Hallo,
Ik heb een probleem. Ik wil graag met een for loop het aantal results uit de database opdelen in verschillende pagina's, daar heb ik het volgende stukje code voor:
maar als ik nu 300 resultaten heb, dan zet ie er 30 van die nummers dus van 1 t/m 30, ik wil graag dat ie er maar 10 laat zien, en er bij elke keer dat iemand een page verder gaat de eerste weg haalt, en er weer een bij zet,
een voorbeeldje.
Ik zit bij results 50-60, dus op page 6, onderaan staat dit
1,2,3,4,5,->6<-,7,8,9,10
als ik nu op 10 druk dat ie dan 6-15 laat zien...heeft iemand enig idee wat ik bedoel, en kan mij hiermee helpen, bij voorbaat dank!
Ik heb een probleem. Ik wil graag met een for loop het aantal results uit de database opdelen in verschillende pagina's, daar heb ik het volgende stukje code voor:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $paginas=intval($aantal/$eind); if ($aantal%$eind) { $paginas++; } for ($i=1;$i<=$paginas;$i++) { $nieuwstart=$eind*($i-1); $bier = ($i*10-10); print "<a href=\"songsearch?start=$bier&search=$search\">[$i]</a>"; } if ($aantal > $start+10) { $nieuwstart=$start+$eind; ?> |
maar als ik nu 300 resultaten heb, dan zet ie er 30 van die nummers dus van 1 t/m 30, ik wil graag dat ie er maar 10 laat zien, en er bij elke keer dat iemand een page verder gaat de eerste weg haalt, en er weer een bij zet,
een voorbeeldje.
Ik zit bij results 50-60, dus op page 6, onderaan staat dit
1,2,3,4,5,->6<-,7,8,9,10
als ik nu op 10 druk dat ie dan 6-15 laat zien...heeft iemand enig idee wat ik bedoel, en kan mij hiermee helpen, bij voorbaat dank!