Toon posts:

Freesco met 1 netwerkkaart??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk of niet?
Ik heb een 486 die dus als server moet draaien en ik heb het probleem dat die 486 de tweede netwerkkaart niet ziet.
Het probleem zit in het toewijzen van geheugen adressen en irq's. Kben er uren mee zoet geweest en heb geen zin om nog eens een keer te klooien met die instelling.
Dus ik dacht als ik nou die 486 aan de hub hang, @home in de uplink en dan het @home ipadres instellen als gateway bij de anders computer? Kan dit??

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al enig idee?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat voor kaarten gebruik je ISA, PCI?
Ik zou in iedergeval niet met 1 kaart gaan routeren, lijkt me niet dan @home dat leuk gaat vinden, plus je een lekkere beveiliging gaat krijgen, je zit dan met je lokale ip adressen op internet.

Verwijderd

Topicstarter
De 486 gebruik pci sloten. Het zo'n gevalletje van Escom.
Ik wel twee netwerkkaarten dus dat is niet het probleem by the way. Maar hoezo een lekkere beveiliging. Ik kan kan toch gewoon NAT instellen?

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:16
Hallo,

Je hebt dan zo'n topologie:

Internet
|
|(Uplink)
HUB----Comp 2
| |
/ Comp1
|
Freesco

Niet echt slim he?
Internet komt rechtstreeks op je hub binnen en je hub is dus je gateway, maar heeft geen beveiliging.
Daarbij kan je freesco bak weinig doen, het kan wel routeren, maar de beveiliging is al minder want je compu's staan rechtstreeks in verbinding met Internet..

Groetjes,

Kegeltje

Verwijderd

voor heel weinig geld heb je op beurzen NE-2000-compatible ISA-kaarten of soms zelfs 3COM's.
Dan met de set-up disk effe een vrij irq instellen: klaar.
Ik heb de meest onze bekende kaarten met een 486 (waar alleen ISA inzat) aan de praat gekregen met Freesco.
En het mac adres is nog eenvoudig te faken ook (indien nodig....

PS: qua (internet)snelheid heb je zat aan zulke kaarten.
En idd direkt aan de hub: nooit doen. Ik had vanwege experimnten in sept '01 mij firewall nog niet Ok. Mooi gehackt en installatie gemod. Verder altijd firewall: (nog) nooit problemen.
Pagina: 1