Toon posts:

pc ziet brander aan voor gewone cd-rom speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc (pentium 4) ziet mijn brander (waitec saurus) aan voor een gewone cd-rom speler :'(. Ik kan dus niet branden met die brander. Ik heb er geen drivers bij. Maar ik geloof niet dat er drivers bij horen. Ik heb in de brandsoftware (Easy cd Creator) al een systeemtest uigevoerd, maar ik krijg de brander niet aan de praat.

weet iemand hoe ik dit zonder drivers voor elkaar kan krijgen?? of heb ik toch drivers ervoor nodig??

mzzl aashaas

Verwijderd

Voor Windows is een cd brander ook niet meer dan een cd-rom speler. Enkel Windows XP herkent een groot aantal branders. De software moet de brander herkennen. Ik zou zeggen: download de demo van Nero Burning Rom van www.download.com ofzo, en kijk of die je brander wel herkent.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=6] >> [forum=21]

Verwijderd

Heb je XP update gedraait? Er is een XP update voor branders. Alstie daar nog niet tussen staat heb je vreselijk pech en zul je moeten wachten tot een nieuwe update. Niet gaan vogelen met software enzo, heb geen nut. Als XP hem al niet als brander ziet gaat het geheid mis.

Draai die update!

Verwijderd

of heb je misschien de IDE proggies van nvidia geinstalleerd? Gauw deinstalleren dan, en kijken of ie het wel doet :)

Verwijderd

Topicstarter
het lig niet aan het brandprogramma, want het brandpogramma ziet hem niet als brander. hij ziet alleen een virtual drive

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zoek op internet of je drivers kan vinden van Drivers (p.s.: is het een SCSI of?) :?

Ik kan je niet verder helpen... :(

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Om te kunnen branden heb je minimaal de volgende zaken nodig:
*aangesloten brander (duh)
*Adaptec ASPI layer (interface tussen brander/software), zit bij Easy CD Creator in.
*Brandsoftware.

dit zou moeten werken...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het ligt soms wel aan het brandprogramma.
EasyCD (oude versie) wilde m'n HP ook niet herkennen, NERO deed het weer wel.

Senile! Senile Oekaki

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke versie van Nero heb je precies.
Ik kreeg mijn sony ook niet herkend met EZCD (dat ik noodgedwongen met mijn HP moest gebruiken) maar Nero herkende hem wel. (maar daar gaaf mijn HP problemen mee |:()

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nero 4.0.3.5 Maar de brander heeft in Easy CD Verneuker al wel eens gewerkt, maar dus niet meer :'(
Pagina: 1