Toon posts:

Asus Riva tnt2 ultra niet met m6tba Mobo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !

Mijn vader heeft een videokaart gekregen van een ouwe bekende, hij is goed. dat is getest, maar bij mijn vader draait ie niet.
hij heeft een Riva tnt2 ultra 32MB en hij werkt niet met een Bioteq m6tba Mobo.
Hij heeft verder een celeron 400 Mhz 256 Noname geheugen, Sound Blaster live Platinum 5.1, maar wat kan het zijn dat de Riva niet werkt.

Ik heb het volgende gedaan :(

Ik heb zelf nog een geforce 2mx400 liggen , Heeft eerst wel bij mijn vader gedraait.
De Riva Tnt2 ultra draait ook bij mij.
Nou, omdat de riva niet werkte, eerst weer de Geforce 2Mx weer geprobeerd. Ook niets meer, hoewel hij het eerst wel in zijn computer deed! ;)
Toen weer de riva erin gestopt, maar geen beeld.

Wanneer heb ik wel beeld.

Ik heb wel beeld als ik een ouwe Intel i740 erin stop, maar dat wil ik niet, Wat kan de oorzaak zijn dat deze Riva TnT2 Ultra niet draait, en die Geforce 2Mx400 ook niet?
Hoewel de Geforce eerst wel draaide?
Als je dit hebt doorgelezen , Please Help ! :7

Verwijderd

Mischien de agp mode goed zetten in je bios, 2x ipv 1x?

Of andere mogelijkheden in je bios doorspitten en veranderen.
Ik weet niet of die intel een pci videokaart is, of onboard dus mischien moet je agp nog wel ff aanzetten ofzo?

Je zou dus ff in je bios moeten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn alle drie AGP videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan het nu wel zijn? :o

Verwijderd

Topicstarter
Kan mij nu nog iemand helpen, ik ben helemaal hopeloos, heb geen idee, wat nog te doen.
De riva tnt2 draait echt niet, en ik krijg hem ook niet aan de praat, zoals al gezegd , de Videokaart is goed, wat kan het zijn , dat Deze Asus Riva TnT2 v3800 deluxe stond op de doos , niet draait?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

mobo ondersteund de wat betere videokaarten gewoon niet. Had precies hetzelfde mobo ook met een biostar m6tba. Kreeg maar geen beeld. Ander mobo en het probleem was weg.

Je kan een bios update proberen en bios resetten, maar anders heb ik geen hoop voor je met dit mobo..

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan dat dan, eerst draaide een Geforce 2 mx400 er wel in , ik weet echt geen raad meer.

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij dan ff helpe, hoe ik een biosupdate kan doen, en hoe ik dat moet doen, en waar ik die kan downloaden.
alvast bedankt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
waarschijn lijk gewoon nieuw bios oopzetten en ff resetten. als ie dan nog nie doet word het tijd voor een nieuwe mammaplank.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

www.biostar-europe.com

maar dat had je vast allang gevonden in de search/met google :+ ;)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar hoe werkt het, en biostar heeft geen update voor dit bios.
wat kan er gebeuren als het misgaat ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan het dan dat die Mx400 wel heeft gedraait, en het nu ook niet meer doet ?.

hoe werkt een biosupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Okay, wat moet ik doen , biosupdate geen efect, want het werkte niet eens, wat nu iemand nog een idee, ik kan het noet vaak genoeg zeggen de geforce 2mx400 werkte, of heeft wellus gewerkt, hoe kan dit dan, dan moet die toch ook niet werken!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee? :?

Verwijderd

Topicstarter
Mobo ligt het dus niet aan , zo het kunnen dat het AGP slot kapot is, want anders kan ik met nix bedenken, ik denk dat de videokaart te hard is doorgedrukt, en daardoor de pinnetjes naar achteren geschoven zijn, anders heb ik geen idee , jullie wel ? :P
Pagina: 1