Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Denk aan versterkers met een nieuwprijs tot 450-550 euro ofzo.
Voor 300 euro kan je wel een ra971 van rotel 2e hands op de kop tikken ofzo. Da's al een HEEL stuk beter dan de simpelste yammaha receiver
.
Voor 300 euro kan je wel een ra971 van rotel 2e hands op de kop tikken ofzo. Da's al een HEEL stuk beter dan de simpelste yammaha receiver
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wat precies bevalt je niet? Het is een fabeltje dat een simpele (goedkope) 2kanaals-versterker beter presteert dan je Yamaha; tenslotte schakelt dat ding ook terug naar 2 kanaals bij muziek.
Wat bevalt je niet aan de combinatie ?
Verwijderd
Je zou indien mogelijk een aparte eindtrap kunnen combineren met je Yamaha reciever..
Een rotel h/k ofzo is anders ook wel wat..
Een rotel h/k ofzo is anders ook wel wat..
Zo... snelle reactie zeg 
Is die Rotel een geïntergreerde voor en eind?
Want ik heb op zich wel een alternatief op het oog: Ik kan een Harman Kardon 655 vxi op de kop tikken. Deze versterker heeft kan ook als voor- of eindtrap gebruikt worden. Dat is ook eigenlijk het idee, ik wil er dus uiteindelijk een dikke eindtrap bij kopen als de studiebeurs weer binnen is
Alleen vraag ik me af of er een noemenswaardig verschil te horen is tussen een "echte voorversterker" of een Harman Kardon 655 vxi gebruikt als voortrap...
Want ik heb op zich wel een alternatief op het oog: Ik kan een Harman Kardon 655 vxi op de kop tikken. Deze versterker heeft kan ook als voor- of eindtrap gebruikt worden. Dat is ook eigenlijk het idee, ik wil er dus uiteindelijk een dikke eindtrap bij kopen als de studiebeurs weer binnen is
Alleen vraag ik me af of er een noemenswaardig verschil te horen is tussen een "echte voorversterker" of een Harman Kardon 655 vxi gebruikt als voortrap...
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Verwijderd
Denk dat je dat verschil haast niet hoortOp maandag 04 februari 2002 18:03 schreef Evil_ivanhoe het volgende:
Zo... snelle reactie zeg
Je zou ipv de 655 ook aan een nieuwwe H/K HD760 kunnen denken. Is een behoorlijk solide versterker

Voor specs international.harmankardon.com
Verwijderd
woei, wat een geil ding man, mooi design!Op maandag 04 februari 2002 18:09 schreef Driez het volgende:
[..]
Denk dat je dat verschil haast niet hoort
Je zou ipv de 655 ook aan een nieuwwe H/K HD760 kunnen denken. Is een behoorlijk solide versterker
[afbeelding]
Voor specs international.harmankardon.com
Het hoog is me te schel... de Impulse is op zich al een speaker waarvan het hoog erg moeilijk te controleren is. Verder mis ik een hoop detail die ik in combinatie met de Harman Kardon waarop de Impulsen me gedemonstreerd zijn wel hoorde.Op maandag 04 februari 2002 17:55 schreef joker1977_forum het volgende:
Wat precies bevalt je niet? Het is een fabeltje dat een simpele (goedkope) 2kanaals-versterker beter presteert dan je Yamaha; tenslotte schakelt dat ding ook terug naar 2 kanaals bij muziek.
Over het verschil tussen 5 en 2-kanaals: Ik ben ook niet op zoek naar de meest goedkope 2-kanaals versterker. Ik zoek hem het liefst in de tweedehands sfeer, helemaal omdat je dan vaak erg goed spul voor weinig geld kan krijgen.
Maar is het niet over het algemeen zo dat een 2-kanaals versterker van Marantz van rond de 500 € toch stukken beter klinkt dan een evendure 5-kanaals uitvoering?
Heb je wat meer info over de speakers? bepaalde transmissielijnen zijn heel makkelijk en andere juist heel moeilijk te sturen.
Verwijderd
Yamaha en H/K zijn ook 2 verschillende werelden qwa geluid
Beste advies is ff kijken of de speakers moeilijk aan te sturen zijn (zie hervaz ook) en dan gewoon een pleur amps te beluisteren
Beste advies is ff kijken of de speakers moeilijk aan te sturen zijn (zie hervaz ook) en dan gewoon een pleur amps te beluisteren
Ik denk dat vermogenissue's niet opgelost gaan worden. Alle versterkers die hier genoemd worden, zijn qua vermogen zelfs minder dan die Yamaha (die heeft 70-80watt eindtrappen, die rotel 2x60 en die hk 2x50 ofzo).Op maandag 04 februari 2002 18:15 schreef hervaz het volgende:
Heb je wat meer info over de speakers? bepaalde transmissielijnen zijn heel makkelijk en andere juist heel moeilijk te sturen.
Neemt niet weg dat de karakterverschillen wel behoorlijk kunnen zijn. Een yamaha neigt naar clean geluid, kan zelfs bij wat oudere modellen naar scherp neigen. Een HK ken ik niet, vroegere receivers die ik weleens hoorde zou ik eerder onder warm schakeren, en rotel is eigenlijk een beetje niets
Het is ondanks het kleinere vermogen wel de krachtigste van de drie
Maar ik kan niet meedoen met de discussie want ik heb last van belangenverstrengelingen
Enne Driez, nie net voor je beurt zeggen wat ik ga zeggen he?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nee, helaas heb ik er weinig informatie over kunnen vinden. Ik weet wel dat Impulse over gegaan is in het merk MC dat Eringa heeft staan.Op maandag 04 februari 2002 18:15 schreef hervaz het volgende:
Verder is het een speaker van 120 cm hoog, waar het doek als een soort sok omheen zit. Het is een tweeweg systeem met een 20 cm woofer en een soft-dome tweeter.
Ik heb ze net even (voorzichtig) van de muur getrokken met hun 42 kg per stuk...
Staat niet meer dan Impulse 100 watt, Impedance 8 ohm.
Misschien zijn er meer mensen die wat meer van deze speakers weten? frequentiebereik e.d.?
Verwijderd
Huh /me glazige blik eeeuhm whateverOp maandag 04 februari 2002 18:45 schreef JvS het volgende:
[..]
Ik denk dat vermogenissue's niet opgelost gaan worden. Alle versterkers die hier genoemd worden, zijn qua vermogen zelfs minder dan die Yamaha (die heeft 70-80watt eindtrappen, die rotel 2x60 en die hk 2x50 ofzo).
Neemt niet weg dat de karakterverschillen wel behoorlijk kunnen zijn. Een yamaha neigt naar clean geluid, kan zelfs bij wat oudere modellen naar scherp neigen. Een HK ken ik niet, vroegere receivers die ik weleens hoorde zou ik eerder onder warm schakeren, en rotel is eigenlijk een beetje niets.
Het is ondanks het kleinere vermogen wel de krachtigste van de drie. Maar nieuw lijkt me persoonlijk relaxter
.
Maar ik kan niet meedoen met de discussie want ik heb last van belangenverstrengelingen(heb een rotel 971 staan die ik eigenlijk moet verkopen
). Nieuw lijkt mij iig beter, en 2ehands verkopen mag eigenlijk niet op het forum
(foei JvS!).
Enne Driez, nie net voor je beurt zeggen wat ik ga zeggen he?
Edit owja die hk is 2x70 watt@8ohm (20hz-20khz@<0.07%thd)
Maximale spanning +-75amp
Pagina: 1