Ik heb een programma van Telee, dat een productendatabase bijhoudt en daarmee oa het voorraadaantal. Deze staat dus gekoppeld aan de kassa en deze werkt deze database iedere keer bij als er een product wordt verkocht. Nu moet de internetdatabase van de internetwinkel dus ook worden bijgewerkt als er iets verkocht is. Is het misschien mogelijk op een of andere manier deze om te zetten?
Kan je me misschien vertellen waar ik hier meer informatie over kan vinden?Op maandag 04 februari 2002 18:11 schreef raptorix het volgende:
Ja, dat kan.
Het kan maar of het de meest ideale oplossing is?
Je kan bv regelmatig een dump maken van je access db en die importeren in mysql, maar zoals ik al zei, of dat ideaal is?
Ik zou zelf gaan voor 1 database waar beide programma's van/naar lezen en schrijven. (MySQL is aan te spreken via ODBC, dus vanuit windows programmatuur)
Je kan bv regelmatig een dump maken van je access db en die importeren in mysql, maar zoals ik al zei, of dat ideaal is?
Ik zou zelf gaan voor 1 database waar beide programma's van/naar lezen en schrijven. (MySQL is aan te spreken via ODBC, dus vanuit windows programmatuur)
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Dan moet je wel even vertellen hoe de situtatie is. Welke database zit op welk systeem? Heeft die winkel een permanente verbinding? Hoe vaak moet de boel bijgewerkt worden. Dat soort zaken.Op maandag 04 februari 2002 18:14 schreef robbinh het volgende:
[..]
Kan je me misschien vertellen waar ik hier meer informatie over kan vinden?
Of twee MSSQL servers gebruiken en die laten clusteren? Je kan geloof ik om de zoveel tijd de servers elkaar laten bijwerken, ik zou dat ook even gaan bekijken.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Dat kan wel maar dat noem je niet clusterenOp dinsdag 05 februari 2002 13:28 schreef FanToom het volgende:
Of twee MSSQL servers gebruiken en die laten clusteren? Je kan geloof ik om de zoveel tijd de servers elkaar laten bijwerken, ik zou dat ook even gaan bekijken.
Je kan DTS gebruiken om automatisch data te in/exporteren.
In DTS kan je tussentijds de data ook nog bewerken, of andere processen opstarten.
Jaaaaa die zocht ik
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
DTS is dus een programma neem ik aan?Op dinsdag 05 februari 2002 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan wel maar dat noem je niet clusterenClusteren is juist 1 DB over meerdere machines laten draaien, maar dan uit oogpunt van performance.
Je kan DTS gebruiken om automatisch data te in/exporteren.
In DTS kan je tussentijds de data ook nog bewerken, of andere processen opstarten.
Waar kan ik dit vinden? Als ik Google op +DTS vindt ie ook eeb hele hoop andere dingen namelijk.
DTS (Data Transformation Services) is een standaard onderdeel van SQL Server en dus geen los pakket.
Today's subliminal thought is:
Okeej, ik heb wat meer informatie over de gebruikte MS SQL database. Het gaat dus om een programma dat dus allemaal .dbf(MS SQL) database filetjes in een bepaalde dir stopt. Het is dus niet mogelijk om deze ook voor de internetwinkel te gebruiken, de internetwinkel DB moet dus echt bijgewerkt worden met info uit de DB van dat programmaatje. Misschien is het nu wat duidelijker wat er moet gebeuren en heeft iemand wat documentatie.
Pagina: 1