Toon posts:

ADSL modem na tweak helemaal leeg *HELP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte allemaal.

Na enkele maanden (probleemloos) met een getweaked ADSL Alcatel ISDN modem fijn met 7 pc's te hebben geinternet besloot ik mijn eigen pc de defserver te maken en poorten te mappen. So far so good.

Defsever was geen probleem. Het maken van NAT entrys wel want dan kreeg ik de foutmelding : Failed to create static NAT entry. Dit zou te verhelpen zijn door het updaten van de firmware. Dat kan alleen als je bij System setup het modem password wat ik zelf had verzonnen.(veiligheid) weer weghaal (veld is oorspronkelijk ook leeg.) Heb ik gedaan, Firmware geupdate maar dit hielp nix.

Na nogmaals geprobeerd te hebben nat-entrys te maken deed mijn modem helemaal nix meer :'(
Alle velden die normaal te zien zijn bij http://10.0.0.138 zijn nu leeg ..geen tabellen meer; helemaal nix

0800-MXSTREAM gebeld, knopje achter op modem, nieuwe software, verbinding volgens oude manier ingesteld en jawel ik ben weer online.

Maar.....nog steeds als ik naar http://10.0.0.138 zijn alle velden van System setup t/m Save All leeg...er staat aleen Apply en Help.

ik wil graag het modem opnieuw tweaken, alle velden terug etc. Maar als ik de tweak probeer te doen kent hij het commando "rip" niet.

Heb ik nu mijn modem verkloot? Wie kan mij helpen

bvd, Tino

Verwijderd

Topicstarter
Ah..nieuwe info :

Modem is nog steeds getweaked : "the data in hex is 9606"
Ik kan alleen dus niks meer invullen bij phonebook, ppp en andere velden. De enige opties die ik krijg zijn apply en help...de rest van het scherm is blanco.

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend bij iemand het ADSL modem getweakt. Eerst dacht ik 'laat ik eerst even upgraden naar de nieuwste firmware (270)'. Dat gedaan, blijkt dattie het commando EXPERT niet eens meer kent ("unknown command")!
Gelukkig kon ik met de knop 'switch over' bij upgrade de oude softwareversie weer gebruiken, waarna ik em gewoon kon tweaken...

Net hier nog even gechecked: hier kent ie ook EXPERT niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 19:32 schreef Networx het volgende:
Ik heb afgelopen weekend bij iemand het ADSL modem getweakt. Eerst dacht ik 'laat ik eerst even upgraden naar de nieuwste firmware (270)'. Dat gedaan, blijkt dattie het commando EXPERT niet eens meer kent ("unknown command")!
Gelukkig kon ik met de knop 'switch over' bij upgrade de oude softwareversie weer gebruiken, waarna ik em gewoon kon tweaken...

Net hier nog even gechecked: hier kent ie ook EXPERT niet meer...
Thanx, het was al gelukt...koste zweet hoop zweet..dat wel. Inderdaad alle oude software installeren , dan kent ie de expert mode weer :) Als je het modem een wachtwoord geeft dan werkt dat niet :z

Nou nog even afwachten of al die NAT entrys die ik gemaakt heb ook werken ...Kan dan eindelijk mijn WebcamGo Plus online ?