Na het installeren van een netwerkkaart (waarop een 21-com modem is aangesloten) bijft m'n PC lang hangen bij het opstarten.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ja ik gebruik Casema, TCP/IP->mijn NIC moet ik die verwijderen?Op maandag 04 februari 2002 18:37 schreef MrTinux het volgende:
Je pc zoekt naar een DHCP server om een IP toe te kennen en het lijkt erop dat er geen gevonden kan worden (je IP is ws iets van 169.254.xx.xx)
Als je Casema gebruikt (PPPoE), volstaat het om het TCP/IP protocol te verwijderen en anders een vast IP toe te kennen.
Als je provider geen PPPoE gebruikt (je 'belt' dus niet in, maar bent altijd online zolang je pc draait), dan lijkt het erop dat de DHCP van je provider moeilijk is te vinden maar dat lijkt me onlogisch.
Die kan je verwijderen. Je kan ook bij de eigenschappen van TCP/IP->jouw NIC een vast ip adres opgeven:Op maandag 04 februari 2002 18:44 schreef Birtanem het volgende:
[..]
Ja ik gebruik Casema, TCP/IP->mijn NIC moet ik die verwijderen?
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
THNXOp maandag 04 februari 2002 18:46 schreef MrTinux het volgende:
[..]
Die kan je verwijderen. Je kan ook bij de eigenschappen van TCP/IP->jouw NIC een vast ip adres opgeven:
IP 192.168.0.1.
Default gateway: 255.255.255.0
(rest leeglaten)
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.