[winkel beveiliging] webcams/gewone cams?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een "vraagstuk". Een oom van mij heeft een vrij grote winkel en wil iets meer gaan doen aan winkeldiefstal-detectie. Hij wil graag een stuk of 4 camera's (webcams?) in de winkel hangen die op 1 beeldscherm te zien zijn. Als er iets verdachts op een van de camera's gebeurd wil hij handmatig een "snapshot" van dit beeld kunnen maken (evt. als bewijs bij diefstal). Weet iemand hoe dat zou kunnen? Ik zat bijvoorbeeld te denken om 4 usb-webcams aan een pc te hangen. Maar dan weet ik niet of de software 4 cams tegelijk kan laten zien (windowed). En wellicht zijn webcams niet van goede kwaliteit. Heeft iemand ervaring of tips? Thanks!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

jup in onze winkel hebben we ook webcams hangen (2 stuks) en 5 gewone camera's die dingen opnemen op tape...

Die 2 webcams hebben we aan 1 pc hangen en we hebben er ook software voor om ze beiden te laten zien in 1 keer.

Ben alleen ff de naam kwijt van de software maar het is er dus wel.

Succes en vat ze in de kraag, he! :7:7:7

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
axis heeft van die dingen met een ingebouwde webserver. je oom hoeft ze alleen aan een switch te hangen en hij kan ze met IE bekijken.

• internetinfo
  • Laatst online: 16-08 22:24
het nadeel van webcams als beveiliging is, als jij ff a8ter in je winkel bent (je oom dan :7 ) en een kerel doet iets verd8s dan heb jij geen bewijs, terwijl een camera alles opneemt

Verwijderd

conrad ( :r ) heeft tv kaarten met een viervoudige video input special voor bewaking

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
Op maandag 04 februari 2002 19:11 schreef jadjong het volgende:
axis heeft van die dingen met een ingebouwde webserver. je oom hoeft ze alleen aan een switch te hangen en hij kan ze met IE bekijken.
Inderdaad axis maakt hiervoor de meest geschikte apparatuur. Die apparaaten hebben een ingebouwde webserver en plug je gewoon op een 100Mbit cat 5 netwerk. Je hebt veel mogelijkgheden als je een simpele webpagina maakt met de opties die jij wil!

Advanced sheep-counting strategies

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou trouwens gewoon elke 30 sec een snapshot laten maken (en nummeren snapshot001.jpg)is makkelijker dan met de hand. Moet je wel wat vrije schijfruimte hebben.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Thanks voor de reply's, da's al wat! Die Axis dingen zien er goed uit, maar ik weet niet of 't budget toereikend is. Daarop doorgaand: die webcams klinkt wel goed, maar kan dat wel over lange afstanden? Want de verste komt zeker 50 meter van de pc waarop hij te zien is. En het is niet echt gewenst dat er meerdere pc's (of servers) nodig zijn eigenlijk...

Verwijderd

Op school hadden we een axis cd-server. Die wil je echt niet hebben. wat een :r :r :r ding. Het heeft een jaar geduurd voordat hij het half deed.

Dus pas op met axis :).

• phoxetis
  • Laatst online: 27-07 14:28
vergeet niet dat de resolutie van webcams schrikbarend slecht is..... die 800-lijns zwart/wit panasonics zijn niet voor niets duurder dan een kleurenwebcam :P

groetjes e

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
kwou nog ff dit kwijt, e beetje rechtzaak gelul :)

als je een camera of iet dergelijks in je winkel(of bij je thuis,maakt ni uit) plaats, hoef je een aanvraag in te dienen opdat je dit mag gebruiken(in belgie toch,nedl weet ik ni juist)

als je dit niet doet en iemand pleegt een misdaad, dan geldt het bewijs dat je opgenomen hebt met je (niet aangevraagde) beveiligingsstuff niet. De reden? Inbreuk op de privacy :)
zelfs als je thuis een cam zet en je registreerd een inbraak dan mag je volges de wet die ni gebruiken als bewijsmiddel omdat dit tege de wet is op gebied van de privacy. Enfin, dit is zo in belgie al zeker zo.
sorr voor het genag, maar kwou het effe kwijt, het zou stom zijn dat je geld steekt in beveiligingsdingen en op de moment dat het bruikbaar is,dat je te hore krijgt dat je het niet mag gebruike :)

• phoxetis
haha.. nou zo erg is het nog niet
een sticker op je winkeldeur met 'hier wordt met videocamera's bewaakt' is al genoeg ;)

grz e

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
sja, onlangs was het op tv en daar zeide ze dat je een aanvraag moest doen.
Kan ik ook een blauw streep op menne auto plakke + politie maar daarom ben ik het niet e :)
denk niet dat een stom stickertje genoeg is

• phoxetis
jaja, maar dit is nederland.
als we het niet meer weten, gaan we nederlands praten. aangezien die taal bol staat van de onduidelijke woorden en de kromme zinsbouw, wordt het onbegrip alleen maar groter en klaagt uiteindelijk de winkelier de klant aan wegens laster :P

groetjes e

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

okay, nu weer ff ontopic.

Wat is het nut nou precies van die webcams? Dan moet je dus de hele tijd naar dat beeldscherm turen om te zien of iemand wat jat? En screenshots kunnen echt niet bewijs zijn van diefstal. Je ziet alleen maar 1 plaatje... daaruit kan je nooit opmaken of diegene het product pakt om te bekijken of te jatten.

Daarom lijken me camera's (die dus alles op tapes opnemen) veel handiger en beter als beveiliging. Het kan idd iets duurder zijn, maar een webcam geeft bijna geen effect in vergelijking tot de reguliere bewakingscamera's.

Ga dus voor die bewakingscamera's, zijn echt stukken effectiever en beter van beeldkwaliteit
Pagina: 1