Toon posts:

Starwars.. sword realiseerbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik post het in W&L, omdat ik eens serieuze antwoorden hierop wil hebben!

Wat denken jullie is dat zwaard van starwars realiseerbaar, logisch dat het niet echt is maar met fake licht! wat zo fel is?.. bestaat er al zoiets?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Zo'n gast had een keer zo'n ding gebouwd, wel met fel licht maar gaf geen schade.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:08 schreef AxzZzel het volgende:
Zo'n gast had een keer zo'n ding gebouwd, wel met fel licht maar gaf geen schade.
Ja ok... dat kan nog wel. Maar schade toebregen met zo'n ding :? ... Misschien als je er een co2 laser ingebruikt.

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
co2 laser? explain!

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Neh lijkt me niet want zo'n ding heeft ten eerste veel energie nodig en schiet alle kanten op en je hebt niet echt een meter laser maar je straal functioneert net als echt licht.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 04 februari 2002 17:45 schreef Ravenof het volgende:
co2 laser? explain!
Google gebruiken en dan vind je oa deze tussen de 50700 andere vermeldingen

http://www.altair.org/CO2laser.htm

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:46 schreef AxzZzel het volgende:
Neh lijkt me niet want zo'n ding heeft ten eerste veel energie nodig en schiet alle kanten op en je hebt niet echt een meter laser maar je straal functioneert net als echt licht.
Alle kanten op??
En waarom zou er persé licht uit moeten komen? Het gaat er toch om dat zo'n ding schade toebrengt?

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Op maandag 04 februari 2002 17:49 schreef MrWiggle.NET het volgende:

[..]

Alle kanten op??
En waarom zou er persé licht uit moeten komen? Het gaat er toch om dat zo'n ding schade toebrengt?
Laser is geconcentreerd licht. Laser betekent immers ook Light Ampflication by Simulated Emmission of Radiation. Een soort straling, daarom is het ook gevaarlijk naast de concentratie licht om in een laser te kijken.

En dat ding moet wel schade toebrengen maar dat kan je ook met een pistool door die erin te bouwen, maar dan heb je geen light effecten en er moet juist licht uit komen.

Verwijderd

Nee ik denk zelf niet dat het te realiseren is.
Hoe krijg je een bepaalde soort van energie in een staaf van een meter lang? Misschien met magnetische velden.
Maar dan nog blijft de vraag of je er mee kan gaan slaan en of het dan ook daadwerkelijk schade aan zal richten.

Het is voor mijn gevoel net zo'n uitvinding dat niet gerealiseerbaar is als de transporter uit Star trek.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Dit slaat helemaal nergens op, dit topic.

Denk eens na man, heb jij ooit een lichtstraal gezien die na 1 meter spontaan ophoudt? En dat is niet eens het ergste van de dingen die er niet aan kloppen.

Dit gaat nergens over, dicht dit topic

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.