Vaag probleem--> Poortconflict?

Pagina: 1
Acties:

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Hey mensen,
Allereerst mijn specs:
p3 733mhz
256mb ram
netwerkkaart voor I-net (Realtek) 8029 pci 10m
netwerkkaart Realtek 8129 pci 10mbit
S Live 1024

Nu is mijn probleem, soms als ik mijn compu opstart krijg ik de melding dat mijn netwerkkaart voor Inet niet meer werkt en dat ik hem mogenlijk opnieuw moet installeren blabla. Dus ik denk, opnieuw opstarten die hap->zelfde foutmelding. Vorige week maandag had ik het dus weer, dus ik meteen opnieuw geinstalleerd maar wat denk je, nog steeds diue foutmelding. Een maat van mij zei dat het weleens een poortconflict zou kunnen zijn. Ik heb 3 poorten tot mijn beschikking die nog vrij zijn, ik alle mogenlijke combinaties geprobeerd, en ja hoor--> de laatste werkte |:(.
Maar ik kom vanmiddag vrolijk thuis uit skool, weer foutmelding. Gelijk maar weer opnieuw opgestart, weer foutmelding toen was/ben ik flink pissed, helemaal eraf gedondert en er weer opgezet, Jippie!!ik kan weer posten *D
Maar nu is mijn branden (ouch) vraag, hoe voorkom/los ik dit op?? Alvast bedankt voor de reacties.

• Schuey
Ik las in (zeer duidelijke) FAQ: Hoe bouw ik een pc? de opmerking dat je met stofzuigers etc. voorzichtig moet zijn ivm staische elektriciteit enzow. Nu wil het toeval dat het me elke keer op maandag is gebeurd, de dag dat mijn moeder stofzuigd! Alleen had ik het daarnet weer, ik had als voorzorg mijn kast al aangeraakt om te ontladen, ik denk dat ik hem juist op heb geladen ofzow. Stroom eraf gedaan, weer aangeraakt en nu werkt alles weer, zonder maar ook iets te verwijderen. Is dit toeval of is er echt iets mis?

• Schuey
Verdomme, heb net weer mijn halve middag verneukt met het weer 'fixen' van mijn probleem, weet nu nog steeds niemand een oplossing?

• Schuey
jezus zeg :(

Verwijderd

hahahahha wordt niet al te boos :) je moet ffies proberen om je kaart in een ander slot te douwen.. het liefst niet onder je videokaart of in je laatste slot..

Succes

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Heb je geen gedeelde ICQ's, want dat vind een netwerkkaartje onder win9x niet echt fijn :/

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

aahh relax ken je ICq nu ook delen heheh lol :D leuk chatten dan.. je zal wel IRQ'S bedoelen maar je heb wel gelijk daarom ook de post van mij om um in een ander PCI slot te gooien..

• Schuey
Nee heb echt al een stuk of 20x ander slot geprobeerd, maar is erg frustrerend en misschien ben ik morgen weer aan het kloten dus alle hulp is welkom.

• Schuey
|:(
Pagina: 1