Toon posts:

[phpBB] inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ff kort de situatie uitleg.
Ik beheer het forum van de site van een FireArms (HL-mod) clan. Wij zitten momenteel nog op F2s maar dat wordt een betaalsite en clanleden zijn goedkope (......) dus dat wordt verhuizen..
Mogelijke nieuwe host: www.fragland.net (gratis, met php & mysql maar banner verplicht)
2e mogelijkheid: www.barrysworld.com (gratis geen banners maar ook geen database)

Dus mijn idee was om de site op barrysworld te zetten en het forum (phpBB) op fragland. Ik blij, clanleden blij, iedereen blij..

Probleem:- Als ik naar http://them.fragland.net ga en ik volg de link naar het forum dan kan ik zonder problemen inloggen.
- Als ik naar www.them.barrysworld.net ga en ik volg de link naar (dat zelfde) forum (wat dus eigenlijk op fragland staat) en ik log dan in zegt ie zonder eerst een fout melding te geven: "u are not logged in"

Naar mijn idee doe ik stel ik iets niet goed in in de config.php file van phpBB en gaat er dan iets niet goed met de cookies.
Ik heb dan ook geprobeerd om '$cookiedomain = "";' in te stellen op them.fragland.net maar dit maakte niks uit, dus toen maar op www.them.barrysworld.net proberen maar dan kan ik helemaal niet meer inloggen.. :)

Wie kan er mij verder helpen??
ps voel je vrij om te registeren en het probleem uit te proberen.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Hmm, ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de juiste plek is om dit te vragen. Misschien kun je het op het phpBB support forum vragen?

Om helemaal van het probleem af te zijn, neem een goedkope hoster. Dat kost ieder clanlid omgerekend 1 biertje per maand ofzo...

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Staat de host het wel toe dat je remote connect naar de database? (Dus niet vanaf een script wat bij diezelfde host draait?)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
gebruik je de oude phpBB
of de nieuwe immergeile phpBB2.0??

//

Verwijderd

komt idd doordat je een hostmoet opgeven, oplossing is 2 cookies

Verwijderd

Topicstarter
RobbertC: idee, daar had ik nog niet aan gedacht maar de vraag ligt nu ook daar..

RobzQ: ik zie het probleem eigenlijk nietzo; het forum staat op fragland en ook de login.php staat daar. (of mis ik nu je punt?)

man-o-script: ik gebruik eigenlijk nog de oude.. Is die nieuwe echt zo geil? (Nu zou opzich wel een mooi moment zijn om over te stappen..)

DJ_PP: 2 cookies is de oplossing zeg je. Zou je daar wat meer uitleg over willen geven over hoe dat te doen. (ik heb de config.php (van phpBB) doorgelopen maar daar staat niks over de mogelijkheid van meerdere cookies in.
ff kort alle cookie related dingen uit de config.php opgesomt:
$cookiedomain = ""; <-- heb ik beide url's in geprobeerd.
$cookiepath = $url_phpbb; <-- moet je niet veranderen zeggen ze.
$cookiesecure = false; <-- moet je niet veranderen zeggen ze.
$sesscookietime = 3600; <-- hoelang hij de cookies bewaart.

Zie ik iets over het hoofd of is dit niet mogelijk met (standaard) phpBB?

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 22:34 schreef Money2 het volgende:
RobbertC: idee, daar had ik nog niet aan gedacht maar de vraag ligt nu ook daar..

RobzQ: ik zie het probleem eigenlijk nietzo; het forum staat op fragland en ook de login.php staat daar. (of mis ik nu je punt?)

man-o-script: ik gebruik eigenlijk nog de oude.. Is die nieuwe echt zo geil? (Nu zou opzich wel een mooi moment zijn om over te stappen..)

DJ_PP: 2 cookies is de oplossing zeg je. Zou je daar wat meer uitleg over willen geven over hoe dat te doen. (ik heb de config.php (van phpBB) doorgelopen maar daar staat niks over de mogelijkheid van meerdere cookies in.
ff kort alle cookie related dingen uit de config.php opgesomt:
$cookiedomain = ""; <-- heb ik beide url's in geprobeerd.
$cookiepath = $url_phpbb; <-- moet je niet veranderen zeggen ze.
$cookiesecure = false; <-- moet je niet veranderen zeggen ze.
$sesscookietime = 3600; <-- hoelang hij de cookies bewaart.

Zie ik iets over het hoofd of is dit niet mogelijk met (standaard) phpBB?
ik ken phpBB niet maar zal ff de source doornemen dan :)
Pagina: 1