Toon posts:

compaq vervangen fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kapotte fan van een compaq professional workstation 6000 vervangen. Probleem is dat er een rpm snoer aangesloten moet worden. Dat heeft de nieuwe fan niet. Nu krijg ik telkens een melding, en moet ik op f1 drukken om te booten. Iemand enig idee hoe ik dit oplos??
btw: bios update al uitgevoerd, maar nix te vinden

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
ehm. In de meeste biossen (tenminste, die van Award, staat onder de PC Healt status iets van dat ie niet mag booten als er geen cooler achter zit. misschien moet je daar eebns naar gaan zoeken

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, maar dat is niet bij een compaq (volgens mij). Die hebben van die lekkere vage biossen. :r

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik weet niet of je ooit je systeem eenkeer heb behandeld met fdisk enzo of een nieuwe hd heb ingebouwd maar dan heb je kan dat je bios setup net als die van mij pleitte is
(ik heb een compaq deskpro 4000 met pentium pro)

Verwijderd

das jammer genoeg het risico van het plaatsen van niet Compaq onderdelen.....

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
De enige oplossing zal zijn: een nieuwe fan kopen waar wel een rpm draadje aan zit. Of inderdaad in de bios die optie weten te vinden, maar ik geef je weinig kans, aangezien het een comprak is...
Je kunt natuurlijk ook gewoon op f1 blijven drukken. Als ie het er verder goed om doet... Ik bedoel: handig is anders maar ons blif suunig :)

Verwijderd

Een Compaq workstation heeft gewoon garantie. Als je fan kapot is of niet naar behoren werkt dan wordt deze vervangen door een service provider van compaq.

Als je een service provider zoekt : www.hsc.nl
Zij kunnen ook van te voren bekijken wat het kost en hoe de garantie van de machine is aan de hand van het serienummer.
Waarschijnlijk issie net nieuw en heb je on-site garantie en kost het dus niets..
Je hebt nog wel de standaard fan nodig mocht je hem willen vervangen.
In de BIOS kan je deze setting niet veranderen.
succes, michiel

Verwijderd

Topicstarter
nou, garantie zit er niet meer op. Voor een andere workstation heb ik een keer een spare part fan gekocht (van compaq dsu) 260 pieken lichter :( daar heb ik dus niet zon zin in
Pagina: 1