Ik ben ten einde raad! Het probleem is dat ik vrijwel geen email meer ontvang rechtstreeks naarmijn (exchange) mailserver. Ik heb een domein bij Xs4all geregd met MX record naar me mailserver. Het werkte altijd uit den kunst, totdat ik HCCnet+ nam (fast ADSL ethernet) ipv Chello. Sindsdien krijg ik vrijwel GEEN emailtjes meer binnen via me domein mail adressen (domein = vanraam.com, natuurlijk wel alle DNS entries laten updaten), wel gewoon via POP mail. Ik heb 2 verse exchange installaties (die het voorheen ALTIJD deden) geprobeerd, daarnaast nog Mailtraq geprobeerd, zelfde probleem. Het ligt dus niet aan de software, dat weet ik wel 100% zeker nu. Kleine mailtjes (geen of heel weinig text in de body) komen er 99% van de gevallen gewoon meteen doorheen. Zodra de mailtjes iets groter worden, houdt het op en krijg ik ze niet binnen.
Het ligt ook niet aan de DNS hosting volgens mij, want het werkt ook niet goed met een ander email domein wat naar mijn IP verwijst. Ik vermoed dat HCCnet of MXstream zitten te kutten met me poortje 25. Wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen, ik word HELEMAAL gek ervan. Ik ben al weken bezig met deze ongein en het werkt gewoon niet.
Ik verbind me netwerkje trouwens met een SMC barricade 7004BR (die poort 25 forward naar me mailserver) naar het alcatel mxstream ethernet modem (niet gemod), onder Chello werkte alles perfect, op de snelheid na
Het ligt ook niet aan de DNS hosting volgens mij, want het werkt ook niet goed met een ander email domein wat naar mijn IP verwijst. Ik vermoed dat HCCnet of MXstream zitten te kutten met me poortje 25. Wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen, ik word HELEMAAL gek ervan. Ik ben al weken bezig met deze ongein en het werkt gewoon niet.
Ik verbind me netwerkje trouwens met een SMC barricade 7004BR (die poort 25 forward naar me mailserver) naar het alcatel mxstream ethernet modem (niet gemod), onder Chello werkte alles perfect, op de snelheid na