Piepjes bij opstarten......

Pagina: 1
Acties:

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:22
Ten eerste, ik heb de search gebruikt en wel wat gevonden maar ik kom er niet uit.
Ik heb een MS-6163MJ met een Award bios.
Nu heb ik uit 2 computers 1 gemaakt waarbij de grafische kaart (voodoo3 3000) en het geheugen is blijven zitten. Er zit een P500@630 op die ik eerst wat wil terugklokken.
Nu krijg ik bij het opstarten 1 lange en daarna 3 korte piepjes. Ik vermoed dat het toch de grafische kaart is maar niks helpt... |:(

kan iemand mij hierbij verder helpen :?

Doet wat met CLP, loopt niet meer hard 😢

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
denk ook video kaart. Video kaart eruithalen en dan start gaat nie, want dan piept ie dus ook. gewoon ff een video kaartje van iemand lenen. lijtk me het slimste

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 07:59

koe161

koe(c)

Award BIOS Beep Codes

Award BIOS uses beeps of varying duration. A long beep will typically last for 2 seconds while a short beep will last only 1 second. Award BIOS also uses beeps of different frequency to indicate critical errors. If an Award BIOS detects that the CPU is overheating it may play a high pitched repeating beep while the computer is running.
BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE
1 Long, 2 Short Video adapter failure Bad video adapter
Repeating (Endless loop) Memory error Bad memory or bad connection
* 1 Long, 3 Short Video adapter failure Bad video adapter or memory
High freq. beeps (while running) CPU is overheating CPU fan failure
Repeating High, Low beeps CPU failure Bad processor

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Xaverius
Overigens is die eerste piep nauwelijks een seconde, de kortere zijn nog niet eens een halve seconde.
Wel is het vreemd dat de videokaart niet uit het slot is geweest. Dus als het klopt moet er een nieuwe kaart in :(

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
moet toch echt de videokaart zijn.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

videokaart zit er niet goed in, of iest dergelijks

piepjes geven aan dat je daar moet zoeken.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Xaverius
Ik zal zo maar nog eens goed controleren of alles inderdaad vast zit. Moet wel, ik heb hem zelf inelkaar gezet. Baal er wel van, hij moet dit weekend draaien en ik wil eigenlijk niks meer aan dat ding uitgeven...

Verwijderd

gewoon nog maals ff kijken of die kaart er wel ver genoeg in zit.. het gebeurt vaak zat je je hem wel gewoon vast geschoeft heb.. maar dat die kaart nog net ff een tikke nodig heb..
pak daarvoor maar gewoon een grote hamer ! :P

gewoon ff duwen tot hij echt goed er in zit.. of anders ff uit je collectie videokaarten ff een andere pakken..

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
en anders video kaart eruit halen en even goed schoonmaken (de connectors dan hè) en dan even opnieuw proberen

• Xaverius
Na nog een keer de kaart eruit gehaald en er weer ingeplaatst te hebben deed hij het weer als "vanouds" :7

In ieder geval bedankt voor de tips.

Pagina: 1