Toon posts:

videokaartbios virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dit nou weer het beste zeggen.. uhh

als ik in windows zit dan geeft ie soms vaag beeld

ik d8 nahja zal.. toen windows opniuew installen en terwijl ik dat deed kreeg ik smileys door mn beeld en allerlei vage tekentjes.. maar nu het geval.. zelfs als ik in de bios zit is mn hele beeld vol met vage tekentjes smileys e.d

ik kan wel gewoon windows installen enz maar er blijven vage dingen door heen zitten

hij zegt als ik boot cant write escd ofzo

en dan gaat ie verder met windows booten

Verwijderd

hm..... heb je een virus check op je mobo zitten
het kan gebeuren dat je een virus te pakken hebt....

in het ergste geval een niew bioschippie kopen/aanvragen

Verwijderd

mm het lijkt erop dat je bios niet meer werkt. Heb je een biosupdate gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen update oid gedaan ik was gewoon op drome en toen ik thuiskwam zei mn pa dat het beeld af en toe vaag deed en windows wou niet meer starten want er miste een file.. dus ik emergency disk gefixt en toen wou ie windows wel weer in.. maar ik weet bijna zeker dat ik een virus te pakken heb want smileys in je beeld is toch niet echt een foutje in windows ofzo..

ik zal es ff ander video kaartje tryen

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op maandag 04 februari 2002 19:22 schreef Shred het volgende:
nee ik heb geen update oid gedaan ik was gewoon op drome en toen ik thuiskwam zei mn pa dat het beeld af en toe vaag deed en windows wou niet meer starten want er miste een file.. dus ik emergency disk gefixt en toen wou ie windows wel weer in.. maar ik weet bijna zeker dat ik een virus te pakken heb want smileys in je beeld is toch niet echt een foutje in windows ofzo..

hmmmzz, als je geen biosflash gedaan hebt, is je bios ook niet besmet. Dat is in normale omstandigheden ROM (Read Only Memory). Scan je geheugen eens, dat kan ook rare dingen doen als het besmet is. is gewoon te verwijderen met een virusscan hoor.

Verwijderd

Topicstarter
hoe geheugen scannen? uhh als de stroom eraf is dan is ram leeg ..

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Als je een geheugenresidente virus hebt, wordt het direct weer in het geheugen geladen als je een programma, met een virus er in opent.

wat wel kan is dat de kaart rot is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je geheugen niet gewoon brak?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op maandag 04 februari 2002 19:25 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

hmmmzz, als je geen biosflash gedaan hebt, is je bios ook niet besmet. Dat is in normale omstandigheden ROM (Read Only Memory).
Ooit gehoord van het CIH virus (ook bekend als het Tjernobyl virus)... 1 van de dingen dat die deed is je bios verneuken/flashen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op dinsdag 05 februari 2002 01:07 schreef Acid_Burn het volgende:
Ooit gehoord van het CIH virus (ook bekend als het Tjernobyl virus)... 1 van de dingen dat die deed is je bios verneuken/flashen.
Maar dat was dat van je mobo en niet je videokaart. Denk dat het eerder gewoon een brak stukje hardware is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

brakke hardware die smileys op het scherm tovert? Lijkt mij eerder een virus die dat doet.

MechWarrior || Monsters Game

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 05 februari 2002 09:22 schreef bombadil het volgende:

[..]

Maar dat was dat van je mobo en niet je videokaart. Denk dat het eerder gewoon een brak stukje hardware is.
sja.. dat was dus een voorbeeld.. point is, als er een virus is dat je mobo bios kan flashen moet het ook niet moeilijk zijn om er 1 te maken die je videokaart bios kan verneuken.

Daarbij die smileys kan ook een brakke kaart zijn.. of brak geheugen

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Als je in windows zit, ken je een screenie maken? >:)
Als ze namelijk niet op de screenshot zitten, ligt het aan je videokaart > uitleg: Videokaart stuurt dingen UIT. Als het virus in de videokaart zit, zal hij met de UITGAANDE dingen de smileys meesturen. Als de smileys NIET op de screenshot zitten (screenshot is videokaartonafhankelijk) dan ligt het dus aan je videeokaart...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 01:07 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

[half offtopic}
Aaaaahhhh! Ik heb een virusscanner, maar een uurtje of 6 geleden toen ik thuis kwam gaf m'n pc het bericht dat dat virus gevonden was! :'( M'n pc stond aan terwijl ik weg was ivm Morpheus (ADSL 512).

Ik merk nog niets (ge-disinfect), maar misschien toch iets mis? Alles gaat vooralsnog gewoon normaal. |:(
[half offtopic]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 05 februari 2002 20:32 schreef Scyth het volgende:
Als ze namelijk niet op de screenshot zitten, ligt het aan je videokaart > uitleg: Videokaart stuurt dingen UIT. Als het virus in de videokaart zit, zal hij met de UITGAANDE dingen de smileys meesturen. Als de smileys NIET op de screenshot zitten (screenshot is videokaartonafhankelijk) dan ligt het dus aan je videeokaart...
Oh nee?

Ik heb een wat ouder kaartje, daarop had ik wat exta geheugen geprikt, en daar kon die kaart niet zo goed mee omgaan, allemaal blokken strepen en andere rommel, bleef niks van gewoon beeld over. En ja, van die rommel op het beeld kon ik een screenshot maken... Vond ik ook vreemd, maar ik zag het toch echt. (met wat moeite had ik het geloof ik in paint geplakt in op weten te slaan en op andere pc op netwerk er naar kijken)

Extra geheugen voor videokaart eruit en het was weer over :?

Dus volgens mij kan dat ook...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mvz
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

videokaart is gewoon brak, zo had ik vroeger oude videokaart, die elke maand meer rommel op beeld toverde, begon met hier en daar een balkje of blokje, en werd steeds meer tot hartjes, schoppen teken, smileys, copyright tekentje.. etc. etc.

prop er es een andere kaart in, je "tweaker backup 2mb s3 kaart" die iedereen vast wel heeft. >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48

Tarin

Just plain weird.

Op dinsdag 05 februari 2002 23:44 schreef xMvZx het volgende:
videokaart is gewoon brak, zo had ik vroeger oude videokaart, die elke maand meer rommel op beeld toverde, begon met hier en daar een balkje of blokje, en werd steeds meer tot hartjes, schoppen teken, smileys, copyright tekentje.. etc. etc.

prop er es een andere kaart in, je "tweaker backup 2mb s3 kaart" die iedereen vast wel heeft. >:)
Owh, wacht, daarvoor heb ik m'n oude videokaart bewaard.. :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op maandag 04 februari 2002 19:22 schreef Shred het volgende:

als jij op het drome was expo hengelo heb je grote kans dat je het nimbda virus hebt stond trouwens ook wel op het scherm.
controlleer je computer maar eens goed

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 05 februari 2002 23:58 schreef Tarin het volgende:

[..]

Owh, wacht, daarvoor heb ik m'n oude videokaart bewaard.. :)
een echte bikkel heeft zelfs nog een isa kaartje liggen om mislukte biosflashes te verhelpen. *D
Q Is een BIOS flash mislukt?
A Mocht u een oude ISA videokaart hebben dan kunt u misschien uw oude BIOS terug krijgen. verwijder alle kaarten uit de sloten, en steek alleen de oude ISA video kaart in een ISA slot, mits aanwezig! Sluit verder alleen een floppy disk aan. Vervolgens probeert u te starten met een bootable floppy disk.(een bootable floppy met alleen het flash programma en de juiste BIOS file).
moet je natuurlijk nog wel een isa slot hebben....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
ach dat is toch hartsikke leuk al die smilie's ? :+

Verwijderd

smily's?? hartjes??? @ tekentjes??

weten jullie zeker dat je niet aan de paddo's zaten???
:9 :9~ :9

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 05 februari 2002 20:32 schreef Scyth het volgende:
Fout!.. als je een screenshot maakt wordt ie uit de videobuffer gehaald. Dus uit je videokaart :)

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ow, ik trek mijn commentaar terug. Ik dacht dat hij een in-windows plaatje renderde (dus wat hij naar videokaart stuurt kopieerde naar geheugen), en daar de videokaart niet bij nodig had... Oops. Weer wat geleerd :o

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1