.nl domein met DNS & bSMTP

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11
Heb nu een .nl domein.
Deze wil ik graag verhuizen naar een provider waar ik over het volgende kan beschikken:

- .nl domein partikulier
- DNS entries kunnen wijzigen (incl. subdomeinen)
- bSMTP

Nu biedt widexs.nl dit wel aan voor een mooie prijs, maar helaas registreren die geen partikulieren. Ik ken zo niemand die ik zou kunnen vragen voor een KvK nr.

Zijn er nog andere providers die hetzelfde aanbieden voor een redelijke prijs.

Helaas is dit een pakket wat nogal lastig is, want óf je moet een compleet virtual server pakket nemen, of je betaald ineens 240€ per jaar voor bSMTP :?

Alle hulp & suggesties zijn welkom!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36
ik zit zelf bij wide xs met precies hetzelfde pakket. DNS en bsmtp werkt perfect. alleen die bsmtp heb ik nog niet nodig gehad maarja het kost ook niks he:) had het vast aangevraagd voor als mijn adsl dood ging. binnenkort dus .
maar succes ermee :) ik heb gelukkig kvk van mijn vader.

• DarkHelmet
KvK via je vader is idd dé oplossing. Alleen heeft mijn pap dat niet.

Zelf een 'loos' bedrijf opzetten met KvK nummer gaat dus niet. Maar een vereniging met notaris moet toch lukken dacht ik zo, zodat je iig een KvK nr. kan krijgen.
Iemand ervaring hiermee?
Of desnoods iemand die reseller is van widexs waar ik mijn .nl domein kan onderbrengen?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36
hmmm als je over een maand ofzo nog geen kvk hebt moet je maar een keer een mailtje ofzo sturen. een vriend van mij heeft een >:) computer bedrijfje en volgens mij wou hij inderdaad gaan resellen. maar dat moet je tzt dan nog maar een keer vragen. op het moment weet ik het nog niet of hij ermee doorgaat. :)

• DarkHelmet
Ja, dat zou wel iets zijn. Reseller worden voor partikulieren zoals ik.
En inkoopacties zijn zo ook makkelijker te regelen, zeker met invoerrechten enzo.
Misschien iets voor tweakers.net? :)

Ik heb geen enorme haast ofzo, ik heb het domein toch al, maar ik wil gewoon aan de slag met mijn eigen domein!

• DJSmiley
  • Laatst online: 11:31
SIDN (Stichting Internet Domein Registratie) verlangt gewoon die-hard een KvK uittreksel......

Anders geen .NL domeintje.

Beste optie is om 't via je pa oid te doen, dan blijft het domein zeg maar jouw eigendom..

De eigenaar van het domein is tevens de houder van het KvK uittreksel.

Via een provider laten doen is niet echt slim, als je ooit gezeik krijgt, is de provider de wettelijke eigenaar....
staat nl op hun naam

• DarkHelmet
ja, goed idee, ik doe het via me pa, die dan ff een KvK tevoorschijn goochelt. :?

Dan maar voor vereniging op stichting gaan ofzo.
Iemand hier ervaring mee?

En KvK kosten betaal je toch elk jaar weer?

Verwijderd

heb je niemand anders in de familie die een bedrijf heeft? er zijn trouwens zat bedrijven waar je ook als particulier kunt registreren. Welliswaar op hun naam, maar als je een goede overeenkomst erbij krijgt en het bedrijf een beetje betrouwbaar is, is er niks aan de hand.

• DarkHelmet
Kertje> das het probleem nu juist, welke provider biedt de door mij vereiste diensten? Juist, niemand behalve als je 200€ over hebt voor een bSMTP dienst :?

De meeste providers willen nog wel URL forwarden, maar dan houdt het bij de meeste écht op. Pakketen customizen kan ook zowat nergens op deze kleine schaal.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

WideXs al gemaild of ze ook voor particulieren willen registreren??

• DarkHelmet
HGM> bedoel je toch mailen ondanks dat ze zeggen niet partikulieren te registreren? Ja heb ik gedaan. En anders zie 1st post :)

• DarkHelmet
kick....

• DarkHelmet
*kuch*

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 21:27 schreef DarkHelmet het volgende:
Kertje> das het probleem nu juist, welke provider biedt de door mij vereiste diensten? Juist, niemand behalve als je 200€ over hebt voor een bSMTP dienst :?

De meeste providers willen nog wel URL forwarden, maar dan houdt het bij de meeste écht op. Pakketen customizen kan ook zowat nergens op deze kleine schaal.
er zijn genoeg providers die dat bieden, alleen bsmtp weet ik verder niet direct een host. Ook waar ik zit bieden ze dit (standaard) niet aan. je kunt denk ik gewoon het beste ff een uurtje opofferen en gewoon een zooi bedrijven bellen

• DarkHelmet
Ja, rondmailen en kijken heb ik inmiddels gedaan. De kosten varieren nogal. Meeste vragen toch wel 200+ € voor een bSMTP server die je ws. weinig nodig gaat hebben....
Bij de meeste moet je daar dan ook je andere zaken onderbrengen, zoals server op lokatie of een pakket nemen.
Maar aangezien de meeste geen toegang geven tot de DNS records, is dat geen optie.
Ik ga gewoon voor http://www.enom.nl en zoek wel een andere oplossing voor bSMTP....

Pagina: 1