Toon posts:

Lynksys router en MSN Messenger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Linksys EtherFast 4-Port Cable/DSL Router kopen. Mijn enige twijvel is dat ik vaak met vrienden zit te babbelen over MSN Messenger......

Ik heb nu een netwerk met een server systeem met 2 netwerkkaarten (een lokaal en een naar de kabelmodem). Ik kan op dit moment alleen de spraak functie op mijn server aan zetten (dus waar de kabel internet binnenkomt). Op de andere systemen lukt dat niet.....

Mijn vraag is: Zal ik dit probleem met de router ook hebben. Dus dat ik dan op geen enkel systeem MSN spraak kan gebruiken. Of kan dat wel??? En kan ik dat met mijn huidige config ook aan de praat krijgen voor de andere systemen.

Systeem specs:

TB 850 op Abit KT7-Raid, 2x 40GB Max, 2x Netwerkkaart, Soundblaster 128, Ati Radeon 32 DDR. OS WinXP en Win2k en gebruik Internet connection sharing van Windows....

Andere systemen zijn allen winxp..

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Uhh... in MSN kun je dacht ik portforwarding doen voor dat spraak gebeuren. Het boekje van je router ff doorlezen zou dan moeten helpen...

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Helaas, het alleen kunnen babbelen op de server komt omdat het H.323 protocol ernstig ruzie loopt te maken met het NAT protocol, dus dat blijf je houden. Wat misschien zou lukken is alles strak portforwarden of je pc in de 'DMZ' zetten, maar ik weet niet zeker of dat werkt. Download de manual eens, zou ik zeggen, staat het vast wel in.

Was getekend, enz. | specs

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Yah dat kan via poortmapping :)
Lees hier welke poorten gebruikt worden en hier wat poortmapping is. Maar je kan wel maar op 1 pc (bij 1 ip) dat gebruiken dan, maar het hoeft niet niet je de pc te zijn die NAT uitvoert. Met die router heb je hetzelfde "probleem".

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs