mekken }:O ik heb corsair rammies, dus het was geen flame.

Verwijderd

Topicstarter
heej westcoastleader ik wou ff vrage of je nog een inkoop actie hielf nu doe ik mee want ik wil wel graag een fannetje hebben mzzzzzzzzzzllll
Pagina: 1