Ik vraag me het volgende af: Is het niet mogelijk om je waterkoeling direct op je cpu te maken. Je moet dan wel zorgen dat alles mooi dicht gemaakt is met kit ofzo en dat alle contactpuntjes ook afgesloten zitten. Want al die plaatjes (van koper of whatever) tussen de waterstroom en de cpu zorgen alleen maar voor koel verlies, het kan er nooit op vooruit gaan. Of is dit maar een stomme
gedachtenkronkel van me !?
op zich wel een goede gedachte,
maar volgens mij krijg je het nooit voor elkaar
om de boel goed te isoleren.....
ik zou zeggen: try it and let us know
maar volgens mij krijg je het nooit voor elkaar
om de boel goed te isoleren.....
ik zou zeggen: try it and let us know
iemand heeft het al eens gedaan met een p3, athlon moet je gaan isoleren....Op maandag 04 februari 2002 18:27 schreef bartvdl het volgende:
Ik vraag me het volgende af: Is het niet mogelijk om je waterkoeling direct op je cpu te maken. Je moet dan wel zorgen dat alles mooi dicht gemaakt is met kit ofzo en dat alle contactpuntjes ook afgesloten zitten. Want al die plaatjes (van koper of whatever) tussen de waterstroom en de cpu zorgen alleen maar voor koel verlies, het kan er nooit op vooruit gaan. Of is dit maar een stommegedachtenkronkel van me !?
werkt idd prima
(nog een 486 nodig?
if broken it is, fix it you should
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar er zijn volgens mij 2 minpunten:
1. Zoals al gezegd, het gevaar van lekken
2. De core is te klein en kan dus niet genoeg warmte afvoeren. Dus moet er een stuk koper op en dan heb je weer een water jacket...
1. Zoals al gezegd, het gevaar van lekken
2. De core is te klein en kan dus niet genoeg warmte afvoeren. Dus moet er een stuk koper op en dan heb je weer een water jacket...
Verwijderd
Je zal dan mischien moeten denken om een soort zig zag patroon te maken in je waterblok, een heel fijn patroon wat er dus voor zorgt dat er 6/7 stroompjes water precies over je core lopen.... en zo frezen dat de core precies in je blok past(je core als bodem van je koelblok zeg maar), laagje kit eromheen et voila. theoretisch zou het beter moeten koelen, het effectieve opervlak is en blijft toch de opervlakte van je core --> normaal raakt je koelblok ook alleen maar de bovenkant je core.
Suc6!
Suc6!
Ik heb geen serieuze plannen ofzo hoor, maar het leek mij beter koelen en ik heb het nog nergens kunnen lezen ofzo.
Ik vind de temperatuur nogal tegenvallen. Ik denk dan ook dat je met een metaal ertussen meer warmte kwijt kan. En het is minder gevaarlijk
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
als je iets verder leest zie je dat hij water van 30 graden gebruikt en het is erg warm in z'n kamer zegt ie.
als je demi-water gebruikt in een goed (!!) afgesloten systeem kan er niks mis gaan hoor
Verwijderd
Theoretisch wel, maar in de praktijk zal je ook met demi-water sluiting veroorzaken, omdat op het moment dat het water lekt en in aanraking komt met je mb/cpu, er op deze onderdelen altijd wel stof aanwezig zal zijn, dag "demi"!
Verwijderd
Ik zit er eigenlijk ook serieus over te denken om dat te gaan doen.
Laagje plexiglas+aceton over de CPU heen gooien, de core openlaten, en uit laten harden. Vervolgens water (nouja: vloeistof @ -20 als phase-change-2 goed wil werken) direct op de core spuiten.
Ik denk dat het best goed werkt. Alleen: je verkracht er je CPU mee. Dat ding verkoop je niet eenvoudig meer.
Laagje plexiglas+aceton over de CPU heen gooien, de core openlaten, en uit laten harden. Vervolgens water (nouja: vloeistof @ -20 als phase-change-2 goed wil werken) direct op de core spuiten.
Ik denk dat het best goed werkt. Alleen: je verkracht er je CPU mee. Dat ding verkoop je niet eenvoudig meer.
Verwijderd
Om het helemaal maf te maken moet je vervolgens dan ook nog je core opruwen --> meer opervlakte 
Dabit ik kijk altijd weer met bewondering naar je projectjes
oh ja voor dat koper he, kun je daar geen remleidingen van (oldtimers) auto's voor gebruiken, ik weet dat de remleidingen van oude volvo's ongeveer in die categorie vallen, volgens mij zijn die dingen koper.....
Dabit ik kijk altijd weer met bewondering naar je projectjes
Pagina: 1