[@home] Kabelinternet op 2 pc dmv Hub

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb kabelinternet. Deze wil ik dmv een hub verdelen over mijn desktop en mijn vaders laptop.
Ik heb al het een en ander gelezen, maar ik kom er niet meer uit en ben op het moment bezig mijn windows te mollen.
Dus ik ga de vragen maar even stellen, sorry als ze al vaker gesteld zijn.
Voorheen werd de kabel steeds gewisseld. Beide pc's hebben dus dezelfde naam, en werken onder hetzelfde IP adres.
Op de hub werken ze dus om de beurd. Das niet echt fijn.
Dus bij @home een 2e IP adres aangevraagd. Keurig zoals het hoort.
Maar hoe nu verder te gaan.
Een van de 2 pc's (de laptop in dit geval, want daar mag niet op gekloot worden) kan blijven zoals hij is.
De desktop moet dus een andere naam krijgen en onder een ander IP adres gaan werken.
Hoe krijg ik dit ingesteld ?

Geen inspiratie

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor zover ik het nu begrijp wil je dus gewoon de computernaam veranderen (want dat moet voor @home)?

Het gaat dan niet om de desktopnaam oid., maar de netwerknaam (netwerkidentificatie, voluit).

In windows 95/98/ME vind je die door rechts te klikken op "netwerkomgeving" op het bureaublad en dan "eigenschappen" te kiezen. Klik even door de verschillende tabbladen heen, dan kom je het vanzelf tegen.

Bij windows 2000 en XP vind je het door even rechs te klikken op "deze computer", het tabblad heet daar netwerkidentificatie, en je kunt er de naam met het handje wijzigen door de button "eigenschappen" te klikken.

IP-adres wordt aan die naam gekoppeld, dus PC even opnieuw opstarten, krijg je vanzelf een IP van @home. Als je geen IP krijgt is er iets mis met je TCP/IP instellingen.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Te laat :).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:51 schreef martijn12345 het volgende:
Ik heb kabelinternet. Deze wil ik dmv een hub verdelen over mijn desktop en mijn vaders laptop.
Ik heb al het een en ander gelezen, maar ik kom er niet meer uit en ben op het moment bezig mijn windows te mollen.
Dus ik ga de vragen maar even stellen, sorry als ze al vaker gesteld zijn.
Voorheen werd de kabel steeds gewisseld. Beide pc's hebben dus dezelfde naam, en werken onder hetzelfde IP adres.
Op de hub werken ze dus om de beurd. Das niet echt fijn.
Dus bij @home een 2e IP adres aangevraagd. Keurig zoals het hoort.
Maar hoe nu verder te gaan.
Een van de 2 pc's (de laptop in dit geval, want daar mag niet op gekloot worden) kan blijven zoals hij is.
De desktop moet dus een andere naam krijgen en onder een ander IP adres gaan werken.
Hoe krijg ik dit ingesteld ?
PFFF Te lui om de helpdesk te bellen :?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
host computer instellen zoals je dat normaal doet
de 2 clients een automatisch ip geven, DNS aanzetten en de domein van de server geven
ff rebooten
KLAAR :)

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 18:07 schreef dune3002 het volgende:

[..]

PFFF Te lui om de helpdesk te bellen :?
weet je hoelang dat duurt ff de @home helpdesk bellen, dan praten we niet meer over ff hoor !!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 18:26 schreef riesje het volgende:

[..]

weet je hoelang dat duurt ff de @home helpdesk bellen, dan praten we niet meer over ff hoor !!
wat dacht je dan van hun helpsite met plaatjes erbij dan weet je ut zo :)

Verwijderd

Over dit onderwerp is genoeg te vinden.Hele handleidingen staan er op het net.En ook hier is het topic al vaak aan bod geweest.

Ps.Ik heb via een hub wel 4 Pecees op dezelfde kabelaansluiting draaien.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Inderdaad, de helpdesk van @home heb ik geen vertrouwen meer in, das niet te doen.
En ik weet niet of ze helpen, want volgens mij zit er op ut hele proces geen support van @home.

Geen inspiratie

Pagina: 1