Hallo ik heb zelf nu een Asus v6800 deluxe en ik vondt dat het tijd was voor een upgrade ik dacht zelf aan een Hercules 4500 64mb kyro 2 maar ik weet niet of die zo goed is weet iemand of het een goede kaart is of moet ik een andere kaart kopen het moet wel te betalen zijn
Rolf als upgrade zou ik nooit een kyro 2 neemen die kyro 3 ziet er leuk uit maar koop dan een GF 2 TI 200 of als je iets meer geld hebt een GF 3 TI 200 ( dat ding is ze geld dubbel waard
) de Kyro is wel goed aleen sucky driver's en sneler dan een GF 2 mx zijn ze niet ( in Unreal 2 wel iets maar niet veel )
Je moet het wel in perspectief zien, die hall of fame is natuurlijk leuk, maar niet reeel. Dat is een Porsche vergelijken met een Astra.
Het moet natuurlijk wel in je budget passen, ik heb zelf net wel deze kaart (de Kyro II) aangeschaft en ik ben er helemaal tevreden over
.
Trouwens zou dit topic eigenlijk niet in videoplanken & beeldkanonnen moeten ?
Het moet natuurlijk wel in je budget passen, ik heb zelf net wel deze kaart (de Kyro II) aangeschaft en ik ben er helemaal tevreden over
Trouwens zou dit topic eigenlijk niet in videoplanken & beeldkanonnen moeten ?
ik heb hier een KII en idd in 3dmark presteerd deze kaart niet, maar zeg nu zelf: Speel jij 3dmark misschien?
ik alvast niet, in real-life presteerd hij ECHT goed, evengoed als een GTS en zelfs beter.
Zie maar es bij de benches bij anandtech (http://www.anandtech.com) naar die benches voor toekomstige games: nl. de U2 engine. Daar is hij even snel als de GF2TI200 en bijna evensnel als de GF2ultra (en dit met een betere beeldkwaliteit)
Dusja, jij kiest heh
maar 3dmark vind ik totaal geen realistische bench: hijs teneerste al in D3D, welke gamer speelt nu nog in D3D?
ik alvast niet, in real-life presteerd hij ECHT goed, evengoed als een GTS en zelfs beter.
Zie maar es bij de benches bij anandtech (http://www.anandtech.com) naar die benches voor toekomstige games: nl. de U2 engine. Daar is hij even snel als de GF2TI200 en bijna evensnel als de GF2ultra (en dit met een betere beeldkwaliteit)
Dusja, jij kiest heh
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
Op maandag 04 februari 2002 19:04 schreef RS_003 het volgende:
Rolf als upgrade zou ik nooit een kyro 2 neemen die kyro 3 ziet er leuk uit maar koop dan een GF 2 TI 200 of als je iets meer geld hebt een GF 3 TI 200 ( dat ding is ze geld dubbel waard) de Kyro is wel goed aleen sucky driver's en sneler dan een GF 2 mx zijn ze niet ( in Unreal 2 wel iets maar niet veel )
kben zelf van een asus v6800 naar een kyro II gegaan en niks zeiken over slechte drivers en is zeker wel sneller als zo'n crap MX.
zelf heb je zeeeeeeeeeeeer waarschijnlijk geen kyro en heb je waarschijnlijk ook nog nooit er een zien draaien dus moet je gewoon je *** houden.
ik speel alle nieuwste spellen boven de 60fps met alle details hoog zoals RTCW en medal of honor.
die k*t gf2mx kaartjes gaan daarbij hard op hun bekkie hoor.
en mijn 3dmark 2001 score: 2049, is laag misschien?
maar een gf2 mx haalt ook maar 2500 ofzow punten en dat is
meestal op een snellere processor (heb zelf PIII@1ghz en die mxjes waren op AMD athl. xptjes)
ik werk op een TD dus heb al heel wat kaartjes kunnen testen....
en bovendien weet iedereen die een beetje boven nOOb niveau is dat 3Dmark de schuldige is van de lage scores met een kyro door een aantal bugs.
dus: ja het is een nuttige upgrade en als je maar een klein budget hebt (kyro II is geloof ik 300 piek / 140) dan zou ik die ECHT wel verkiezen boven een MX.....
Het ligt ook best aan je processor. Een GF2 op een processor die redelijk oud is (~500mhz) zal beter presteren dan een Kyro omdat de Kyro een hoop berekeningen meer door de processor laat doen (zei daar iemand T&L?
)
fuck you, ik heb een kyro2, check de rest van me sign, met mijn cpu power heb je zoiezo ook geeneens een TnL motor nodig! deze kaart presteerd goed, hij raait op 195mhz bij mij zonder voltage mod, onder win2k prof. so beat that! Ow en idd 3dmark presteerd ie minder toch haal ik in 3dkwark2000 7050 punten en in 2001 haal ik 3000 , dus zoiezo vind ik dat ook niet slecht voor een pro-nvidia 3dmark!Op maandag 04 februari 2002 18:45 schreef Miklo1980 het volgende:
De kaart sucks kijk hier maar eens
http://gamershq.madonion.com/hardware/halloffame/
Kyro II is voor z'n prijs een fijne kaart. Over het algemeen net zo snel als een GTS, in sommige dingen veel sneller, in FSAA VEEL sneller, en sommige dingen draaien weer heel traag, ik weet trouwens niet zeker of dat nog steeds zo is.
In de winkel kost hij nu volgens mij ongeveer 100 euro, je zou voor die prijs ook een Radeon 7200 kunnen kopen, ongeveer net zo snel over het algemeen, maar met minder (positieve en negatieve) uitschieters.
In de winkel heb je voor 30 euro meer ook een GF2Ti en voor 40 euro meer een Radeon 7500 en daar zou ik toch wel voorgaan, omdat die wel een redelijk stuk sneller zijn, maar dat hangt van je budget af.
In de winkel kost hij nu volgens mij ongeveer 100 euro, je zou voor die prijs ook een Radeon 7200 kunnen kopen, ongeveer net zo snel over het algemeen, maar met minder (positieve en negatieve) uitschieters.
In de winkel heb je voor 30 euro meer ook een GF2Ti en voor 40 euro meer een Radeon 7500 en daar zou ik toch wel voorgaan, omdat die wel een redelijk stuk sneller zijn, maar dat hangt van je budget af.
ik denk dat ik een andere kaart neem zo te lezen wat jullie allemaal zeggen is ie niet echt goed ik denk dan dat ik een LEADTEK WINFAST GEFORCE 2 TITANIUM 64MB DDR + TV-OUT neem
Even luisteren jongens:
*de kyro II is een goede budgetkaart die in de meeste spellen gelijk of zelf beter als een GF2GTS presteert.
*Hij ondesteunt een Hardware T&L, en dus heb je een snelle processor nodig om deze Software T&L te kunnen uitvoeren.
*De kaart gaat ook goed op oude moederborden omdat ie geen 4x AGP nodig heeft...ik zal mijn uitleg nog even opzoeken...deze heb ik nml onlangs naar "JWR" gestuurd->JWR is nu zeeer tevreden, he?
Goedluck, P.
*de kyro II is een goede budgetkaart die in de meeste spellen gelijk of zelf beter als een GF2GTS presteert.
*Hij ondesteunt een Hardware T&L, en dus heb je een snelle processor nodig om deze Software T&L te kunnen uitvoeren.
*De kaart gaat ook goed op oude moederborden omdat ie geen 4x AGP nodig heeft...ik zal mijn uitleg nog even opzoeken...deze heb ik nml onlangs naar "JWR" gestuurd->JWR is nu zeeer tevreden, he?
Goedluck, P.
Verwijderd
neee dat doet hij nietOp woensdag 13 februari 2002 17:50 schreef PowerPee het volgende:
*Hij ondesteunt een Hardware T&L
FEIT 1: kyroII is erg CPU intensief, vanaf 1ghz toont hij pas zijn ware kracht
FEIT 2: mooi kleurenpalet
FEIT 3: goedkoop budget kaartje met degelijke prijs/performance
FEIT 4: vanaf 1ghz rent hij een GTS kaart eruit
aan jou de keus
heb hem zelf ook gehad
als je voornamelijk 2d spul doet dan is het een uitstekende keus, alleen kwa 3d niet zo'n lange houdbaarheid ivm. toekomst (full T&L is dan een vereiste en kyroII ondersteunt geen T&L)
echt een toekomst zit er helaas alleen niet meer in
je zal nog een half jaar vooruit kunnen, momenteel draaien de meest intensieve spellen er nog best op (mits 'sterke' cpu) maar vanaf unreal2 mag je je koffers pakken
EDIT: ga inderdaad voor minstens een Geforce2TI als je nog een tijdje mee wilt komen, Leadtek GF2TI is uitstekende keuze, aan de hand van overclocken kom je daarnaast ook nog eens boven de GF2Ultra performance (zoals ik momenteel)
FEIT 2: mooi kleurenpalet
FEIT 3: goedkoop budget kaartje met degelijke prijs/performance
FEIT 4: vanaf 1ghz rent hij een GTS kaart eruit
aan jou de keus
heb hem zelf ook gehad
als je voornamelijk 2d spul doet dan is het een uitstekende keus, alleen kwa 3d niet zo'n lange houdbaarheid ivm. toekomst (full T&L is dan een vereiste en kyroII ondersteunt geen T&L)
echt een toekomst zit er helaas alleen niet meer in
je zal nog een half jaar vooruit kunnen, momenteel draaien de meest intensieve spellen er nog best op (mits 'sterke' cpu) maar vanaf unreal2 mag je je koffers pakken
EDIT: ga inderdaad voor minstens een Geforce2TI als je nog een tijdje mee wilt komen, Leadtek GF2TI is uitstekende keuze, aan de hand van overclocken kom je daarnaast ook nog eens boven de GF2Ultra performance (zoals ik momenteel)
Verwijderd
Zelf heb ik ongeveer zelfde chipset maar dan van powercolor, 2D krijg ik mijn beeld boven 800*600 @85 niet meer helder, maar ik krijg zo'n gevoel dat ik een uitzondering ben.
Zie mijn topic. Staat iets naar onderen.
Eeh, typo.Op woensdag 13 februari 2002 17:52 schreef WebSniper het volgende:
[..]
neee dat doet hij niet
Dit was het stukje wat ik vorige keer aan JWR had gestuurd:
Goede...middag,
Wat een voorbeeld van een luie flikker weer bij funprice. Sjongejonge. Wel goed overigens dat ie je een aantal aleternatieven biedt.
GA GEWOON ERGENS EEN KYRO II HALEN! Dat ik ons eensgezind advies. Kijk, de Kyro heeft dan wel geen T&L, maar dit kan de CPU voor hem uitvoeren. DUS, hoe sneller de CPU instucties uitgevoerd worden, hoe sneller de Kyro draait!!!
Bij een Gforce is dit niet het geval. Deze gebuikt zijn eigen instructies en alles moet dan via de AGP bus aangevoerd worden waardoor hij zeer veel bandbreedte nodig heeft(AGP 4x). Hij heeft dus vrijwel geen baat bij een snellere CPU...logisch omdat de AGP bus de beprerkende factor is. Bij de Kyro daarentegen (welke helemaal geen 4x AGP nodig heeft, en dus ook niet gebruikt(foutje in de specs van funprice)) is de vraag naar bandbreedte gewoon een stuk lager omdat ie geen T&L instucties op de vid-kaart zelf hoeft uit te voeren, dit doet de CPU immers voor hem. Overigens zijn de instucties die de GF2 uit kan voeren beperkt tot een aantal vaste instructies welke hem niet de toekomst in zullen helpen->vandaag dat de GF3 en Radeon 8500 een programmeerbare T&L unit hebben. De Kyro heeft deze dus niet nodig en de CPU kan alle mogelijke instucties uitvoeren zolang ie snel genoeg is.
Conclusie/samenvatting:
GF2:
onboard T&L unit
AGP 4x(noodzakelijk)
wordt knetter warm, vraagt veel vermogen
DirectX 7 compatible
beperkt in vermogen door beperkte bandbreedte(AGP 4x)
Kyro2:
geen onboard T&L noodzakelijk omdat de CPU dit doet
AGP 2x(omdat ie niet meer nodig heeft)
vraagt weinig vermogen en is breed toepasbaar
DirectX 8.1 compatible
Future proof!
dus
vreemdOp woensdag 13 februari 2002 18:02 schreef JeeDee het volgende:
Zelf heb ik ongeveer zelfde chipset maar dan van powercolor, 2D krijg ik mijn beeld boven 800*600 @85 niet meer helder, maar ik krijg zo'n gevoel dat ik een uitzondering ben.
kyroII staat juist bekend om mooie 2d kwaliteit
iig veel mooier beeld toen 2d (en hogere Hz) dan nu met me gf2ti, maja gf2's zijn dan ook geen 2d konings
Verwijderd
heb het stukje niet gelezenOp woensdag 13 februari 2002 18:06 schreef PowerPee het volgende:
[..]
Eeh, typo.
Dit was het stukje wat ik vorige keer aan JWR had gestuurd:
Goede...middag,
Wat een voorbeeld van een luie flikker weer bij funprice. Sjongejonge. Wel goed overigens dat ie je een aantal aleternatieven biedt.
GA GEWOON ERGENS EEN KYRO II HALEN! Dat ik ons eensgezind advies. Kijk, de Kyro heeft dan wel geen T&L, maar dit kan de CPU voor hem uitvoeren. DUS, hoe sneller de CPU instucties uitgevoerd worden, hoe sneller de Kyro draait!!!
Bij een Gforce is dit niet het geval. Deze gebuikt zijn eigen instructies en alles moet dan via de AGP bus aangevoerd worden waardoor hij zeer veel bandbreedte nodig heeft(AGP 4x). Hij heeft dus vrijwel geen baat bij een snellere CPU...logisch omdat de AGP bus de beprerkende factor is. Bij de Kyro daarentegen (welke helemaal geen 4x AGP nodig heeft, en dus ook niet gebruikt(foutje in de specs van funprice)) is de vraag naar bandbreedte gewoon een stuk lager omdat ie geen T&L instucties op de vid-kaart zelf hoeft uit te voeren, dit doet de CPU immers voor hem. Overigens zijn de instucties die de GF2 uit kan voeren beperkt tot een aantal vaste instructies welke hem niet de toekomst in zullen helpen->vandaag dat de GF3 en Radeon 8500 een programmeerbare T&L unit hebben. De Kyro heeft deze dus niet nodig en de CPU kan alle mogelijke instucties uitvoeren zolang ie snel genoeg is.
Conclusie/samenvatting:
GF2:
onboard T&L unit
AGP 4x(noodzakelijk)
wordt knetter warm, vraagt veel vermogen
DirectX 7 compatible
beperkt in vermogen door beperkte bandbreedte(AGP 4x)
Kyro2:
geen onboard T&L noodzakelijk omdat de CPU dit doet
AGP 2x(omdat ie niet meer nodig heeft)
vraagt weinig vermogen en is breed toepasbaar
DirectX 8.1 compatible
Future proof!
dus
maar ik heb zelf ook zo'n
en dat ding is perfect doet alles
ik speel alles op een 21 inch monitor
1280 968 , een alles gaat perfect
Verwijderd
Oke, nog maar een reactie dan. Ik heb dus ook een Hercules kyro II en deze bevalt erg goed! Ik heb hem onder Win 9x en WinXP perfect draaiende.
Kaart is niet duur en presteerd in spellen en windows applicaties gewoon goed.
Gewoon kopen dus!
Kaart is niet duur en presteerd in spellen en windows applicaties gewoon goed.
Gewoon kopen dus!
Pagina: 1