Toon posts:

[OC] GeForce 3 @ max. Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn geforce3 deluxe ( asus v8200 ) volledig overgeklokt ... hij kan niet meer verder ... ik heb de clock frequentie dus 50mhz overgeklokt ... en ik heb het memory dus 135mhz overgeklokt ... heb ik nou erg veel mazzel ... of kan dit bij veel geforce3'en ... :P ... .

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualbox.nl/uploads/bench.gif
Is dit trouwens ook wel veilig ... :P ... .

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 14:26
Als het niet veilig is merk je dat snel genoeg >:)

/serieus
Ff checken of je ramsinks enzo niet te heet worden (als dat wel te geval is extra fan erop).. en anders heb je gewoon mazzel :)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

En anders kan je altijd nog verder met powerstrip; door powerstrip te laten denken dat je OC rate je normale is. Dan kan je namelijk nog ff een stukkie verder.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01
Op maandag 04 februari 2002 19:17 schreef cooolkast het volgende:
En anders kan je altijd nog verder met powerstrip; door powerstrip te laten denken dat je OC rate je normale is. Dan kan je namelijk nog ff een stukkie verder.
Denk niet dat dat de bedoeling is ;) , da zou te mooi zijn. Twijfel trouwens een beetje aan de betrouwbaarheid, maar dat doet er niet toe.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Dit kan niet.

Wat zijn je 3dmark scores?

• FragFrog
  • Laatst online: 15:26
you lucky bastard >:)

* FragFrog heeft dus nog een videokaart zonder fan... -> tijd voor n upgrade :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:27 schreef FragFrog het volgende in zijn sig:
* FragFrog is morgen jarig
offtopic:
Mag ik dan de eerste tweakerd zijn die je feliciteerd (ik vergeet dat soort dingen nog al snel)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Loopt de klok-frequentie van een GF3 op 250 Mhz? Dat doet mijn GF2 TI ook standaard als ik het goed heb...

Aan die mem-freq kan ik echter niet tippen :D

Hoe warm wordt het geheel eigenlijk???

Verwijderd

ziet er goed uit :)
net als olav ben ik erg benieuwd naar je 3dmark scores. post ff een compare-url, dan kunnen we vergelijken *D

Verwijderd

Topicstarter
Oke ... allemaal heel erg bedankt voor jullie reakties ... ik ga zometeen ff benchmarken met 3dmark2001 met mijn nieuwe clock settings ... :P ... .

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Dat (de benchmark) gaat ie nou net niet redden denk k >:)

Verwijderd

zodra die niet te warm word en je systeem blijft er gewoon door functioneren dan lijkt mij dat er niets aan de hand is

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh ... kanker ... ik draai 3dmark2001 net ... en eerst gaat het goed ... daarna zie ik witte vlekken in het scherm ( wat je ook in de bioscoop ziet ) ... daarna zie ik alleen maar rechte lijnen en crasht die ... niet gelukt dus ... ff de clock frequentie wat naar beneden pleuren ... :P ... .
edit:

Mijn Systeem Werkt Wel Met Deze Hoge Clock Frequenties ... :P ... .

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Op maandag 04 februari 2002 21:22 schreef jeroen__online het volgende:
Dat (de benchmark) gaat ie nou net niet redden denk k >:)
Jomanda; eat your heart out :P

Damn I'm Good!!
Wel jammer voor je btw, ik kreeg t ook bij 250/460 (std 200/400), eerst artifacts en toen een harde hang.......

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37

Jox444

Honestly....

Op maandag 04 februari 2002 21:36 schreef jeroen__online het volgende:

[..]

Jomanda; eat your heart out :P

Damn I'm Good!!
Wel jammer voor je btw, ik kreeg t ook bij 250/460 (std 200/400), eerst artifacts en toen een harde hang.......
hehe ik kreeg uhm tot 220 / 550 (asus v8200)
hield ie 2 benches vol daarna spontane reboots, beeldfrezes en hele gekke kleurtjes, daarna maar weer alles terug naar std gezet :P

1 van de 2 benches :P
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2142767

Het is FRIET!

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 04 februari 2002 19:25 schreef olav het volgende:
Dit kan niet.

Wat zijn je 3dmark scores?
Waarom zou dit niet kunnen dan ?
Een Geforce 3 classic loopt standaard op 200MHz en kan met wat geluk op 250MHz lopen.
Het memory wat op deze kaarten zit is 3.8ns wat goed is voor 526MHz en kan dus ook met wat geluk hoger lopen.
Mijn kaart is een Geforce 3Ti200 waarvan de core standaard maar op 175MHz loopt. Toch loopt hij hier stabiel op 245MHz zonder hangups of andere vreemde dingen.
Het geheugen op mijn kaart is maar 4ns snel en standaard maar 400MHz. Dit geheugen is echter goed voor 500MHz en met wat geluk, zoals ik dus weer heb, loopt het goed ZONDER artifacts op 550MHz.
Dit is dus echt gebaseerd op geluk. Met deze settings kun je bij mij gerust 24uur 3dmark2001 draaien zonder lockups of artifacts of andere vreemde fouten.
Komt dus echt altijd neer op een beetje geluk en goede luchtstroming.
Mijn kaart is dus standaard en niet gemodificeerd.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:01 schreef kornopdefiets het volgende:
Is dit trouwens ook wel veilig ... :P ... .
Om ff antwoord te geven op je vraag (vandaar deze toppic)>>Ja, dit kan veilig zijn, mits je dus goede koeling gebruikt, zoals gezegd hierboven. Standaard verhaal eigenlijk. Je geforce ti kookt bij deze snelheid, want als die core zo goed was, hadden ze er wel een 500 van gemaakt. Vergeet de achterkant van die kaart ook niet te koelen, dat is dus de achterkant van de gpu chip, die voelt ook aan als een gloeiend kooltje :)
Op maandag 04 februari 2002 19:01 schreef kornopdefiets het volgende:
heb ik nou erg veel mazzel ... of kan dit bij veel geforce3'en
Je hebt denk ik een klein beetje mazzel, dit kan toch wel bij veel geforce 3 en, hoewel 250 wel erg netjes is voor de core. Bij het ene merk weer beter als de andere, dit ligt dus aan de sinkies. Is die bij 250 ook stabiel na bijv een kwartier max paynen?

Verwijderd

Volgende keer een fatsoendelijke topic-titel verzinnen a.u.b.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

lol die van mij draait al 3 maanden op 250/550 :)
op 570 mem gaat het na 10 min quake3en nogal mis ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Jullie zeggen allemaal als de chipset en geheugenchips maar niet te heet worden, maar wat is te heet dan?

• Daan
Op dinsdag 05 februari 2002 12:07 schreef djvandepol het volgende:
Jullie zeggen allemaal als de chipset en geheugenchips maar niet te heet worden, maar wat is te heet dan?
Dat als je eraan voelt je vingers er niet langer dan 5 seconden op kan leggen :)

Verwijderd

Ik heb dus een Ti500 check sig
Die geeft gewoon zwart beel of strepen als het mis gaat

• Jelle Steenbergen
  • Laatst online: 12-05 23:36
Als het beeld en alles maar goed loopt is alles ok toch? of kan ie ook te heet worden zonder dat je er iets van merkt?

Verwijderd

hallo,

mooie pic........

(offtopic FF)
mijn sparkle gf2ti 64mb/ddr 4ns draait op 290@490/(500 met artifacts)

Is de core snelheid meer/minder bepalend voor de snelheid in gaming???
(end offtopic)

Ben dus een geluks vogel denk ik !!!

Verwijderd

Bij de geforce 2 was het meer het geheugen, bij de geforce 3 speelt het allebij een grote rol.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ... allemaal erg toffe reakties ... maar naar het goed benchmarken zag ik dat het maar heel weinig scheelt ... overclocking vind ik bij videokaarten dus niet echt zinvol ... maar jah ... wat schieten jullie er dan mee op?

btw ... mijn heatsinks worden niet heet ... :P ... .

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39
Op dinsdag 05 februari 2002 16:55 schreef kornopdefiets het volgende:
Jah ... allemaal erg toffe reakties ... maar naar het goed benchmarken zag ik dat het maar heel weinig scheelt ... overclocking vind ik bij videokaarten dus niet echt zinvol ... maar jah ... wat schieten jullie er dan mee op?

btw ... mijn heatsinks worden niet heet ... :P ... .
www.guru3d.com probeer eens rivatuner oid of je nog iets hoger kan :D en ik merk het met me gf 2 mx echt wel overclocked of niet :D

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-05 16:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 05 februari 2002 12:10 schreef Phreak het volgende:

[..]

Dat als je eraan voelt je vingers er niet langer dan 5 seconden op kan leggen :)
Bij een GF2/3 moet je je vinger niet op de heatsink houden maar aan de achterkant van de kaart, in het 'vierkantje' dat gevormd wordt door een stel weerstanden/condensatoren precies achter de core :)
Dat plekje wordt, heel, heel erg heet :)

Verwijderd

Voor iedereen die nog een oude orb heeft: Ik heb de onderste fan uit mijn oude mini orb eruit geschroeft, en op mijn blue orb gezet, past perfect, en heeft een veel grotere airflow. eerst liep ie vast op 235/435, gisteren heb ik een paar uur CS gespeeld op 250/450 zonder problemen. Kan vast nog wel hoger.

• Daan
Op dinsdag 05 februari 2002 17:07 schreef Daniel het volgende:

[..]

Bij een GF2/3 moet je je vinger niet op de heatsink houden maar aan de achterkant van de kaart, in het 'vierkantje' dat gevormd wordt door een stel weerstanden/condensatoren precies achter de core :)
Dat plekje wordt, heel, heel erg heet :)
I know.. maar ik had het over de RAM chips en niet de core :)
Op mijn werk heb ik trouwens wel es een ASUS GF2 MX200 gehad die geeneens een heatsink had, standaard uit de doos niet. Toch geprobeerd maar ding werd echt lieheet, werkte wel, maar dit was niet gezond. Nagevraagd en gechecked op inet en bleek dus wel een heatsink op te moeten zitten standaard.

Verwijderd

tenzij je een voltmod hebt gedaan en de boel flink aan het koelen bent geloof ik weinig van die 575, of je moet flinke artifacts hebben, ik heb m'n GF3 TEC gekoeld en trek de 550 zonder artifacts maar daar boven toch echt moeilijk lelijke fouten, of je moet echt gruwelijk veel mazzel hebben, maar die slider opschuiven en een screenshot maken is natuurlijk niet zo moeilijk, link naar je 3DMark score?
Pagina: 1