Toon posts:

Paar partities vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<-- Deze Partitie n00b heeft even een paar *hopelijk* simpele vraagjes :)

Als ik een Win2000 prof, WIn2000 server en een linux partitie wil, dus 3 verschillende is het dan nog mogelijk om van de eene partitie bij de bestanden van de andere to komen ?(ja kweet een partitie n00b :p ), if not is het mogelijk om een 4e partitie te maken voor bijvoorbeeld de mp3's en dat die partitie vanaf de andere bereikbaar is ? (Dus een public partitie)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

ja kan allemaal. Alleen niet van een w2k naar een linux partitie. Tenminste niet dat ik weet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 17:35 schreef joop3 het volgende:
ja kan allemaal. Alleen niet van een w2k naar een linux partitie. Tenminste niet dat ik weet
Thanks, jammer dat je dus niet van een win2000 naar een linux kan, maar ja dan gooi ik wel een cd in de drive :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

neem een fat(32) partitie, kan je mounten onder linux

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:35 schreef joop3 het volgende:
Werkt explore2fs niet onder Win2000?

Verwijderd

Net zelf ff gekeken op de homepage, explore2fs werkt juist wel onder win2000, daar is het voor geschreven. Dus hiermee kun je op al je linux partities met read acces. Laat die write acces maar uitstaan, schijnt gevaarlijk te zijn.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Linux kan wel NTFS lezen, schrijven is lastiger, maar het kan eventueel wel (is misschien niet al te verstandig, zit nog in testing-phase :)), je moet er wel voor zorgen dat je ntfs hebt gecompileerd of als module hebt in je kernel :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 22:32 schreef FoxMan het volgende:
Linux kan wel NTFS lezen, schrijven is lastiger, maar het kan eventueel wel (is misschien niet al te verstandig, zit nog in testing-phase :)), je moet er wel voor zorgen dat je ntfs hebt gecompileerd of als module hebt in je kernel :)
Oh mooi heb het net ook nog even opgezocht; *D
http://www.informatik.hu-berlin.de/~loewis/ntfs/
Maar ik heb dus ook net bedacht ;) (Lees gelezen) dat het niet eens zo nodig is met het gene wat ik wil :)

Dus dan dacht ik dat ik dan maar zo de 20 gigh ga opdelen.
code:
1
2
3
4
1) Win2000 prof ------> 1,5 gigh ---------< NTFS
2) WIn2000 server ----> 1,5 gigh ---------< NTFS
3) Linux -------------> 2 gigh   ---------< FAT32
4) Win files+mp3------> 15 gigh  ---------< FAt32

Iemand nog wat ideetjes hoe dit beter kan ?

Verwijderd

Topicstarter
oeps, quote inplaats van edit, maar anyway deze kan wel dicht heb er genoeg info over nu :)
Pagina: 1