[LCD] CrystalFontz - Buy it Together *GESLOTEN*

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 925 views sinds 30-01-2008

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 10:58

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Intro
Okey, ik ben zelf van plan om voor mijn Linux server een leuk Serial lcdtje aan te schaffen, en omdat ik er zelf maar 1 van het 2x16 of 20 type wil, is het een beetje aan de kostbare kant om er dan maar 1 te laten overkomen... Duz dacht ik: laat ik meteen mijn mede Tweakers eens van dienst zijn! :D

Wat is Crystalfontz in godsnaam en wat kan je met LCDtjes :? :? (voor de newbies)
Crystalfontz is een bedrijf wat losse en kant-en-klare LCD modules maakt en verkoopt, d.w.z. dat je kan kiezen voor een hapklare lcd oplossing (hardwarematig gezien) of een 'zelf bouw' kitje. De LCD's zijn er in 2 (makkelijk-) bruikbare vormen, te weten in Seriëel en Parallel, de namen zeggen al waarop ze gebruikt kunnen worden. De diverse maten en soorten die gekozen kunnen worden is misschien een beetje overweldigend, maar ik zal er verderop een paar voor jullie uitlichten om de keuze iets makkelijker te maken...

Je kan er diverse info op laten zien die je graag wilt kunnen lezen tijdens het gamen (bijv. op LAN parties) zoals de temps van je proc en je systeem, uptime, ip, trafic(netwerk) of de T.net headlines :) noem maar op, je kan het zo gek niet bedenken of er is een programma die het kan :o

Ter voorbeeld een plaatje van mijn PC:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nut/pics/PC-1.gif
(klik er op voor een betere kwaliteit foto)

De basis LCD's (ook voor de newbies)
Seriëel:
Serial CF lcd's zijn standaard voorzien van een RS232 connector (9pin Sub-D).

verkrijgbaar in 16x2 en 20x4, met en zonder backlight.
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/632/thumb_632SS.jpg

Inbouw kits. Verkrijgbaar in de volgende smaken:
16x2 in het zwart en wit en 20x4 met Tux of CF logo.
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/632bracket/thumb_bracket.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/634bracket/thumb_bracket_tux.jpg

16x2 met (winamp?) knopjes - nieuw product voor CF
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/633/thumb_633YYBJPE_front.jpg

Parallel:
De keuze voor Parallel is een stukje ruimer, in diverse kleuren, en gek genoeg niet in kant en klare inbouw kits te verkrijgen :? de inbouw frames zijn wel los te koop, dus er is nog geen man overboord hoor :) Alle paralelle CF's zijn voor zover ik kon zien voorzien van de befaamde HD44780 compatible controllers. Sommige zijn al voorzien van een connector (voor een 25 polig Sub-D stekkertje) andere moeten nog gesoldeerd worden, dus pas op welke je besteld!

16x1, 16x2 en 20x2 met en zonder backlight.
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/1601a/thumb_CFAH1601A-YYB-JP.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/1602b-wt/thumb_CFAH1602B-YYH-JPV.jpg

16x4 met en zonder backlight.
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/1604a/thumb_CFAH1604A-YYB-JP.jpg

20x4 met en zonder backlight.
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/2004a/thumb_CFAH2004A-YYB-JP.jpg

Software voor de CF displays:
Ter info zet ik hier even wat links neer naar proggies die de parallel èn serial CF's ondersteunen of bijna [basiep ;)]

- LCD Driver
http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/
http://lcdriver.pointofnoreturn.org/
- LCD Smartie
http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/

Verder is er in de OCM FAQ wel het een en ander te lezen/vinden hierover.

De bestelling
Zoek en gij zult vinden :D
kijk maar eens rond op de site van CF http://www.crystalfontz.com en maak een keuze. maak je keuze bekend in dit draadje en stuur tevens een mailtje naar nutie@wanadoo.nl

Voor het gemak voor iedereen zal ik het inschrijven sluiten op 24 februari 2002 dus heb je 2 weken om je te melden voor een bestelling :)

De betaling
Vooraf de helft van het aankoopbedrag overmaken, de rest op aflevering (door de PTT) per rembours of anders alles vooraf. De gegevens/details hiervoor stuur ik jullie door per email. Kopiëen van de originele factuur van CF zullen bij jullie bestellingen worden gedaan, dit voor de garantie.

Nog even aandacht voor het volgende:
Nu is het zo dat ik zelf geen creditcard heb, maar iemand ga charteren om de bestelling te betalen, dus wil ik de betaling & verzending op de bovenstaande nogal bijzondere manier gaan doen.

En even ter afsluiting:
In het topic van een nogal op kinderachtige wijze bokkende Peter101 [i]bood[/i] hij de mogenlijkheid om met een bestelling van hem mee te doen... Deze 'actie' is nu ten einde, lees zijn topic maar hierover. Dit is mede de reden om deze actie te houden, omdat daar een aantal mensen nogal teleurgesteld reageerden...

(no flame intended!)

*** en misschien ten overvloede: als je CF displays nix of te duur vind, post hier dan A.U.B. geen onzin/flame reply's ***

edit:

linkje gefixt :P

• silitek
  • Laatst online: 18:31

silitek

Tubes Only

jammer heb deze al :Z

http://httpd.chello.nl/~l.vanbeek1/

Maar, zal wel een stuk schelen kwa prijs!!
Kost behoorlijk wat om um hier te krijgen.

met je actie kan dat een berg € schelen.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Nou, als eerste dan maar :9

Ik ga voor:

1 x Parallel 16x2 White LED Backlit (CFAH1602B-TMC-JP)
Negative STN Blue with White Edge LED Backlight

Iemand enig idee hoe het zit met dollarprijzen?

Anywayz, mailtje komt eraan...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Welkom Da_Freak :)

1 Euro = 0.94 Dollar ruig omgerekend... (exacte getallen worden gebruikt om ten tijde van de daadwerkelijke bestelling de bedragen om te rekenen...

who's next? :z

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
jij gaat wel door toch ?

Niet zoals deze knakker |:(
[topic=399594/1/25]

Helaas heppik net me LCD besteld bij Warezhelp.
http://www.barracuda-central.org/~tweaklcd/

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 16:49 schreef silitek het volgende:
jammer heb deze al :Z
[...]
Maar, zal wel een stuk schelen kwa prijs!!
Kost behoorlijk wat om um hier te krijgen.
met je actie kan dat een berg € schelen.
het kan idd aardig wat schelen, mits er genoeg mensen zijn die bestellen :) misschien dat als er genoeg mensen zijn dat ik ook nog eens een leuke korting kan losbeuken bij CF >:)

leuke case trouwens :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 18:01 schreef TheDarkLord666 het volgende:
jij gaat wel door toch ?
[...]
Helaas heppik net me LCD besteld bij Warezhelp.
[...]
Ja ik ga wel door :) jammer dat je net een lcd hebt besteld bij Warezhelp... zonde 8-)

Verwijderd

Euhh 'k wil niet lullig doen maare jullie vergeten de belasting bij de douane, wellicht handig om dit van te voren te regelen zodat niet iedereen achter af nog extra moet dokken.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 22:07 schreef Yarvieh het volgende:
Euhh 'k wil niet lullig doen maare jullie vergeten de belasting bij de douane, wellicht handig om dit van te voren te regelen zodat niet iedereen achter af nog extra moet dokken.
Die vergeet ik helemaal niet hoor, maar als de bestelling niet TE groot word kan je die vaak omzeilen... Zo niet dan zal ik dat zeker in de prijs verwerken...

Mede de reden om gesplitste betalingen te vragen...

[edit]
wat toegevoegt

Verwijderd

ik heb ook wel intresse heb je gen 4x40?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:45

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 05 februari 2002 00:09 schreef locco het volgende:
Is het nu zo moeilijk om even op de CrystalFontz site te kijken ? Er staan alle modellen LCD's. Even zelf wat moeite doen doet wonderen. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 00:09 schreef locco het volgende:
Als je alles gelezen had heb ik een beetje proberen uit te leggen wat ze hadden, dus geen 4x40 :O :Z

Dank Rick2001

offtopic:
Rick, mijn enermax Voltmod is nu wel goed gegaan :D :X

Verwijderd

hmm. zo'n LCD scherm lijkt me echt super cool, alleen ik heb er echt de ballen verstand van.

zou iemand me wat willen uitleggen over ICQ wat voor lcd voor mij een goede keuze zou zijn en hoe ik zoiets in kan bouwen of kan aansluiten?

alvast bedankt.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 00:27 schreef Vision_nl het volgende:
hmm. zo'n LCD scherm lijkt me echt super cool, alleen ik heb er echt de ballen verstand van.

zou iemand me wat willen uitleggen over ICQ wat voor lcd voor mij een goede keuze zou zijn en hoe ik zoiets in kan bouwen of kan aansluiten?
ik wil je best helpen, maar kijk maar eens op de CF site of je een display naar jou gading tussen zit, dan komt het aansluiten wel goed... het makkelijkste is als je dan dus ook een inbouw frame koopt, is makkelijk, maar kent wel het nadeel dat je een 3.5" of 5.25" bay kwijtbent...

het bovenstaande is ook per icq verstuurd

Verwijderd

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Deze wil ik !! CFAX12864C-WGH-TS

128x64 STN Positive Gray, Transflective, Wide Temperature,
White EL Backlit LCD Module with 4-wire analog resistive touchscreen

Front view
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/12864c/CFAX12864C-WGH-TS_front.jpg

Back view
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/12864c/CFAX12864C-WGH-TS_back.jpg

Features:

~ Ultra thin and light TAB construction
~ Very Compact Dimensions:
* 56.0mm x 42.5mm Module Outline (less tab)
* 52.0mm x 33.5mm Viewing Area
* 47.76mm x 30.29mm Active Area
* 0.35mm x 0.40mm Dot Pitch
~ Available in several variations of backlight and polarizer
~ Available in normal or wide temperature versions
~ Wide viewing angles
~ Built-in controller: Samsung KS0713 ( data sheet 850K )
~ Great for hand held instruments, cell phones, PDAs, etc.
~ Ultra low power consumption

1+ = $ 37,67
10+ = $ 33,44
20+ = $ 30,62
50+* = $ 27,81

*Larger quantities may be subject to a 4-6 week lead time.

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Ding heeft 'n 46 pins connector (waarvan +- 16 voor data-io), waar wil je die op aan gaan sluiten dan?

• SinergyX
  • Laatst online: 22:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ok, ik wil zo'n soort ledje als jij in je pic heb (2 text regel en zo'n vet grafisch equalizer) alleen iets groter en vetter.. prijs nie zo'n probleem

Waar moet ik kijken als ik zoiets wil hebben, en hoe wordt zoiets aangestuurd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ow, Dissection, dat is wel ONGELOVELOOS GAAF!

De vraag is natuurlijk: hoe sluit je het mormel aan? In xtreme crisisgevallen kan ik d'r nog wel software bij fabrieken :-) Feed us back, want ik ben hard in staat :9~ mee te doen!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik denk er ook hard over na om mee te doen, ik vind ze wel cool namelijk. Ik moet alleen ff iets meer lezen want ik snap nog niet helemaal hoe alles nou: in elkaar moet, aangesloten word, werkt en waarik hem moet plaatsen.

Die brackets zijn vrij prijzig..

Verwijderd

Prijzig maar wel "neat" *D

• silitek
  • Laatst online: 18:31

silitek

Tubes Only

ja juist, dat is nou wat iedereen over het hoofd ziet..Die krijg je nog erna, is ook een flink postje :r
Op maandag 04 februari 2002 22:07 schreef Yarvieh het volgende:

Tubes....It's what make music music!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 09:10 schreef silitek het volgende:
ja juist, dat is nou wat iedereen over het hoofd ziet..Die krijg je nog erna, is ook een flink postje :r
[..]
euh, dat is tenhoogste 10% ... dus dat valt ook wel te overzien... en misschien als we een redelijke bestelling hebben kan ik dat d.m.v. een korting misschien wel reduceren :) hoe meer mensen bestellen, hoe groter de kans daarop word. :7

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 01:51 schreef -Dissection- het volgende:
[...]
Op dinsdag 05 februari 2002 02:14 schreef Yarvieh het volgende:
Ding heeft 'n 46 pins connector (waarvan +- 16 voor data-io), waar wil je die op aan gaan sluiten dan?
tjah, misschien dat daar een controller voor bestaat om 'em via serial of parallel kan aansturen... kweenie heej :?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 00:34 schreef nutie het volgende:

ik wil je best helpen, maar kijk maar eens op de CF site of je een display naar jou gading tussen zit, dan komt het aansluiten wel goed... het makkelijkste is als je dan dus ook een inbouw frame koopt, is makkelijk, maar kent wel het nadeel dat je een 3.5" of 5.25" bay kwijtbent...

het bovenstaande is ook per icq verstuurd
zo'n inbouw frame lijkt me voor mij inderdaad het beste om mee te beginnen, en aangezien ik nog 3 vrije 5.25" brackets vrij heb maakt me dat niet zo heel veel uit. :)

maar wat is het verschil tussen een seriele en parallele lcd? En wat is de aan te raadde grootte van een lcdtje?

(p.s. je icq berichtje is niet aangekomen. iig al bedankt voor de hulp zo ver) :)

<edit>
is zo'n kit misschien iets voor mij?

Beige with "Crystalfontz" logo, for a backlit display

of is 't ook (voor een n00b zoals ik) makkelijk om 't zelf te doen?

</edit>

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 02:25 schreef Karreman het volgende:
ok, ik wil zo'n soort ledje als jij in je pic heb (2 text regel en zo'n vet grafisch equalizer) alleen iets groter en vetter.. prijs nie zo'n probleem

Waar moet ik kijken als ik zoiets wil hebben, en hoe wordt zoiets aangestuurd?
hmmja, groter kan niet, want dat is de grootste die CF verkoopt... ;( maareh lees mijn stukje nogmaar eens (met name het newbie gedeelte) daar staat uigelegt dat je de boel aansluit met OF serial OF parallel - dus of via de modem poort OF via de printer poort...

* [NUT] is ZEER tevreden met zijn CF 4x20 :D

Vision_nl dit is gedeeltelijk ook voor jou...
Op dinsdag 05 februari 2002 11:23 schreef Vision_nl het volgende:

[..]

zo'n inbouw frame lijkt me voor mij inderdaad het beste om mee te beginnen, en aangezien ik nog 3 vrije 5.25" brackets vrij heb maakt me dat niet zo heel veel uit. :)

maar wat is het verschil tussen een seriele en parallele lcd? En wat is de aan te raadde grootte van een lcdtje?

(p.s. je icq berichtje is niet aangekomen. iig al bedankt voor de hulp zo ver) :)
Size does matter zullen we maar zeggen, het hangt eigenlijk af van de hoeveelheid info die je er op kwijt wilt. veel programma's ondersteunen het 'scrollen' van de regels, dus er kan altijd wel meer dan die 16 of 20 tekens op een regel. De bracket is zeer mooi afgewerkt, dus dat is een aanrader :)

hmm, ik heb met het icq bloempje de boel verstuurd... geen idee waarom het niet is aangekomen... ik ben nu icq software aan het downen... mijn UIN is al ingevult in mijn profile, nu de software nog :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 02:14 schreef Yarvieh het volgende:
Er zit een datasheet bij van 68 pagina's.
Die ben ik nu aan het lezen !! :) :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 11:23 schreef Vision_nl het volgende:
<edit>
is zo'n kit misschien iets voor mij?

Beige with "Crystalfontz" logo, for a backlit display

of is 't ook (voor een n00b zoals ik) makkelijk om 't zelf te doen?

</edit>
Lees 2 berichten terug ook even op nieuw, of je het zelf kan hangt een beetje van de stand van je handen af :+ het is best zelf te doen, maar een bracket is vaak makkelijker en netter... :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47
Boehoe ik wil ook maar een 4x20 is te duur.. :{

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 03:33 schreef funksngrooves het volgende:
Ik denk er ook hard over na om mee te doen, ik vind ze wel cool namelijk. Ik moet alleen ff iets meer lezen want ik snap nog niet helemaal hoe alles nou: in elkaar moet, aangesloten word, werkt en waarik hem moet plaatsen.

Die brackets zijn vrij prijzig..
wat wil je precies weten dan?
als je geen bracket neemt, dan zal je 'em zelf in je case moeten inbouwen, aansluiten (van de serial LCD's) gaat met een standaard RS232 nulmodem kabel op een modem poort of anders met wat soldeer werk (of niet) via de printer poort(kabel)

hoe het werkt weet ik ook niet iig :D maar dat het werkt wel :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 11:51 schreef Phreak het volgende:
Boehoe ik wil ook maar een 4x20 is te duur.. :{
tjah, zo'n 100 euro is nie goedkoop, het kost wat, maar dan hebbie ook wat :D

• Daan
Op dinsdag 05 februari 2002 11:56 schreef nutie het volgende:

[..]

tjah, zo'n 100 euro is nie goedkoop, het kost wat, maar dan hebbie ook wat :D
Ik heb het er wel voor over maar heb simpelweg het geld niet :D

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 11:59 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ik heb het er wel voor over maar heb simpelweg het geld niet :D
|:( :9 >:)

neem je toch een kleinere?

8-)

Verwijderd

Yo, dit is dus echt een coole actie. Heb er zelf ook interesse in, maar ik snap niet helemaal waar het prijsverschil tussen losse serial en parallel lcd's vandaan komt! Heb ik ook niet in dit topic kunnen vinden.
Verder zou ik het ding het liefst zelf willen inbouwen (nooit gedaan, maar goed :)). Nog een vraagje: hoe moet je de parallel lcd aansluiten in je comp? In dit topic staat alleen hoe je de serial moet aansluiten.

Ik denk dat ik er ook wel 1 neem, maar ik ben alles nog ff aan het doornemen. Suc6 met de actie in ieder geval.

• Daan
Op dinsdag 05 februari 2002 12:01 schreef nutie het volgende:

[..]

|:( :9 >:)

neem je toch een kleinere?

8-)
Hehe nee ik wil een 4x20. Serieel of parallel maakt me niet zoveel uit, maar liever serieel. Printerpoort is namelijk al bezet en een PCI LPT kaartje is ook niet echt goedkoop.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

1x Tux
(backlit 634 Intelligent Serial LCD Module (20x4))

Zonder inbouw kit vanzelfsprekend!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
Ik doe mee!!!

Ik wil wel een "Serial 16x2 LED Backlit (SKD162632SGLG)"

Verwijderd

ik doe ook mee

put me down for:

Package: SKD162632SGLG plus Bracket kit
(PDBK632LG=SKD162632SGLG+DBK632LG)

(je hebt 't mailtje al als het goed is

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 12:13 schreef Neutron het volgende:
Yo, dit is dus echt een coole actie. Heb er zelf ook interesse in, maar ik snap niet helemaal waar het prijsverschil tussen losse serial en parallel lcd's vandaan komt! Heb ik ook niet in dit topic kunnen vinden.
Verder zou ik het ding het liefst zelf willen inbouwen (nooit gedaan, maar goed :)). Nog een vraagje: hoe moet je de parallel lcd aansluiten in je comp? In dit topic staat alleen hoe je de serial moet aansluiten.

Ik denk dat ik er ook wel 1 neem, maar ik ben alles nog ff aan het doornemen. Suc6 met de actie in ieder geval.
De controller... de serieele controller is duurder iig... plus dat serial lcd's redelijk nieuw zijn... (dev kosten etc) aansluiten doe je aan de buitenkant van je systeem, gewoon op je printer poort... mooiste is als je een doorlus systeempje gaat gebruiken...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 12:15 schreef Phreak het volgende:

[..]

Hehe nee ik wil een 4x20. Serieel of parallel maakt me niet zoveel uit, maar liever serieel. Printerpoort is namelijk al bezet en een PCI LPT kaartje is ook niet echt goedkoop.
nou, je hebt nog 2 weken om te sparen >:) dus doe je best :+

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 12:26 schreef Four het volgende:
1x Tux
(backlit 634 Intelligent Serial LCD Module (20x4))

Zonder inbouw kit vanzelfsprekend!
hoe bedoellu :? 1x tux bracket zonder lcd panel of met een los lcd panel?

Verwijderd

/me lijkt het ook wel wat maar dan moet er wel een FAQ bijzitten hoe ik dit alles in me pc pruts :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
aan phreak

ik kan mijn main topic bericht niet meer aan passen, maar kan jij er even wat bij zetten? bij de info over de parallel displays het regeltje "16x4 met en zonder backlight." 20x4 erbij zetten en een plaatje linken naar "http://www.crystalfontz.com/products/2004a/thumb_CFAH2004A-YYB-JP.jpg" naast die al bestaande 16x4 pic? en ook even bij de regel "16x1 en 16x2 met en zonder backlight." 20x2 erbij zetten?

Bijvoorbaad dank heej O+

[edit]
even wat duidelijker gemaakt

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 13:42 schreef xtentic het volgende:
/me lijkt het ook wel wat maar dan moet er wel een FAQ bijzitten hoe ik dit alles in me pc pruts :)
Als de actie teneinde is start ik een topic om jullie te helpen met het inbouwen c.q. aansluiten en gebruiken van de LCD's - nazorg noemen ze dit :D

Verwijderd

Als we jou toch niet hadden :) (slijm)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:04 schreef nutie het volgende:

Als de actie teneinde is start ik een topic om jullie te helpen met het inbouwen c.q. aansluiten en gebruiken van de LCD's - nazorg noemen ze dit :D
haha ik zal 't nodig hebben :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 16:05 schreef Pjoeloe het volgende:
Als we jou toch niet hadden :) (slijm)
rofl :D

wat denk je er van... ook een bestellen? ;)
Op dinsdag 05 februari 2002 16:52 schreef Vision_nl het volgende:

[..]

haha ik zal 't nodig hebben :)
heheh :D

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 11:28 schreef -Dissection- het volgende:

[..]

Er zit een datasheet bij van 68 pagina's.
Die ben ik nu aan het lezen !! :) :)
En word het wat Dissection- :? of heb je het maar op gegeven :+

zou wel kewl zijn als het lukt :D

Verwijderd

Ik wil graag ook zo'n ding, alleen ik weet niet zeker of ik een serieel of parallel zal pakken... graag advies :?

Verwijderd

Deze is wel gaaf alleen is er ook iets om het in te bouwen???

633 Serial LCD Modules

Das die met dei pijltjes aan de rechter kant >:)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ok, korte vraag, com-poorten (1 t/m 4) zijn serieel en Printerpoort (LPT) is paralel? En hoeveel LPT's heb je standaard (op of aan et board, heb er al eentje voor mn printer gebruikt).

Moet je btw ook de kleur erbij vermelden, ik vond nl.
->Available in several variations of backlight and polarizer
->Available in normal or wide temperature versions
:?:?

Wat betreft zo'n bracket, die bouw ik zelf wel, moet toch lukken zo'n 4x20 in 1,5 x 5 1/2 bay te krijgen (2 is beetje te veel plastic en weinig LCD).Of ken em natuurlijk nog los in de voorkant van de case bouwen*D

Is wel allemaal vet, mooi voor mn nieuwe case(mod), maar heb er de balle verstand van..

Wel blij dat je dan beetje nazorg doe :9~
[edit spelfouten]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Daan
Zo goed nutie? :)

Verwijderd

Toch snap ik het niet. Ik bedoel: mijn serieele en parallele poorten komen uit de achterkant van mijn pc. Buiten de kast dus. Maar het aansluit punt van een dergelijke module zit aan de achterkant van het printplaatje; in de kast dus. Moet je dan een gat boren in je behuizing om de kabel van buiten naar binnen te laten lopen?? :? :?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bij veel mobo's heb je nog een aparte connector voor de com/ltp onboard zitten (10/12 pins?).

Bij de oude mobo's zeker weten, waar dus nog nie dat leuke (IRI) kleuren systeempje opzit (muis/kb/ltp/usb)

Verwijderd

Nou, ik heb een ECS K7S5A mobo, vrij recent dus wel. Daar zitten enkel 2 seriele poorten aan de buitenkant. Een LCD-module inbouwen is dus voor mij geen optie?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zekers wel, gewoon plug erop en trug lussen naar binnen via een lege PCI poort (opening in je kast, of evt gaatje maken.)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik wil jullie pret niet bederven hoor, maar ik heb hier 2 CF LCD's, en je moet je er echt niet teveel van voorstellen.

Ze zijn VERSCHRIKKELIJK traag, en daardoor is het (bijna) niet mogenlijk om iets te laten scrollen.

Verder ondersteunen ze veel (standaard) tekens niet zoals: [, ], ^, &, @, |, _ en zo nog vast wel een paar.
Aangezien er je maar 8 karakters zelf kan samenstellen mis je dus het een en ander.

De karakters zijn ook nog is erg groot. en wat belangrijker is; de hoek waarin je duidelijk beeld heb is nogal klein (10% ofzo)

ik wil geen reclame maken ofzo. maar ikzelf heb VEEL betere ervaringen met MO LCD's. en dan praat ik nog niet eens over support (waar ik al is wat van gezegt heb)
Ik bedoel dan gewoon dingen als helderheid, contrast, en snelheid.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ja, echt gaaf. Ik wil dus ook graag een LCD in mijn casemod, alleen vind ik 2 x 5 1/4 driver wel veel voor een 4 x 20 display en een 2 x 16 display vind ik echt te klein.

Ik heb mijn paralelle en seriele poorten nog vrij op mijn mobo dus daar kan ik hem op aansluiten. Weet iemand of het MSI K7T Turbo-r moederbord nog extra seriele poorten onboard heeft?

Ik ben zelf dus ook geen ervaren electroman of soldeerder dus moet ik denk ik toch een kant en klare LCD hebben, hoewel ik toch graag wil leren hoe je zelf een LCD soldeerd.

Wat heb je nodig om zelf een 4 x 20 backlight lcd te solderen, volgens mij:
* soldeerijzer + soldeertin en benodigdheden
* 2 potmetertjes
* printerkabel
* 2 x 5 1/4 front plaatjes
* en wat voor weerstantjes? En waar koop je dit spul.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erm.. 2 podmeter?? waarvoor die dan??

btw, wat is een RS232 aansluiting??

Verwijderd

Is het echt zo dat die displays zo traag zijn en dat ze geen speciale tekens weer kunnen geven.
Het is natuurlijk zeker leuk om wat logo's op het scherm te toveren, en wat bewegende winamp dingen ofzo.

Een grafish LCD lijkt me ook :9~
Maar die zijn duurder en daar is op het moment geen inkoopactie in!

potmeter voor contrast en backlight.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:04 schreef nutie het volgende:

[..]

Zou relxt zijn :)...

Deze lijkt mij wel fijn, maar bestel nog nix :)..

CFAH2004A-YYB-JP
20x4 Positive Transflective LED Array Backlit LCD Module
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/2004a/CFAH2004A-YYB-JP_front_bl_on.jpg

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Character LCDs

Our Alphanumeric displays are by far our most popular products. We offer 7 different sizes and 10 unique innovative designs. Including options, there are a total of 25 variations - giving you the power choose the perfect display for your application.

Character VFDs

These ultra bright units can be taken to much greater temperature extremes than an LCD. At temperatures that would cause an LCD to slow down and lose contrast, these VFDs will remain responsive, bright and clear. We currently offer three different units to meet you demanding requirements.

VFD toch beter dan:?:? grafisch lijken ze beter..

Nu kwam ik deze tegen
Afbeeldingslocatie: http://www.matrixorbital.com/products/lcdimages/weather_full.jpg

maar zo kan die ook (zelfde typenr etc)
Afbeeldingslocatie: http://www.matrixorbital.com/pcbay/b1s.jpg

Hoe gaat dit dan in zn werk, met die podmeter?

Sorry post wordt steeds langer..

Stukje over de MO LCD (LK202-25)
http://bit-tech.net/article/29/
Interessant stuk op pagina 3.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:49 schreef Phreak het volgende:
Zo goed nutie? :)
ja, dank voor de medewerking :D

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:38 schreef NightZhark het volgende:
Deze is wel gaaf alleen is er ook iets om het in te bouwen???

633 Serial LCD Modules

Das die met dei pijltjes aan de rechter kant >:)
Hmm, ik geloof dat CF daar nog geen bracket voor heeft, dus dat word zelf kloten met een dremel :D
van de CF site
5.25" half-height drive-bay mounting bracket available (optional)
nog niet dus...

persoonlijk zou ik voor een parallel ding gaan (i.v.m. refresh snelheden)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:43 schreef Karreman het volgende:
ok, korte vraag, com-poorten (1 t/m 4) zijn serieel en Printerpoort (LPT) is paralel? En hoeveel LPT's heb je standaard (op of aan et board, heb er al eentje voor mn printer gebruikt).
hmmja, meestal maar 1 poort... inwendig in je bios zit vaak wel support voor meer (via ISA of PCI host kaartjes)
Moet je btw ook de kleur erbij vermelden, ik vond nl.
->Available in several variations of backlight and polarizer
->Available in normal or wide temperature versions
:?:?
Euh, dat is een algemeen verhaal, je koopt uiteindelijk iets op type nummer, en in dat nummer zit ook de kleur verwerkt
Wat betreft zo'n bracket, die bouw ik zelf wel, moet toch lukken zo'n 4x20 in 1,5 x 5 1/2 bay te krijgen (2 is beetje te veel plastic en weinig LCD).Of ken em natuurlijk nog los in de voorkant van de case bouwen *D
Is wel allemaal vet, mooi voor mn nieuwe case(mod), maar heb er de balle verstand van..
Wel blij dat je dan beetje nazorg doe :9~
hey, je zit hier in het OCM duseh... een beetje creatief denken lost veel op :D hamer :? :P

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 19:45 schreef Kazzemazzdoun het volgende:
Toch snap ik het niet. Ik bedoel: mijn serieele en parallele poorten komen uit de achterkant van mijn pc. Buiten de kast dus. Maar het aansluit punt van een dergelijke module zit aan de achterkant van het printplaatje; in de kast dus. Moet je dan een gat boren in je behuizing om de kabel van buiten naar binnen te laten lopen?? :? :?
je kast heeft meestal afgedichte extra gaten waar zo'n 9pin subD ding wel in past, dus je kan een opstelling maken dat het LCD in je PC op een case connector word aangesloten, en dan met een kort doorlus kabeltje naar je compoort :7

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 20:20 schreef basiep het volgende:
ik wil jullie pret niet bederven hoor, maar ik heb hier 2 CF LCD's, en je moet je er echt niet teveel van voorstellen.
;( toch gedaan :P
Ze zijn VERSCHRIKKELIJK traag, en daardoor is het (bijna) niet mogenlijk om iets te laten scrollen.
Euh!? zeker zo'n ding nog niet op 19k2 gehad zeker? die ververste zo snel dat de regel al zowat voorbij was voor ik iets kon zien... (en dus niet overdreven!) later de scroll iets langzamer gezet en ik moet zeggen dat het best leesbaar is hoor...
Verder ondersteunen ze veel (standaard) tekens niet zoals: [, ], ^, &, @, |, _ en zo nog vast wel een paar.
Aangezien er je maar 8 karakters zelf kan samenstellen mis je dus het een en ander.
dat is helaas idd zo... maar zoveel leestekens gebruik je meestal niet op het LCD (ik niet iig!)
De karakters zijn ook nog is erg groot. en wat belangrijker is; de hoek waarin je duidelijk beeld heb is nogal klein (10% ofzo)
Dit is waar, maar groot = leesbaar - en wat betreft de invals hoek, dat is gedeeltelijk waar... beste manier om er op te kijken is van voor- en onder-af maar dat doe je toch ook op je gewone monitor? mijn ervaring is trouwens dat de invals hoek wel wat groter is... maar veel verder dan 45graden kom je idd niet...
[knip]
jah... maar helderheid van de backlight en contrast zijn weldegelijk aanwezig, en als je ze goed zet ook nog erg effectief... (eigen ervaring)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 20:23 schreef freezy17 het volgende:
Ja, echt gaaf. Ik wil dus ook graag een LCD in mijn casemod, alleen vind ik 2 x 5 1/4 driver wel veel voor een 4 x 20 display en een 2 x 16 display vind ik echt te klein.
[grote knip]
je kan 'em ook gewoon inbouwen in je kast... op een plek wat je beter uitkomt toch :? en als je een serial dingetje neemt heb je nix meer nodig dan een nulmodem kabel :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:56 schreef Karreman het volgende:
btw, wat is een RS232 aansluiting??
serieele poort :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bij MO hebben ze dus die LK202-25 is volledige set (bracket enzo) voor $105, wel relax, met vet menu (zie review trug in mijn post) en van die opzet schermpjes, waardoor je bv wit/zwart of blauw/zwart LCD krijgt..

zit toch in mega twijfel..

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die seriele 634 (20x4) heeft dus zo'n CGROM

The CGROM is an enhanced version with many more useful characters: numeric superscripts, icons, mathematical symbols, some fractions, a great variety of arrows, many currency symbols, and more.
http://www.crystalfontz.com/products/634/cgrom.html

Welke ondersteunde hij nu nog niet?

Verwijderd

wat is een potmeter?

die knopjes op die bracket?

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 03:07 schreef Karreman het volgende:

[..]

Die seriele 634 (20x4) heeft dus zo'n CGROM

The CGROM is an enhanced version with many more useful characters: numeric superscripts, icons, mathematical symbols, some fractions, a great variety of arrows, many currency symbols, and more.
http://www.crystalfontz.com/products/634/cgrom.html
Kortom, hiermee ondervangen ze de tekortkomingen van de voorgaande revisies...

het is nog altijd aan jullie of jullie een CF display willen hoor, ik heb er goede ervaringen mee, maar wie ben ik om te zeggen dat jullie er een moeten kopen?

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 09:38 schreef Vision het volgende:
wat is een potmeter?

die knopjes op die bracket?
De potmeter is voor een keur aan parallel lcd's, die hebben nog geen software matige instel mogenlijkheid. dus brightness en contrast moet je dan dus gaan instellen met een potmeter - en dat is dus een regelbare weerstand.

knopjes kunnen voor een menu besturing zijn, maar ook om bijvoorbeeld winamp mee te besturen...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 09:51 schreef nutie het volgende:

De potmeter is voor een keur aan parallel lcd's, die hebben nog geen software matige instel mogenlijkheid. dus brightness en contrast moet je dan dus gaan instellen met een potmeter - en dat is dus een regelbare weerstand.

knopjes kunnen voor een menu besturing zijn, maar ook om bijvoorbeeld winamp mee te besturen...
moet je die er zelf op maken? of zijn die ook weer kant en klaar te bestellen?

• BasieP
Op woensdag 06 februari 2002 00:36 schreef nutie het volgende:
Euh!? zeker zo'n ding nog niet op 19k2 gehad zeker? die ververste zo snel dat de regel al zowat voorbij was voor ik iets kon zien... (en dus niet overdreven!) later de scroll iets langzamer gezet en ik moet zeggen dat het best leesbaar is hoor...
ik bedoel niet de transmissie snelheid, maar de snelheid waarmee de tekens 'getekent' worden. het is als het ware een fade-in, en dan weer een fade-out.. dit is nogal onduidelijk allemaal.
waneer ik de scrolldelay op 150ms heb staan kan ik er niks van lezen.
waneer ik dat met mijn MO doe is het prima te lezen
dat is helaas idd zo... maar zoveel leestekens gebruik je meestal niet op het LCD (ik niet iig!)
ik wilde laatst even gamestats op een lan bekijken, en toen kreeg ik dus allemaal shit. (al de namen van iedereen die clantags gebruikt waren nogal fu***d up
Dit is waar, maar groot = leesbaar - en wat betreft de invals hoek, dat is gedeeltelijk waar... beste manier om er op te kijken is van voor- en onder-af maar dat doe je toch ook op je gewone monitor? mijn ervaring is trouwens dat de invals hoek wel wat groter is... maar veel verder dan 45graden kom je idd niet...
ja hij zou idd wel iets groter kunnen zijn, maar bij een normale monitor kun je toch echt vanaf 90 graden nog alles zien. ;)
verder: als je die lcd in je case bouwd, dan kijk je er dus van bovenaf op, en zie je nx
jah... maar helderheid van de backlight en contrast zijn weldegelijk aanwezig, en als je ze goed zet ook nog erg effectief... (eigen ervaring)
ow ze zijn er zekers wel, maar ze zijn niet erg goed. zie ook dat stukje over de invalshoek.
backlight is trouwens ook niet mooi groen, maar geelachtig. :?
(maar dat is smaak)

Verwijderd

Crystalfonts displays zijn niet echt beter dan standaard
HD47780 chipset LCD scherm
in heeeel uitzonderlijke gevallen speciale tekens wat bveter weergegeven maar rest 100% zelfde
maar je betaald je wel suf alleen aan merknaam

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 10:43 schreef Warezhelp het volgende:
Crystalfonts displays zijn niet echt beter dan standaard
HD47780 chipset LCD scherm
in heeeel uitzonderlijke gevallen speciale tekens wat bveter weergegeven maar rest 100% zelfde
maar je betaald je wel suf alleen aan merknaam
right :)

maaruh, doe je dat ook al niet met MO displays :? ik zie het verschil niet (even in het algemeen, niet persoonlijk aan jou warezhelp)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 10:37 schreef basiep het volgende:

[..]

ik bedoel niet de transmissie snelheid, maar de snelheid waarmee de tekens 'getekent' worden. het is als het ware een fade-in, en dan weer een fade-out.. dit is nogal onduidelijk allemaal.
waneer ik de scrolldelay op 150ms heb staan kan ik er niks van lezen.
waneer ik dat met mijn MO doe is het prima te lezen
[..]

ik wilde laatst even gamestats op een lan bekijken, en toen kreeg ik dus allemaal shit. (al de namen van iedereen die clantags gebruikt waren nogal fu***d up
[..]

ja hij zou idd wel iets groter kunnen zijn, maar bij een normale monitor kun je toch echt vanaf 90 graden nog alles zien. ;)
verder: als je die lcd in je case bouwd, dan kijk je er dus van bovenaf op, en zie je nx
[..]

ow ze zijn er zekers wel, maar ze zijn niet erg goed. zie ook dat stukje over de invalshoek.
backlight is trouwens ook niet mooi groen, maar geelachtig. :?
(maar dat is smaak)
de kleur is is idd te betwisten... maargoed...

basiep, kan jij eens kijken welke versie van de serial controller jij hebt? v2.0 is nl. een stuk uitgebreider...

(ik zal vanavond ook eens kijken, misschien kun je mijn beta-testers-schap toch nog gebruiken :) )

Verwijderd

ik wil geen reclame maken ofzo. maar ikzelf heb VEEL betere ervaringen met MO LCD's. en dan praat ik nog niet eens over support (waar ik al is wat van gezegt heb)
Ik bedoel dan gewoon dingen als helderheid, contrast, en snelheid.
heb je die zeikerd ook weer is niks mis met cf je moet er gewoon fatsoenlijk mee omgaan

• BasieP
Op woensdag 06 februari 2002 11:09 schreef nutie het volgende:

[..]

right :)

maaruh, doe je dat ook al niet met MO displays :? ik zie het verschil niet (even in het algemeen, niet persoonlijk aan jou warezhelp)
tussen MO displays en CF displays of tussen CF en HD44780 displays?

want displays met een HD44780 displays zijn er echt in alle soorten en maten, daar heb je goede en slechte van. (weet zo uit mijn hoofd niet wat goede en wat slechte zijn)[quote]
Op woensdag 06 februari 2002 11:12 schreef nutie het volgende:
de kleur is is idd te betwisten... maargoed...

basiep, kan jij eens kijken welke versie van de serial controller jij hebt? v2.0 is nl. een stuk uitgebreider...
[/quote

ik heb een versie2.0 2x16 met backlight en een versie2.0 4x20 zonder backlight.
Op woensdag 06 februari 2002 11:12 schreef nutie het volgende:
(ik zal vanavond ook eens kijken, misschien kun je mijn beta-testers-schap toch nog gebruiken :) )
ja idd. ik moet V1.0 ook nog inbouwen, en heb nog geen testers
Op woensdag 06 februari 2002 11:15 schreef divx4me het volgende:
heb je die zeikerd ook weer is niks mis met cf je moet er gewoon fatsoenlijk mee omgaan
okay.. (flame misschien?)

dank je wel voor deze fantastich onderbouwde mening.. |:(
(wat heb ik een hekel aan dit soort mensen zeg!)

ik probeer gewoon serieus mijn mening te geven, en mensen te behoeden voor een eventueele miskoop.
Ik val niemand aan en verwacht ook niet echt om zelf aangevallen te worden.
Als JIJ je beledigt voeld doordat IK VIND dat CF LCD's minder goed zijn dan denk ik dat je bij jezelf te raden moet gaan.

verder zie ik niet hoe het 'fatsoenlijk mee omgaan' van je LCD de invalshoek of de snelheid van je LCD kan beinvloeden.. |:(

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 12:11 schreef basiep het volgende:
tussen MO displays en CF displays of tussen CF en HD44780 displays?

want displays met een HD44780 displays zijn er echt in alle soorten en maten, daar heb je goede en slechte van. (weet zo uit mijn hoofd niet wat goede en wat slechte zijn)
euh... wel eens op de CF site gekeken? |:( :P alle parallel displays zijn met die HD44780! :9
ja idd. ik moet V1.0 ook nog inbouwen, en heb nog geen testers
uhm... heb jij alleen maar v2.0 displays dan? damn... :D
okay.. (flame misschien?)

dank je wel voor deze fantastich onderbouwde mening.. |:(
(wat heb ik een hekel aan dit soort mensen zeg!)
ik ook... maargoed, laten we zeggen dat iedereen zijn eigen mening mag geven, en laten we zeggen dat dit dus geen flame is (om een flame war te voorkomen!)
ik probeer gewoon serieus mijn mening te geven, en mensen te behoeden voor een eventueele miskoop.
Ik val niemand aan en verwacht ook niet echt om zelf aangevallen te worden.
Als JIJ je beledigt voeld doordat IK VIND dat CF LCD's minder goed zijn dan denk ik dat je bij jezelf te raden moet gaan.
amen (sorry - ik ben het met 'em eens)
verder zie ik niet hoe het 'fatsoenlijk mee omgaan' van je LCD de invalshoek of de snelheid van je LCD kan beinvloeden.. |:(
idd.

basiep denk je er om dat er ook diverse revisies zijn m.b.t. serial EN parallel displays? de ene doet het beduidend beter dan de ander...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 11:15 schreef divx4me het volgende:
meningen tellen ook weet je... liever geen flames meer, of verpak ze dan in een onderbouwd verhaaltje wat hetzelfde als uitkomst heeft 8-) staat gewoon netter :)

laten we het hier bij?

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
Kzat er ook aan te denken een CrystalFontz te nemen, maar die lui leveren bij naer inzien geen 4x40 LCD |:(

DUS ik ga geen CrystalFontz halen, verder blijken de CrystalFontz LCD schermpjes langzaam en ondersteunen bepaalde tekens niet.

Ik ga nu voor een EIO of voor een Matrix Orbital die allebij wel lekker snel zijn en ook nog is in 4x40 te krijgen zijn. Het enigste nadeel is dat Matrix Orbital duurder is :(

Ma jah dan heb je ook iets :9~

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 14:19 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Ik ga nu voor een EIO of voor een Matrix Orbital die allebij wel lekker snel zijn en ook nog is in 4x40 te krijgen zijn. Het enigste nadeel is dat Matrix Orbital duurder is :(

Suc6 :O :Z

• BasieP
Op woensdag 06 februari 2002 14:19 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Het enigste nadeel is dat Matrix Orbital duurder is :(

tja.. daar zit idd iets in.. maarja. zoals je al zei: dan heb je ook wat.

Als je niet zoveel geld hebt kun je beter een paralelle display kopen, maar neem dan wel een goede ;) (dus geen CF :P)

Verwijderd

Nou kappen dit topic gaat over LCD schermpjes (8>

Nu weer normaal verder over de order bij CF :7

Verwijderd

Zou je op zo'n lcd scherm dan ook meerder info kunnen krijgen als alleen: winamp, sysinfo, netinfo..

Ik bedoel dus dat je 10 seconde of zo system informatie krijgt en dan weer netwerk en daarna.. de ftp downloads?? :9

Verwijderd

Heey Nuttie, harstikke vet dat jij een inkoopactie hebt gestart zo'n LCD van CF leek mij ook erg strak. Maar ik hoor nu dus de negatiefe kanten van deze LCD.
Zou het niet beter zijn als je en inkoopactie ging starten van EIO of MO. Als ik het zo bekijk is daar meer belangstelling voor.

Ik heb geen idee wat het prijsverschil is tussen deze merken dus dat zal wel een overweging wezen.

Ik heb de Conrad catalogus en daar kost een 4 x 20 LCD met BL 79,- = 36 €. Hier moet je nog wel het nodige aan solderen. Ik heb geen idee wat voor merk LCD dit is? Wie weet dit wel.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jullie moeten het bij de dealer in Duitsland bestellen... geen gezeik met douane en andere belastingen en dergelijke. Bovendien kun je dan gewoon per bank /giro betalen, en heb je het met een paar dagen in huis :).

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:26 schreef Bulldog het volgende:
Jullie moeten het bij de dealer in Duitsland bestellen... geen gezeik met douane en andere belastingen en dergelijke. Bovendien kun je dan gewoon per bank /giro betalen, en heb je het met een paar dagen in huis :).
Welke dealer in Duitsland??? heb je een link?? :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nutie, niet rottig bedoelt ofzo, al mega vet dat jij zoiets start (en ermee doorgaat)

maar is et nu ff niet makkelijk om te kijken wat het totale aanbod is? dus niet alleen bij FC/MO/weet-ik-veel-wie, maar voor bijv. een aantal LCD prijzen op te zoeken (met forumgasten) en zo beetje te kijken waar we et voordeligste zitten.

Zo heb ik ook nl. een dealer in nederland gevonden die de MO lcd's heb (LK/VK202-25 in bracket, incl. 7 toetsen). Echter is deze wat duur ($99,50 of vlak daarbij), maar wel goeie recenties over gezien. Denk ook dat deze voor de (rijke :P) newbies in LCD een perfecte keus is, mischien dat daarin wat te regelen is, denk dat er toch wat interesse naar is.

Kan ff op dit moment nix uploaden (ftp down ofzo:'() maar zal later vast voor de nederlandse dealer van MO die prijzen opgeven (mits gewild, was zo'n pdf bestand, ff een screenshotje gemaakt van de LCD prijzen)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:17 schreef NightZhark het volgende:
Zou je op zo'n lcd scherm dan ook meerder info kunnen krijgen als alleen: winamp, sysinfo, netinfo..

Ik bedoel dus dat je 10 seconde of zo system informatie krijgt en dan weer netwerk en daarna.. de ftp downloads?? :9
je kunt er zelf software voor schrijven geloof ik. Maar als je niet kan proggelen zal je moeten zoeken. misschien is 't al gedaan, zo niet, wordt 't zelf proggelen :)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 01:09 schreef Vision het volgende:

[..]

je kunt er zelf software voor schrijven geloof ik. Maar als je niet kan proggelen zal je moeten zoeken. misschien is 't al gedaan, zo niet, wordt 't zelf proggelen :)
O bedankt... dan weet ik, dat ik er wat aan heb... bedankt ;)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 23:02 schreef Karreman het volgende:

Kan ff op dit moment nix uploaden (ftp down ofzo:'() maar zal later vast voor de nederlandse dealer van MO die prijzen opgeven (mits gewild, was zo'n pdf bestand, ff een screenshotje gemaakt van de LCD prijzen)
Geweldig, zou je dat kunnen posten??? zodat ik en andere mede tweakers eens kunnen kijken misschien dat we het gewoon moeten overwegen waar we de rotzooi bestellen... :7

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: http://www.team-ppm.com/prijslcd.jpg
Firewall van XP bleek aan te staan..|:(

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ah.. ken nie dellen..

typoetjes..

• De_Bastaard
  • Laatst online: 17:29
yo ik vind die dingen van chrystal fonts opzich wel meevallen, de prijzen dan .. ik was aan het denken aan die 16 x 4, maarja ik heb zoiets nog nooit gedaan dus uhh is het beste om zo'n los geval te kopen of meteen zo'n ding met bracket? kost me wel flink wat meer ... is er hiet niemand die zelf die brackets maakt? en echt errug handig ben ik niet !!! ik vond deze: http://www.crystalfontz.com/cgi-bin/pricing.pl?product=1604a dus wel leuk...

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 23:05 schreef De_Bastaard het volgende:
yo ik vind die dingen van chrystal fonts opzich wel meevallen, de prijzen dan .. ik was aan het denken aan die 16 x 4, maarja ik heb zoiets nog nooit gedaan dus uhh is het beste om zo'n los geval te kopen of meteen zo'n ding met bracket? kost me wel flink wat meer ... is er hiet niemand die zelf die brackets maakt? en echt errug handig ben ik niet !!! ik vond deze: http://www.crystalfontz.com/cgi-bin/pricing.pl?product=1604a dus wel leuk...
ik zit in dezelfde situatie als jij :)

mijn eerste lcd O+ ;)

ik ga dus maar voor de bracket. das gewoon erin klikken, en aansluiteno p je serieele poort.

kan niet veel misgaan.

't uitvijlen van plaats in een bracket is denk ik heel wat meer werk

Verwijderd

:)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.