Toon posts:

CUBX-L MOBO niet op 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wazabie...

Ik heb een mobo gekregen van mijn werk. en was een perfect werkend mobotje... maar helaas... nu niet meer..

het probleem is dat ie steeds laag moet gaan draaien... het was eerst 800.. toen 668 en nu nog maar 533.. :( P3 natuurlijk :D

De processor is niet het probleem... die heeft gewoon 800 gedraait in een andere computer... en wat het moederboard betreft... dat is ook nix mis mee.. en ja dat weet ik zeker... heeft er iemand enig idee wat ik hier mee aan moet... :? |:(

Ben ook al bezig geweest met de BIOS en die is het ook niet...

:'( Zou het fijn vinden als iemand me hiermee verder ken helpen...

specs
P3 800 (eigelijk); CUBX-L ASUS MOBO; GeForce 2 100/200; 133 Mhz 512 MB intern; 128 PCI Soundblaster; en een 3com Fast Etherlink 3c905B; 2*30 + 2*40 GB ATA 100 HDD; burner(12-8-32) en speler(52);

Verwijderd

wat doet ie dan? blijft ie dan hangen, of spontane reboots of wat??

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42
je fsb staat niet goed ingesteld denk ik, kijk daar eens naar in je bios :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Wat voor soort PIII is het?? EB versie (133MHz FSB) of de E versie (100MHz FSB).

De BX chipset is namelijk officieel bedoelt tot de 100 MHz FSB.. (praktijk gaat 133MHz vaak goed, maar niet altijd!)

Verwijderd

Topicstarter
.. ik zie dat ik wat info ben vergeten...

heb nog snel effe t een en t ander gechecked... het MOBO is een ASUS CUBX-E en een E type processor geen EB ... en.. dat was ut denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
ow ja.. dat was ut dus niet...

als je um op 800 zet... dan blijft ie hangen... je beeld valt weg en dan doet ie verder nix meer... (hij gaat dus niet hdd enzow starten)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Misschien een voedings-probleempje? Kun je de voltages in de bios zien? En bij een hogere fsb?

En heb je verder geprobeerd om met een zo kaal mogelijk systeem te starten (dus zonder geluidskaart en dat soort rommel!?)

Verwijderd

Topicstarter
Hebben we ook al gedaan....

kaal met agp kaart
kaal met pci kaart

minder geheugen
ander geheugen

Allez
licht echt aan het mobo denk ik ergens
misschien een FLASH ??
Pagina: 1