externe zipdrive 100mb

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ik heb een oude notenbook waarbij ik win95 gebruik
daarbij heb ik nu een 100mb externe par zipdrive, het ding doet het goed, maar het geen waar ik me ernstig aan stoor is dat ik telkens moet rebooten als ik de drive wil aansluiten en afkoppelen. Aangezien het booten van deze notebook veel tijd kost heb ik een vraag:
Is het mogelijk om terwijl ik in Windows 95 (OSR2) deze drive aan te sluiten zonder te booten?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik geef je weinig kans, aangezien het een paralelle betreft. Deze moeten meestal aangesloten zijn vanaf de startup, zoals je al aangeeft. Als je hem in windows erin plugt doet ie het dan niet.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
maar is er geen mogelijkheid om de drivers achteraf te laden?
bij eerste installatie moest ik guest95.exe starten waarna de drive werd herkend, maar daarna kon ik dit niet meer gebruiken!
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat guest95.exe de drivers niet (in het register?) installeerd? oid

Verwijderd

het hotswappen van parallelle dingetjes is sowieso niet goed.
maar eh...
is er geen manier om de zip te gebruiken zonder dat je de hele tijd de drive moet hotswappen? want anders kun je beter een parrallel (wat een woord :( ) nullmodem gebruiken om je data over te pompen. is bijna even snel en een STUK handiger dan filesharing met 2 pcs en één drive...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 21:01 schreef KnetterGek het volgende:
het hotswappen van parallelle dingetjes is sowieso niet goed.
maar eh...
is er geen manier om de zip te gebruiken zonder dat je de hele tijd de drive moet hotswappen? want anders kun je beter een parrallel (wat een woord :( ) nullmodem gebruiken om je data over te pompen. is bijna even snel en een STUK handiger dan filesharing met 2 pcs en één drive...
het gaat hier niet om filesharing, daar heb ik een netwerk voor.
Het gaat hier om gegevensopslag ruimt, want zoals ik al vermelde is het een oude notebook, met een hd van 200MB waardoor ik extra schijfruimte nodig heb, ook als ik geen netwerk voorhanden heb.
Wie heeft voor mij een oplossing?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Niemand?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Dan schop ik hem na 12 uur nog een keer omhoog, netzolang totdat ik een antwoord krijg, desnoods een antwoord waarmee ik verder kan, ik heb veel op google zitten zoeken, maar ik kan niets zinnigs vinden.
Mijn vraag eigenlijk: is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat guest95.exe NIET de zip drivers installeerd, zodat ik enkel dat programma kan runnen om zo de zipdrive aan te sluiten.
Enne, ik swap alleen als de notebook in standby is, waardoor het niet "Hot"Swappen is.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
is er dan niemand die iets weet?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 17:37 schreef erkens het volgende:
is er dan niemand die iets weet?
Lijkt er niet op nee, zover ik weet kan het gewoon niet...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

guest 95 laad de drivers gewoon in het register, maar dat proggie kun je ook iedere keer opnieuw laden geloof ik

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
het probleem is dat guest95 de drivers tevens installeerd, waardoor na het opnieuw draaien van dat proggie (na bijvoorbeeld een reboot) de drive niet ziet.
Op woensdag 06 februari 2002 19:18 schreef Big Tazzz het volgende:
Lijkt er niet op nee, zover ik weet kan het gewoon niet...
Hmm, ik dacht dat hier ook mensen waren die juist dit soort "problemen" oplossen.
Weet iemand dan misschien hoe ik bijvoorbeeld door middel van een scriptje die driver kan deleten uit het register, en tevens die driver unloaden?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

gaat niet werken je moet rebooten voor het herkennen van de zipdrive hij is nu eenmaal op LPT aangesloten.

wat wel kan:
- zip aan je lap hangen en 1x booten
- zip ff afkoppelen
- lap aanlaten / hibernaten
- zip aan lap
- zip wordt herkend

wat ik wil zeggen is dat als je dezelfde windows sessie actief houdt dat je dan de zip er onderwijl van af kan trekken en aan kan hangen etc. je moet alleen ff opletten dat je hem niet bv. met je verkenner inleest want dan gaat het snel fout dan raakt i hem kwijt.

verder is er geen oplossing ook niet in je reg ofzo waarmee je er voor kan zorgen dat je zip gaat werken in een sessie van windows waar i van te voren niet aan hing.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 12:33 schreef aardbeix15 het volgende:
gaat niet werken je moet rebooten voor het herkennen van de zipdrive hij is nu eenmaal op LPT aangesloten.

wat wel kan:
- zip aan je lap hangen en 1x booten
- zip ff afkoppelen
- lap aanlaten / hibernaten
- zip aan lap
- zip wordt herkend

wat ik wil zeggen is dat als je dezelfde windows sessie actief houdt dat je dan de zip er onderwijl van af kan trekken en aan kan hangen etc. je moet alleen ff opletten dat je hem niet bv. met je verkenner inleest want dan gaat het snel fout dan raakt i hem kwijt.

verder is er geen oplossing ook niet in je reg ofzo waarmee je er voor kan zorgen dat je zip gaat werken in een sessie van windows waar i van te voren niet aan hing.
nadeel van deze methode is dat die drivers altijd geladen zijn, en dus geheugen kost (en het ding heeft maar 8mb)

Ik denk dat ik zelf maar eens het register ga scannen, om te kijken waar die driver geladen wordt, en dit dan deleten iedere keer nadat guest95 geladen is :(
Nog een vraag, is er een manier om een driver te unloaden? maw een driver uit het geheugen halen?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding gehad en volgens mij moet je gewoon het volgende doen:

control panel > system > device manager > refresh > klaar.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
zal gelijk proberen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
nee, helaas lukt niet, lijkt wel of er niets gebeurt, enkel een beetje herrie van de hd meer niet, wanneer ik op vernieuwen druk :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
na het verwijderen van de SCSI driver (met uitroepteken omdat tijdens het booten de zip drive niet aangesloten was) en vervolgens vernieuwen, en dan guest95 gaf hij mijn net aangesloten drive een lettertje!
Is het mogelijk om dit process te automatiseren, door in het register de juiste sleutels te deleten? (met een .REG file?)

edit:
05-06-2003: zeg Erkens, leer die Edit knop eens vinden :+ (btw mijn eerste Hardware topic 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door Erkens op 05-06-2003 14:58 ]

Pagina: 1