Toon posts:

fstab vern*kt wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net linux naast windows geinstalleerd en vrolijk de fstab gewijzigd om mijn windows partitie ook te kunnen accessen. Als ik nu linux (RedHat 7.2) opstart knalt hij eruit bij het laden van de fstab, ik zal dus waarschijnlijk een fout gemaakt hebben. De vraag is, hoe kan ik dit repareren, kan ik bepaalde boot opties meegeven zodat ik met een minimale install start o.i.d.?? Of moet ik helemaal opnieuw installeren?

Verwijderd

je kunt eens proberen in te loggen in single-user mode. Voor de volgende keer is het handig om een rescue-disk/cd aan te maken.

single user= achter de lilo prompt: linux single

Verwijderd

probeer de interactieve setup.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
boot van een rescue disk (b.v. een redhat install disk), mount de partitie waar /etc in zit, edit fstab, schrijf weg en reboot system.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb net linux naast windows geinstalleerd en vrolijk de fstab gewijzigd om mijn windows partitie ook te kunnen accessen. Als ik nu linux (RedHat 7.2) opstart knalt hij eruit bij het laden van de fstab, ik zal dus waarschijnlijk een fout gemaakt hebben. De vraag is, hoe kan ik dit repareren, kan ik bepaalde boot opties meegeven zodat ik met een minimale install start o.i.d.?? Of moet ik helemaal opnieuw installeren?
LILO prompt : linux single
vi /etc/fstab

Als dat niet werkt :

linux init=/bin/sh
remount -o remount,rw /
vi /etc/fstab
remount -o remount,ro /
reboot