Toon posts:

[netwerk] 2 kaarten pci en isa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat gaat voor PCI of ISA?

En maakt het uit of er twee kaarten op het zelfde IRQ adres zitten maar wel op een ander IO-adres?

Ik krijg nml. me router niet aan de praat, met 1 netwerkkaart lukt het wel, maar met de 2e erbij niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Je hoeft je topic niet na 10 minuten al omhoog te schoppen hoor :{ En ja, het maakt wel uit als ze op hetzelfde IRQ zitten, zo spreekt de comp ze niet goed aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hij spreekt ze inderdaad verkeerd aan ja, maar weet iemand misschien een tooltje waarmee ik het IRQ van mn netwerkkaarten kan aanpassen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op maandag 04 februari 2002 16:29 schreef freebie het volgende:
Hij spreekt ze inderdaad verkeerd aan ja, maar weet iemand misschien een tooltje waarmee ik het IRQ van mn netwerkkaarten kan aanpassen...
Hmm.. Als je eerst eens begint met het geven wat wat meer informatie!? Wat voor soort kaarten? Wat voor routerprogramma? Dit topic is nou niet echt wat je noemt heel duidelijk..

Verwijderd

Topicstarter
De router bestaat uit FreeSCO, verder zitten er twee ne compatible netwerkkaarten in, alleen de ene 1 is ISA en de andere PCI, maar ze zitten beide op irq 10.

Met de eerste PCI kaart alleen in de router werkt alles perfect, alleen als ik de tweede, ISA, erbij zet wil hij geen lease maar ontvangen van mn server.

Verwijderd

Topicstarter
overigens doet ie het ook met 1 ISA kaart, alleen samen wil het niet.

Ik ff dmv een fbsd bootflop achterhaald wat de irq en io adressen precies zijn en heb ze ingesteld in FreeSCO, maar nog steeds wil het niet samen werken.
Pagina: 1