Welke packages moet ik allemaal apt-getten om gcc te installeren, dus zodat ik programma's kan compilen.
euh...jah dat heb ik gedaan.
Nu probeer ik dus QuakeForge te compilen, maar dan geeft ie een error dat ie libtoolize en aclocal niet kan vinden...
Nu probeer ik dus QuakeForge te compilen, maar dan geeft ie een error dat ie libtoolize en aclocal niet kan vinden...
code:
1
| apt-get install gcc |
Je kunt op packages zoeken met 'apt-cache search <string>' en de informatie van een package zien met 'apt-cache show <package>' btw.
jah, maar het werkt dus nog steeds niet. Misschien een Howto?
apt-get install automake.
Je kunt overigens ook Debian laten compileren, denk aan iets als 'apt-get build-dep package && apt-get source -b package'.
Je kunt overigens ook Debian laten compileren, denk aan iets als 'apt-get build-dep package && apt-get source -b package'.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Wat werkt er niet?Op maandag 04 februari 2002 16:42 schreef Tomaat het volgende:
jah, maar het werkt dus nog steeds niet. Misschien een Howto?
egcs ook ff installeren? Maar bij mij zat gcc gewoon in de base (van dselect)! 
En kijk een met apt-cache search libtoolize, apt-cache search aclocal.
www.google.com/groups werkt dan erg goed.libtoolize en aclocal niet kan vinden...
En kijk een met apt-cache search libtoolize, apt-cache search aclocal.
Ok, dit had ik over het hoofd gezien.Op maandag 04 februari 2002 14:56 schreef Tomaat het volgende:
Pagina: 1