Ik wil @home, maar geen cableguy met zijn fikken aan mijn PC!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Kan ik het ook zelf installeren? Moet de cableguy mijn geliefde rekenbak gaan openhalen, mijn hele kapitaal, mijn vervangvriendin, mijn alles? Dat wil ik zelf doen! Kan ik zelf geen cablemodem inbouwen?

En de kabel moet naar boven, naar mijn kamer. Die gaten wil mijn paps (alom geprezen vakman) zelf boren, en niet "ruige Gammagasten mijn huis laten verbouwen".

In hoeverre heb ik vrijheid bij de installatie?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• knorx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het enige dat ingebouwd moet worden is een netwerkkaartje en als je tegen de installateurs zegt dat je dat liever zelf doet dan zullen ze daar toch geen probleem van maken lijkt me.

Die gaten kun je natuurlijk zelf alvast boren...lijkt me ook een stuk verstandiger. :)

Verwijderd

Heb ook zelf geboord en geinstalled.

Het enige wat die vent heeft gedaan is modem ophangen, kabel trekken en DNS en zo instellen.

Ook hier geldt : touch the box and die! >:)

Verwijderd

dat kan je toch allemaal zelf wel , heb ik ook gedaan , moest alleen 4 keer een andere kaart hebben , kon gelukkig ruilen ,

Verwijderd

Ik had een eikel van een vent!! Die vent had dat verdeelkastje in de muur vervangen door een andere met 1 ingang (voor het verdeelkastje), maar geen uitgang, zodat je de "hoofdkabel" die binnenkomt kan verlengen. Hij zei ook nog tegen mijn ma van:"Wat hij kan kan mijn zoontje in de basisschool ook nog...". Ik dus ram pissig, maar heb me ingehouden :(! Mijn ma ook pissig, allebei blij dat ie het huis uit ging. Ik dus meteen weer het verdeelkastje vervangen, en nu hebben we wel TC boven, beneden, en internet!! Die vent is echt gestoord!!!
Hij zat ook in mijn geschiedenis en zo te kijken, ik dacht ROT OP MAN, DAT IS PRIVÉ!!!!
Maar ja, gelukkig was hij binnen 5 kwartier weg!!
Echt waar, die cablegay suckte echt wel!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb gehoord van iemand die bij essent werkt dat je binnenkort een doe-het-zelf kit kunt krijgen. Maar hij wist niet precies wanneer..

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
"binnenkort" bij Essent@Home is een 10 jaren plan

-binnenkort internet op meerdere pc's --> nog steeds mag het officeel niet
-binnenkort sneller --> wacht al sinds maar tot ik meer dan een week snel kan internetten

Maar die monteurs ( hier waren ze met zijn 2en, dus lekker snel :) ) hebben hier ook weinig geboord ofzo, kabel lag er al, alleen dat kastje hebben ze aan de muur gezet en de netwerk kaart in mijn pc ( zit wel krom, maar hij doet het nog steeds ).
Dus wil je niet dat ze gaan boren ofzo, gewoon zelf al gaten boren (zwaar aan te raden), kabel trekken (ook zware aanrader, zijn ze snel weg :)en je krijgt zo nieuwe kabel van hun), dan komen die lui, kan je zelf ook wel die netwerk kaart er in prikken.

Flickr | Lego collectie

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
Tips:

1. Maak ff een ghost en zet het op een CD en fomatteer de boel en zet er een kale config op.

2. Pak een andere HD of leen er één en zet daar een kale config op.....

en daarna check je alles ff wat hij of zij heeft ingesteld en daarna zet je er alles weer op. klaar!

Verwijderd

Toen ze hierro Chello kwamen aansluiten, kwam er een aardige kerel die vroeg of hij gaatjes mocht boren, deed dat netjes, schroefde PC open, vertelde (geheel overbodig) wat ie nou precies aan het doen was...

Hij ist zelfs nog een video-drivertje te installeren, wat mij niet lukte :( en toen gign ie weer pleitte, ik ben dus erg tevreden daarover...... hoewel ik ook wel eens anders heb gehoord :)

Verwijderd

Ja, kijk maar eens naar mijn reply, een paar relpy's boven deze.
Ik was héél ontevreden over de cablegay die het hier kwam aanleggen!!!!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Hmm.. de monteur die bij mij langskwam was best een aardige meid..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

ik had gehoord over een vent die in een soort pakhuis woonde en dus F500,- extra moest betalen voor de 20 meter kabel in 't huis, maar ze mochten nergens boren omdat 't een soort antiek-pakhuis was... hij heeft 't maar zelf aangesloten :D

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
Ik heb Sonera Quicknet en ook alles lekker zelf gedaan.

- NAC Breda -

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:05

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zit ook bij @home, die gast was best snel klaar, ff kastje aan de muur maken, kabeltje trekken (hij was bijna z'n doos met UTP-kabel vergeten!).
Software installeren vond ik niet nodig, het computerdeel heb ik toch zelf gedaan. Draait als 'n tiet hier.

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1