Toon posts:

Met me hele pc is iets mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, sinds een maand of 3 is mijn pc heel raar geworden....

nu heb ik een paar dingen die jullie mischien kunnen oplossen:
-Als ik iets van mijn ene hd naar mijn andere copier doet hij hier rond de 20 minuten over, (over 1 cd)

-Als ik iets van een cd naar een van mijn hd copier doet hij hier 15 min over

-Soms als ik opstart dan laad hij de desktop en dan rechtsonder alleen de taakplanner, hierna kan ik niets meer doen en dus resette

-Heel vaak loopt mijn pc uit het neits vast (meestal met msgrv32)

Dit zijn allemaal rare dingen..... weten jullie hier mischien wat op?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Het is altijd handig wat info over je systeem te posten :z

Ik zou dus beginnen met gedetaileerde info over de inhoud van je pc-kast te posten + je besturingssysteem. Dat kan iedereen hier een beetje beginnen met in te schatten waar het probleem zich zou kunnen bevinden.
[grap]
Pas op met hoi :+ (deze zal jij waarschijnlijk niet snappen)
[/grap]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
k

heb win98se draaien
Heb een msi k7t turbo
amd duron 850
diamond stealth s540
255 mb ram
hd1: 20.4 gig
hd2 is 8 gig
cdrom 1 is: 36max speed cdrom (merkloos)
cdrw: hp 12x8x32

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ik denk dat het tijd is voor een verse windows 98 install of nieuw os de foutmeldingen die je geeft zijn (bij normaal gebruik) teken van ouderdom :P

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Ik zou zeggen dat het tijd wordt voor een nieuwe installatie! Of je hebt last van brak geheugen, dat kan ook heel goed

Verwijderd

Topicstarter
heb het 2 dagen geleden nog geformat

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Op maandag 04 februari 2002 19:18 schreef Da borg het volgende:
255 mb ram
Dat moet het wel zijn, dat bestaat niet namelijk *D

FF serieus, hoe lang is het geleden dat je je HDD hebt geformatteerd/gedefragmenteerd?
En dat het kopieren lang duurt, staat DMA aan? :?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Topicstarter
yup gister dma aangeschakeld en nog steeds duurt et lang

• HielkeJ
  • Niet online
probeer winXP of als het niet anders kan ME, maar haal die win98SE er maar af, die draaide ook nooit goed @ mijn MSI K7t Turbo..

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

De problemen die je beschrijft zijn zoals al gezegd meestal van 'ouderdom' v/d installatie van windows, maar als je dit al na 2 dagen hebt, is het misschien en idee om over te stappen op windows 2000.
Dit is een stuk stabieler dan 98 SE en je pc moet dat ook prima aankunnen.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
tja... vond xp ook kut draaien.....

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
windows update al geprobeert en nieuwste drivers voor alle apparaten ?
anders gewoon ander os ff installen met multi boot en dan ff testen wat een ander os er van bakt.

Verwijderd

Topicstarter
windows update???

werkt da?

• magneet
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

moet dat msi bord die vain 4 in 1 drivers hebben?? ben te lui om dat op te zoeken dus moet je dat zelf ff kijken en ook die via latency patch dan als het een via chipset is

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 04 februari 2002 19:24 schreef QuestGamer het volgende:

[..]

Dat moet het wel zijn, dat bestaat niet namelijk *D

FF serieus, hoe lang is het geleden dat je je HDD hebt geformatteerd/gedefragmenteerd?
En dat het kopieren lang duurt, staat DMA aan? :?
Misschien heeft ie "memory hole between 15-16mb" aan staan in zijn BIOS. Dan heb je 1mb minder :)
Op maandag 04 februari 2002 19:31 schreef Da borg het volgende:
windows update???

werkt da?
Tuurlijk wel :)
code:
1
2
3
4
5
Een ogenblik geduld...

De catalogus Updates op producten van Windows Update wordt 
aangepast voor uw computer.
Daarbij wordt geen informatie naar Microsoft verzonden.

:+ ik moet altijd lachen als ik lees

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Misschien heb je een hardware conflict. Kijk eens in je "System Properties"!

Probeer je systeem eens te starten met ALLEEN de master-hdd en je besturingssysteem. Vroeger kon op 1 IDE-poort een oude hdd de performance van een snelle schijf ernorm afremmen!

Misschien helpt het om je systeem "uit te kleden" tot het hoogstnoodzakelijke (1 hdd + vgakaart) Als dit wel goed werkt, sluit je steeds een hardware onderdeel aan. Bijv je geluidskaart. Als er een brak onderdeel bij zit kom je die vanzelf tegen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 19:37 schreef Magneet het volgende:
moet dat msi bord die vain 4 in 1 drivers hebben?? ben te lui om dat op te zoeken dus moet je dat zelf ff kijken en ook die via latency patch dan als het een via chipset is
Zal het ff probbe

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 16:42

CyeZ

Vroem vroem!!!

Toen een vriend van ook veel last had van willekeurige crashes enzo dachten we eerst ook aan een software probleem. Na lang zoeken hadden we daar echter de hoop al opgegeven.

Tot op een gegeven moment hij een extra cd speler wilde inbouwen. Toen viel mijn oog toevallig op een zo'n busje waarmee je moederbord in de kast is vastgeschroeft. Het viel mij op, omdat boven dit busje geen gaatje in het moederbord zat om een schroefje in te schroeven.

Toen dus dat moederbord eruit gehaald, en even al die afstandsbusjes na gelopen of ze wel op een schroefplek in het moederbord uitkwamen. Bij 2 van deze afstandsbusjes was dit dus niet zo, die kwamen die in contact met het moederbord zelf. Na het weghalen van deze afstandsbusjes (en het plaatsen op een logische plek, waar het wel nut had) heeft hij bijna nooit meer last gehad van willekeurige crashes. Althans, niet vaker als wat normaal is bij een windows systeem.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is je HD niet rot? Dat heb ik wel es gehad, een hd met bad sectors in aanmaak en die werd echt retetraag

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Het viel mij op, omdat boven dit busje geen gaatje in het moederbord zat om een schroefje in te schroeven.
Heb ook ooit dat probleem gehad, maar met een nieuw mobo. Eerst getest buiten kast, toen erin geschroefd, en niet meer werken dus. :? Piep-piep-piep-piep. Ff in boekje opzoeken wat dat betekend. Kwam er echter niet uit. Ik snapte er nix van. Weer uit de kast gesloopt, weer werken. :? Na nog eens goed gekeken te hebben zag ik zo'n busje die precies achter de geheugenbankjes zat. |:( ;)

Maar mijn PC deed dus helemaal weinig, maakte alleen hoop pokke-herrie! :( :)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 07:54
Ik heb nu de via 4 in 1 dinges geinstalled.. ik zie dat er een paar dingen verbeterd zijn maar nog niet aLLES

iig bedankt voor alles

----------------------------------------

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:08 schreef Da borg het volgende:
-Als ik iets van mijn ene hd naar mijn andere copier doet hij hier rond de 20 minuten over, (over 1 cd)

-Als ik iets van een cd naar een van mijn hd copier doet hij hier 15 min over
Hangen die twee HDD's aan hetzelfde IDE channel (primary of secondary)? Verander dat dan maar eens, want dat vertraagd de boel heel erg. Een IDE channel kan (of kon, ik weet niet of dat al verbeterd is) niet lezen en schrijven tegerlijkertijd.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

nouw...
1.mij lijkt die 8GB al "wat ouder", dus minder snel... (misschien helpt defragmenteren?)

2.uh, wat wast 2e nou? Owjah, die cd speler... 36 spd is niet zow veel... als je er vanuit gaat dat dat z'n max is, zal je meestal op zo'n 12x denkik... en dan duurt het wel redelijk lang jah

3. een frisse reinstall van je OS doet altijd wonderen...:P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1