Muis met kabelbreuk

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een Ms Optical muis. Maar mijn kabeltje is denk ik van binnen kapot. Hoe kan ik zoiets fixen ? ik denk dat ik ook weet waar hij stuk is..

gewoon stukje tussenuit knippen ? is maar 5 draadjes in de kabel....

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:44
heb ik ook gehad, heb gewoon stukje vanaf geknipt en deze weer aan de connector gesoldeert (in de muis)

• 1Mark
ik moet echt een wireless...(eerst geld)

maar ik heb het ff tijdelijk opgelost. Het kabeltje gewoon ff wat in de muis zelf opgerold en zo maakt ie contact.gelukkig zat de breuk aan het begin...

Verwijderd

Hoe krijg je die kabel kapot?
Is mij nog nooit gelukt... :?

• Paraselsius
  • Laatst online: 26-06 13:47
Helaas al 2 Ms optical muizen gehad met kabel breuk, ik kreeg ze helaas niet open. (Bij eentje geprobeerd totdat de behuizing kapot ging)

Uiteindelijk deze weggegooit de laatste heb ik nog liggen als iemand een goede manier weet om zo'n ding open te krijgen...

Verwijderd

Ik ken iemand die liet er bij de verhuizing een speaker op vallen.... finaal doormidden. Komt hij bij mij aan "Kan jij die repareren???". Pffff. Nee, dat gaat niet, koop maar een nieuwe :+ :+
Ik ben geen electricien zeg, of probeer het anders zelf!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik heb p'cies hetzelfde gehad. Dat kabeltje maakte bij mij geen goed contact meer. Heb gewoon een nieuwe gekregen bij de winkel (de Vopis wel te verstaan)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• kieskes
  • Laatst online: 19:44
Op maandag 04 februari 2002 16:07 schreef Paraselsius het volgende:
Helaas al 2 Ms optical muizen gehad met kabel breuk, ik kreeg ze helaas niet open. (Bij eentje geprobeerd totdat de behuizing kapot ging)

Uiteindelijk deze weggegooit de laatste heb ik nog liggen als iemand een goede manier weet om zo'n ding open te krijgen...
er zitten schroefjes onder die stikkertjes onder je muis :)

• 1Mark
precies zo heb ik het nu ook gedaan. als het kabeltje gebogen was op de breukplaats dan maakt hij contact. dus kabelte een beetje opgerold in de muis gelegd en weer dichtgemaakt.

gelukkig was de bruek dus vlakbij de muis zelf.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

de breuk zit meestal bij de muis, omdat daar de kabel het meest beweegt

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Dit is echt de eerste keer dat ik dat hoor, hoe breek je die kabel>???< ze zijn nl heel erg flex

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Dus als je je muis op keigevoelig zet, zodat je je muis amper hoeft te bewegen om het hele scherm over te vliegen, slijt je muiskabel minder snel. Nou snap ik waarom ik daar nooit last van heb :)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Op dinsdag 05 februari 2002 10:50 schreef The_Tzar het volgende:
Dus als je je muis op keigevoelig zet, zodat je je muis amper hoeft te bewegen om het hele scherm over te vliegen, slijt je muiskabel minder snel. Nou snap ik waarom ik daar nooit last van heb :)
Of je gebruikt hem te weinig :)

Ik heb al 3 van die MS muiskabels gesloopt in een jaar....

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 10:45 schreef erkens het volgende:
de breuk zit meestal bij de muis, omdat daar de kabel het meest beweegt
Ik kan me niet voorstellen dat daar draadbreuken door ontstaan. Dat komt meer door je systeemkast of monitor op dat ding te zetten. Of een speaker met de hoek erop laten vallen :D :D
Maarre, 't lijkt me onwaarschijnlijk dat je tijdens de levensduur van je muis de draad verslijt door 'm over tafel te schuiven hoor!

Verwijderd

door 'm over tafel te schuiven hoor!
nou, het kabeltje buigt ook vaker, misschien krijg je dan een soort moeheid. Ik heb de afgelopen jaren toch veel met die muis gemuisd, alleen het laatste halve jaar niet zo veel meer thuis, maar de draadjes heb ik toch echt nooit versleten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

het is me trouwens opgevallen dat de budget muisen het bij mij langer uithouden dan bijvoorbeeld een logitec of een microsoft, ik zit namelijk net weer een logitec muis aan het repareren :(

Verwijderd

ik snap ook niet hoe mensen nou een kabelbreuk voor mekaar krijgen zonder er een monitor ofzo op te zetten :+

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 13:37 schreef Vision het volgende:
ik snap ook niet hoe mensen nou een kabelbreuk voor mekaar krijgen zonder er een monitor ofzo op te zetten :+
Dan mag je mn kat een keer lenen, die eet ook de staarten van electronische muizen :P

Maar als t aan t begin van de kabel zit, gewoon opnieuw in de muis zelf vast solderen, gaat prima.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
Op dinsdag 05 februari 2002 13:37 schreef erkens het volgende:
het is me trouwens opgevallen dat de budget muisen het bij mij langer uithouden dan bijvoorbeeld een logitec of een microsoft, ik zit namelijk net weer een logitec muis aan het repareren :(
Heb eergisteren weer een A4Tech gerepareerd (mn tweede keer met deze muis). Probleem met mijn muis: uitgesleten knoppen. Oplossing: stukje ducktape erover :)

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook gehad, in de kabel zit aluminium folie en dat gaat stuk. Ik heb hem twee keer kunnen repareren en toen werd de kabel te kort.

Ik MS bellen "Wij hebben geen onderdelen van muizen, als het in het garantie termijn geldt dan kunnen wij hem om ruilen." ik had de bon niet meer en de muis was dus waardeloos want nergens kon ik zo een vreemde kabel krijgen. Er komt geen MS muis meer in mijn huis met die k*t service(ik heb nu een cordless mouseman optical).
Pagina: 1