cdrom aan laptop koppelen? hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik hier een compaq LTE5000 liggen, en ik wil hier graag een cdromspeler op aansluiten.

Probleem is dat ik geen specefieke cdromspeler voor deze laptop heb, maar kan ik er ook eentje op aansluiten via de com/parralelle poort ofzo :?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Cdroms via parallele en seriele poorts zijn er niet, wel natuurlijk voor usb. Je kan natuurlijk ook als je een netwerkuitgang heb de cdrom van een ander computer gebruiken.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

der zijn dus WEL cd-roms via de paralelle poort

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

via de poorten wordt vaak een scsi geemuleerd, bij oudere externe CD-ROM en CDR gebruikelijk. Snelheid is niet zo hoog maar kan dus wel.

• Ed.
ff ter informatie: deze laptop is oud, P75, dus van usb heeft hij nog geen kaas gegeten :)

hij heeft alleen een parallele en compoort, plus audioaansluitingen, stroomaansluiting, ps2, monitoraansluiting en nog een HELE brede aansluiting, soort aansluiting die je ook in je printer stopt, misschien iets voor een dock ofzow :?

dus het moet echt via parallel of com, (of via die andere aansluiting, maar die ken ik niet)

kan iemand me misschien zeggen waar ik dan zo'n cdromspeler kan kopen (of speciaal kabeltje) zodat ik voor het bakkie een cdromspeler heb?
thx

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Volgens mij kun je bij iedere zichzelf respecterende computerzaak wel een extern omhulsel vinden voor je cdromspeler. Met LPT aansluiting. De cdbranders van HP (e serie dus) zaten er allemaal in.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
die hele brede is voor een HEEELE oude printer.

zo oud als ongeveer de Dot-matrix :7

misschien nog wel ouder :+

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Bedoelt ie geen SCSI? of Bidir poort?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Ed.
haha, nee het is geen SCSI, ik zal wel ff een pic posten,

ga het ff inscannen, moment geduld

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:07 schreef internetinfo het volgende:
die hele brede is voor een HEEELE oude printer.

zo oud als ongeveer de Dot-matrix :7

misschien nog wel ouder :+
Fout! Wel degelijk voor een docking-station!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op maandag 04 februari 2002 19:20 schreef timotee het volgende:

[..]

Fout! Wel degelijk voor een docking-station!
idd errug irritante mensen die zitten te zieken...

Cogito Ergo Credo

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Okee dan nu een zinnige reply. Een vriend van me heeft zo'n ding in huis, wil 'm verkopen (De Compaq LTE 5000).

Daar zit dus zekers te weten wel een CD-ROM drive bij. Hij wordt aangesloten op de parallelle poort en werkt vergelijkbaar met een parallelle-poort ZIPdrive. Paradrive of ziets staat er trouwens op.

Als je serieus interresse hebt mail ff naar maikelgiesbers at hotmail.com (sorry, tegen spammers)
Wie weet dat ie de klaptop en de CD-rom ook wel los wil verkopen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Ed.
Op maandag 04 februari 2002 19:15 schreef Rolex het volgende:
haha, nee het is geen SCSI, ik zal wel ff een pic posten,

ga het ff inscannen, moment geduld
hier dus de beloofde pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.h2d.f2s.com/test/laptopback.jpg

Lijkt me stug dat dit voor een printer is (moet wel HEEL veel data over kunnen lijkt me) en denk dus ook dat dit voor een docking station is, maar ja, die heb ik hier dus thuis niet staan ;(

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
hmmm kweet niet waar die brede voor is. zelf heb ik wel een doosje die dus op de printerpoort kan. snelheid is laag maar werkt wel. en je hele systeem is onbruikbaar als je hem gewbruikt.. net als bij een lpt-printer of scanner. ik heb er zelf een keer een 2x brander ingestopt [werkte ook nog!] en ik ken iemand die er een HD in heeft gestopt [wel een wat nieuwer doosje.. maar wel LPT] ik hoorde zelfs van DVD-spelers die erop gingen.. en dat je dus nog best een film kan kijken. maar of ik dat moet geloven.

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 16:42

CyeZ

Vroem vroem!!!

Ik heb wel eens mensen rond zien lopen hier op de opleiding met een CD-Rom Brander waar een PCMCIA (of hoe je het ook mag schrijven) aansluiten. Dit zijn kleine kaartjes die je meestal aan de zijkant van een laptop erin kunt stoppen. Ik heb alleen niet gelezen of je wel of niet zo'n aansluiting op je laptop hebt.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
brede is gewoon voor docking station idd!

verder, pak een parallel cdrommetje! :)

freecom ofzo heeft van die dingen, kits ofzo om ze parallel of USB eraan te hangen :)
Pagina: 1