Toon posts:

oneffenheid in hoogeenheid B&W 602 S3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu sinds een paar dagen in het bezit van een paar B&W 602 S3's. Toen ik ze eens goed bekeek zag ik dat bij één speaker er een lichte oneffenheid (een lichte golving) in het materiaal van de hoogeenheid zat, terwijl hij bij de andere speaker geheel glad was. Is dit mogelijk een beschadiging of zeggen jullie dat het een normaal produktieverschijnsel zou kunnen zijn? Zal dit na enige tijd inspelen wellicht nog wat bijtrekken/verdwijnen? Heeft het volgens jullie mogelijk nog invloed op de geluidskwaliteit?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Is het alleen de kleur ? Of is het materiaal echt krom ?!

Anders gewoon terug brengen !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dit hoort glad te zijn, als je verschil hoort tussen de 2 speakers (ff verwisselen) terug gaan met die hap!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou inderdaad alleen een kleurverschil kunnen zijn. Kan ik er gewoon aan voelen of het oppervlak wel gewoon glad is of beschadig ik hem dan echt?

• tbusquet
Op maandag 04 februari 2002 18:16 schreef Demonseed het volgende:
Het zou inderdaad alleen een kleurverschil kunnen zijn. Kan ik er gewoon aan voelen of het oppervlak wel gewoon glad is of beschadig ik hem dan echt?
Als je het heel voorzichtig doet kan het geen kwaad.. zorg dat je geen vette handen hebt, want als hij dan terug moet.. en ze zien je vingers op de tweeter staan, denken ze natuurlijk meteen, dat je hem in hebt lopen duwen.. Maar gewoon voorzichtig voelen moet geen kwaad kunnen.

Als het alleen de kleur is, dan maakt het niets uit.. Zeker niet voor het geluid.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voel eraan op dezelfde manier als waarmee je een heel dun raampje zou voelen (op een brandmelder ofzo). Zolang je niet duwt, is er niets aan de hand :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gevoeld en het is slechts heel licht voelbaar. Ik heb ook mijn moeder even laten kijken en die zag niet eens echt waar ik het over had. Het is dus echt geen deuk, meer een hele lichte rimpeling. Ik weet niet precies hoe zo'n tweeter in elkaar zit. maar het lijkt of er van de binnenkant iets tegenaan geplakt is.
Ik hoor er verder eigenlijk ook niets verkeerd aan, maar ik dan ook nog niet echt een ervaren luisteraar/audiofiel. Ik heb ook nog even een mailtje naar B&W gestuurd, maar zoals het zich nu laat aanzien denk ik dat ik het gewoon op z'n beloop laat, tenzij ze zeggen dat dit toch echt niet zou mogen.

• tbusquet
Op maandag 04 februari 2002 23:15 schreef Demonseed het volgende:
Ik heb even gevoeld en het is slechts heel licht voelbaar. Ik heb ook mijn moeder even laten kijken en die zag niet eens echt waar ik het over had. Het is dus echt geen deuk, meer een hele lichte rimpeling. Ik weet niet precies hoe zo'n tweeter in elkaar zit. maar het lijkt of er van de binnenkant iets tegenaan geplakt is.
Ik hoor er verder eigenlijk ook niets verkeerd aan, maar ik dan ook nog niet echt een ervaren luisteraar/audiofiel. Ik heb ook nog even een mailtje naar B&W gestuurd, maar zoals het zich nu laat aanzien denk ik dat ik het gewoon op z'n beloop laat, tenzij ze zeggen dat dit toch echt niet zou mogen.
Waar heb je ze gekocht ? Loop daar anders ff naar binnen, en vraag of het kwaad kan.

Pagina: 1