SMTP problemen met HCCnet+ / MXstream fast adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik ben ten einde raad! Het probleem is dat ik vrijwel geen email meer ontvang rechtstreeks naarmijn (exchange) mailserver. Ik heb een domein bij Xs4all geregd met MX record naar me mailserver. Het werkte altijd uit den kunst, totdat ik HCCnet+ nam (fast ADSL ethernet) ipv Chello. Sindsdien krijg ik vrijwel GEEN emailtjes meer binnen via me domein mail adressen (domein = vanraam.com, natuurlijk wel alle DNS entries laten updaten), wel gewoon via POP mail. Ik heb 2 verse exchange installaties (die het voorheen ALTIJD deden) geprobeerd, daarnaast nog Mailtraq geprobeerd, zelfde probleem. Het ligt dus niet aan de software, dat weet ik wel 100% zeker nu. Kleine mailtjes (geen of heel weinig text in de body) komen er 99% van de gevallen gewoon meteen doorheen. Zodra de mailtjes iets groter worden, houdt het op en krijg ik ze niet binnen.

Het ligt ook niet aan de DNS hosting volgens mij, want het werkt ook niet goed met een ander email domein wat naar mijn IP verwijst. Ik vermoed dat HCCnet of MXstream zitten te kutten met me poortje 25. Wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen, ik word HELEMAAL gek ervan. Ik ben al weken bezig met deze ongein en het werkt gewoon niet.

Ik verbind me netwerkje trouwens met een SMC barricade 7004BR (die poort 25 forward naar me mailserver) naar het alcatel mxstream ethernet modem (niet gemod), onder Chello werkte alles perfect, op de snelheid na :r

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik krijg net een mailtje terug die niet aan mij verzonden kon worden met deze melding:
----- Transcript of session follows -----
451 4.4.1 reply: read error from mail.vanraam.com. <collin@vanraam.com>... Deferred: Bad file descriptor
Warning: message still undelivered after 1 day
Will keep trying until message is 2 days old
Wie weet wat dat nou inhoudt?

Mijn iRacing profiel

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
Je hebt er niet veel aan maar mijn vader die ook MXStream heeft (maar dan gewoon ADSL ipv fast) kan sinds vrijdag niet meer normaal emailen. Wellicht is MXStream gewoon even de weg kwijt?

UNOX: The worst operating system

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt de MTU settings van je clients te hoog staan. Normaal voor ethernet is 1500 bytes, maar als je PPPoE shared, moet dat naar 1400 bytes. Zie o.a. op http://cable-dsl.home.att.net hoe je je MTU kunt wijzigen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 01:28 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Je hebt de MTU settings van je clients te hoog staan. Normaal voor ethernet is 1500 bytes, maar als je PPPoE shared, moet dat naar 1400 bytes. Zie o.a. op http://cable-dsl.home.att.net hoe je je MTU kunt wijzigen
Tnxs voor de tip, ik ben het nu aan het proberen, maar weet je zeker dat dat het is?

[edit]
Ik loop te zoeken door het register, maar er word geen waarde of key met de naam 'MTU' gevonden. Weet iemand toevallig de exacte regkey?

Mijn iRacing profiel

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
HKEY_LOCAL_MACHINE
\SYSTEM
 \CurrentControlSet
  \Services
   \Tcpip
    \Parameters
     \Interfaces
    \{enorme GUID}
      MTU=REG_DWORD:0x578

Van die "enorme GUID" zie je d'r een stuk of 5. Als je aan de ingevulde parameters niet kunt herkennen om welke kaart het gaat, vul je bij allemaal de parameter MTU=REG_DWORD:0x578 in
(rechts klikken | New | DWORD value | MTU en dan kiezen: decimal 1400 of hex 578)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ok, dat ga ik vanavond proberen. Ik heb net vanaf me werk de firmware van me SMC router gedowngrade, misschien dat het daar aan ligt, maar nu ligt me verbinding eruit, ik kan dus niets testen. Moet waarschijnlijk eerst me ADSL modem een rot trap geven.. Tnxs!

Het is trouwens wel echt HEEL vaag! Als het iets met MTU te maken heeft, zou het toch voo alle mailtjes moeten gelden? Maar als ik vanaf DDS webmail, hotmail of chello webmail een gigantisch emailtje stuur met attatchments en alles, komen ze ALLEMAAL aan! Als ik iemand anders vraag die bij Chello zit (ook amsterdam) komen alleen de superkleine mailtjes binnen! Als ie iets met attatchment stuurt komt dat mailtje in zijn geheel niet aan..

Mijn iRacing profiel

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 05 februari 2002 15:37 schreef collin het volgende:
[..]Het is trouwens wel echt HEEL vaag! Als het iets met MTU te maken heeft, zou het toch voo alle mailtjes moeten gelden? Maar als ik vanaf DDS webmail, hotmail of chello webmail een gigantisch emailtje stuur met attatchments en alles, komen ze ALLEMAAL aan! [..]
Er zijn mailservers die standaard met een frame size van 572 bytes werken, juist om dit soort problemen te voorkomen. Maak maar eens een trace van de communicatie met die servers; met de ene zul je een max segment size van 1460 ( = 1500 - 40 ) zien en bij de andere zie je ws 532 ( = 572 - 40 )

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 15:47 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Er zijn mailservers die standaard met een frame size van 572 bytes werken, juist om dit soort problemen te voorkomen. Maak maar eens een trace van de communicatie met die servers; met de ene zul je een max segment size van 1460 ( = 1500 - 40 ) zien en bij de andere zie je ws 532 ( = 572 - 40 )
Ok en hoe kan je in godesnaam een trees :P maken van de communicatie met die servers? Heb je daar een tooltje voor? :) Als jij het kan checken, kan je dan eens checken wat voor frame size mail.telfort.nl en smtp.dds.nl heeft? Met de 1 gaat het wel goed, met de andere niet.

Mijn iRacing profiel

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 05 februari 2002 17:13 schreef collin het volgende:
Ok en hoe kan je in godesnaam een trees :P maken van de communicatie met die servers? Heb je daar een tooltje voor? :) Als jij het kan checken, kan je dan eens checken wat voor frame size mail.telfort.nl en smtp.dds.nl heeft? Met de 1 gaat het wel goed, met de andere niet.
Ik zie ze allebei een max segment size van 1460 uitonderhandelen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Me SMC router is net naar ze grootjes gegaan en nu heb ik in 1 PC 2 NICs gedaan en het probleem lijkt verdwenen! Lag het dus toch aan de router! In ieder geval tnxs voor de hints!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1