[Flash] 60MB MP3 mix erin, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik ben bezig een portfolio CD-rom te maken met als achtergrond muziek een zelfgemaakte mix.
Deze mix is zo'n 60 MB, duurt ongeveer een uur.

Mijn portfolio is opgemaakt uit 2 scenes en ik wil dat de muziek constant doorloopt van scene 1 naar scene 2, dus zonder dat ie bij scene 2 opnieuw begint.

Moet ik dan het geluid als "start" instellen? Als ik "streaming" pak, dan gaat de animatie uit scene 1 te snel. (preview maken duurt nl. een eeuwigheid)

Verwijderd

Makkelijkst is dnk ik even extern .swf'je maken en die dan inladen met LoadMovie...

• Vimana
Op maandag 04 februari 2002 16:17 schreef Seraph het volgende:
Makkelijkst is dnk ik even extern .swf'je maken en die dan inladen met LoadMovie...
euh...? details? :) van de sound een extern .swfje maken?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

jah, je zet het aantal framepjes gelijk aan de duur, en plakt de wave in layer 1. Waarchijnlijk wil; je de 60 minuten wel opknippen in tracks denk ik.

Maar goed die swfjes roep je vervolgens aan met een loadMovie, attachMovie of whatever :)

Stoer; Marduq

• Vimana
Op maandag 04 februari 2002 17:32 schreef XangadiX het volgende:
jah, je zet het aantal framepjes gelijk aan de duur, en plakt de wave in layer 1. Waarchijnlijk wil; je de 60 minuten wel opknippen in tracks denk ik.

Maar goed die swfjes roep je vervolgens aan met een loadMovie, attachMovie of whatever :)
aantal frames gelijk aan de duur? Ik laat de mp3 al in scene 1 frame 1 lopen en die moet gewoon door blijven lopen in alle scenes

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik weet niet wat je gebruikt, flash 4 of flash 5. Ik weet niet of het in flash 5 anders is (geen zin om te proberen), maar in flash 4 is de enige simpele oplossing hiervoor, ook volgens macromedia zelf, gewoon op event zetten, en dan het maximale aantal loops in te voeren (rond de 65000 geloof ik).

:D oplossing voor flash-newbies :D :
gewoon om te huilen zo zielig

edit:
maximale aantal loops bleek 2147483647 te zijn? of zou dat aan de duur hebben gelegen?? nou ja, maakt niet uit

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:28 schreef Vimana het volgende:

[..]

euh...? details? :) van de sound een extern .swfje maken?
je pakt een nieuwe flash movie, zet hier je muziek in. Nu export je dus een swfje met alleen maar geluid erin.

In je hoofdmovie doe je loadmovie en laad je dus het swfje in met alleen de music.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 04 februari 2002 20:38 schreef inquestos het volgende:
hier schreef inquestos zelf een bockworst oplossing

[..]
is niet echt nodig toch om dit soort dingen aan het hele volk te melden! :'(
werkt niet echt sfeer verhogend...

[ontopic]
zoals Necromancy en Seraph het beschrijven, zou ik het ook doen, maar dan wel tracks maken. Anders is je pagina namelijk niet snel klaar met laden en heb je kans dat je flashmovie ook niet soepel loopt (door de ladende browser)

• ZOMERZON
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

load movie ja...

voor voorbeeld, zie www.brandendzand.nl

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 00:24 schreef ZOMERZON het volgende:
load movie ja...

voor voorbeeld, zie www.brandendzand.nl
Kweenie, is ook nie nodig wat jij doet, want op die site staat helemaal geen voorbeeld bestand van een LoadMovie, aleen wat Flash dingetjes, lijkt dus beetje op spammen,

Verder zal de ingeladen *.swf dus blijven spelen totdat je ergens de actie geeft UnloadMovie(level);, ook als je naar andere scenes gaat, dus zal je muziek blijven spelen...

• XangadiX

XangadiX

Op maandag 04 februari 2002 20:38 schreef inquestos het volgende:

[..]

edit:
maximale aantal loops bleek 2147483647 te zijn? of zou dat aan de duur hebben gelegen?? nou ja, maakt niet uit
gelukkig is het wel zinvol voor die hards flash coders om het zo te doen omdat je dan accurater met je muziek kan omgaan, je kan dan gemakkelijk de lengte uit de _totalframes halen en de _currentframe gebruiken voor de positie die je nu in de muziek hebt. Het probleem met "on event" is dat de muziek niet altijd even goed gesynct wordt, zeker niet als je computer de framerate niet kan bijhouden.

Ik gebruik deze voor mijn radiotje op mijn site, en het werkt lekker imho: http://www.xangadix.net/radio/radio.swf

en als GoT newbies meteen gaan vertellen wie er wel en niet kwaliteiten bezit wordt het echt tijd om te gaan huilen.

Stoer; Marduq

• XangadiX

XangadiX

oops... dubbelpost, sorry

Stoer; Marduq

• Vimana
Op maandag 04 februari 2002 23:32 schreef tie-rep het volgende:

[..]

is niet echt nodig toch om dit soort dingen aan het hele volk te melden! :'(
werkt niet echt sfeer verhogend...

[ontopic]
zoals Necromancy en Seraph het beschrijven, zou ik het ook doen, maar dan wel tracks maken. Anders is je pagina namelijk niet snel klaar met laden en heb je kans dat je flashmovie ook niet soepel loopt (door de ladende browser)
De Flash animatie komt op CD-rom dus heb ik met laadtijden (vrijwel) niks te maken. Als ik de audio streaming maak dan loopt de intro veels te snel, skipt ie heel veel frames.

• XangadiX

XangadiX

dan nog is het handig om het extern te doen zodat je de data van de muziek dus terug kunt krijgen. Maar als het toch op CD rom gaat is het misschien aan te raden om director te gebruiken, die gaat wat netter met zijn audio om dan flash.

en dan nog is het handig om tracks te knippen, want dan heb je net ff meer controle erover. Is het alleen achtergrond muziek of moet het ook gesynct an bepaalde events?

Stoer; Marduq

• Vimana
Op dinsdag 05 februari 2002 11:53 schreef XangadiX het volgende:
dan nog is het handig om het extern te doen zodat je de data van de muziek dus terug kunt krijgen. Maar als het toch op CD rom gaat is het misschien aan te raden om director te gebruiken, die gaat wat netter met zijn audio om dan flash.

en dan nog is het handig om tracks te knippen, want dan heb je net ff meer controle erover. Is het alleen achtergrond muziek of moet het ook gesynct an bepaalde events?
T'is alleen achtergrond muziek

Verwijderd

ik heb bij een screensaver in flash gewoon in scene 1 een muzikie op frame 1 en op fade in en start gezet en loop op 999999999999999999999999999999999 (wordt vanzelf maximum)
en dan gaat ie in scene 2 en 3 gwoon goed door als achtergrondmuziek zonder dat ie daar instaat.

• XangadiX

XangadiX

nou dan lijkt het me duidelijk :)

in frame 1 plempen die hap en vergeten wat ik gezegd heb ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1