Ibm Hd's in raid 0

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Ik heb op het moment een 40 GB Ibm ata 100 7200rpm in een pc zitten, ik wil nog een 40gb ibm bijkopen voor een Raid0 setup ervan te maken maar ik heb een klein probleempje.

Mijn huidig 40gb ibm heeft het volgende type nr: IC35L040AVER07-0

Nu heb ik een prijslijst waar 2 verschillende ibm's van 40gb op staan maar geen van de 2 komt overeen met mijn type nummer, welke moet ik nu nemen voor een perfecte werking van Raid 0 ?

- HD IBM 40,0 GB IC35L040 7200rpm IDE
- HD IBM 40,0 GB IC35L040AVVA 7200rpm IDE

m.v.g

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Niemand ? ;)

Verwijderd

Quote'je uit de FAQ
Wees ook geduldig. Niet elke vraag heeft altijd een makkelijk antwoord. Soms zul je maar 1 minuut op een antwoord hoeven te wachten en soms een paar uur tot een dag. Ga aub niet je eigen topic om de 10 minuten weer 'in het zicht krijgen' door er op te reply'en met iets als 'weet iemand het al?'. Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Definitie RAID 0 bij gebruik van X schijven: (8>

* De totale grootte van de schijf wordt X maal de grootte van de kleinste schijf in het array.

* De theoretisch maximaal haalbare snelheid wordt X maal de langzaamste schijf in het array.

Conclusie:
Jij hebt niets aan een nieuwere (=snellere) schijf, aangezien je oude schijf langzamer is. Wat te doen? Heel simpel: Koop de goedkoopste en je hebt 60 Gb aan (in theorie) 2x7200 RPM. De snelheidsverbetering is nooit maal 2, maar de grootte is natuurlijk gegarandeerd maal 2.

{signature}

• Voutloos
  • Niet online
PS: die AVVA staat volgens mij voor AudioVideo. Dit is een reclameleus om aan te geven dat de continue gegevens stroom hoog is. (Max. MB/s) Dit zegt niets over zoektijden. Ook geeft het aan dat de schijf onnodig snel is voor RAID 0 met een oudere schijf.

Opgelost: En de kosten? Ook al zijn het 2 berichten, mats ik je en maak er slecht 10 Euro in totaal van. :)

{signature}

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Op maandag 04 februari 2002 18:23 schreef The_wave het volgende:
Ik heb op het moment een 40 GB Ibm ata 100 7200rpm in een pc zitten, ik wil nog een 40gb ibm bijkopen voor een Raid0 setup ervan te maken maar ik heb een klein probleempje.

Mijn huidig 40gb ibm heeft het volgende type nr: IC35L040AVER07-0

Nu heb ik een prijslijst waar 2 verschillende ibm's van 40gb op staan maar geen van de 2 komt overeen met mijn type nummer, welke moet ik nu nemen voor een perfecte werking van Raid 0 ?

- HD IBM 40,0 GB IC35L040 7200rpm IDE
- HD IBM 40,0 GB IC35L040AVVA 7200rpm IDE
Jij hebt een HD van de 60GXP-serie van IBM en dit zal ook wel de eerste hd zijn in het lijstje.
De "AVVA" hd is de nieuwe 120GXP-serie van IBM. Die is sneller maar aangezien de RAID-configuratie zo snel is als de langzaamste HD heeft het geen zin om de 120GXP HD te kopen.
Check specs op website van IBM voor serienummers.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Op maandag 04 februari 2002 21:39 schreef Voutloos het volgende:
Jij hebt niets aan een nieuwere (=snellere) schijf, aangezien je oude schijf langzamer is. Wat te doen? Heel simpel: Koop de goedkoopste en je hebt 60 Gb aan (in theorie) 2x7200 RPM. De snelheidsverbetering is nooit maal 2, maar de grootte is natuurlijk gegarandeerd maal 2.
2x40=60 :?

:+ verder heb je wel gelijk hoor..
Persoonlijk koop ik er het liefst eentje van hetzelfde type. Als dat niet meer mogelijk is ga je, met de minimale specs in je achterhoofd van degene die ja al hebt, voor de goedkoopste :7

• Voutloos
  • Niet online
Ik had toevallig net al iemand geholpen met dezelfde vraag en die 60 Gb is een beetje in mijn eigen harses blijven hangen.

Uiteraard is 2*40 80 Gb.

Sorry. Ik wil mensen graag helpen maar mijn berichten zijn lang niet altijd voutloos.

En de prijs blijft nog steeds 10 Euro.

{signature}

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Op maandag 04 februari 2002 21:53 schreef Voutloos het volgende:
Ik had toevallig net al iemand geholpen met dezelfde vraag en die 60 Gb is een beetje in mijn eigen harses blijven hangen.

Uiteraard is 2*40 80 Gb.

Sorry. Ik wil mensen graag helpen maar mijn berichten zijn lang niet altijd voutloos.

En de prijs blijft nog steeds 10 Euro.
hehehe :P
Pagina: 1