My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
De hele zut overtypen en in een bestand zetten?
Leuk en aardig, maar een hele zooi bestanden zoals named.ca kan ik niet vinden...
Leuk en aardig, maar een hele zooi bestanden zoals named.ca kan ik niet vinden...
Het command "nslookup" is vervangen door "dig" of "host". ook betstanden zoals named.boot. Zijn onvindbaar
Iemand al bekend met deze "nieuwe" versie?
Iemand al bekend met deze "nieuwe" versie?
Verwijderd
Leuk en aardig, maar dit moet toch echt werken joh. Ik heb t zonet ff bekeken en die FAQ klopt echt wel.
inderdaad leuk en aardig, maar ik snap dan niet waar ik sommige bestanden vandaan moet halen.
Gewoon aanmaken en de hele zut overtypen?
En ja, ben een beginnende gebruiker
Gewoon aanmaken en de hele zut overtypen?
En ja, ben een beginnende gebruiker
Doen eens "man named.conf"? Daar staat het nieuwe configuratieformaat van named.conf in (opvolger van named.boot). De zone files zijn verder hetzelfde gebleven...
Overtikken is 1 optie.
Slave server configureren voor bepaalde zones lijkt mij handiger. (moet je natuurlijk nog steeds dig gebruiken om de primaire ns op te zoeken...
Slave server configureren voor bepaalde zones lijkt mij handiger. (moet je natuurlijk nog steeds dig gebruiken om de primaire ns op te zoeken...
Heb even gekeken, heel, heel, heel veel tekst. Deels gelezen. inderdaad, daar staat vrijwel alle informatie. Kon zo geen bestanden vinden, maar die zullen er wel tussen staan.
Maar als ik nu mij DNS server wil testen door middel van dig. Dus: "# dig host.local.nl" intype kan de server niet bereik worden.
De server kan wel gepingt worden in Telnet en ook als ik hier alleen de hostname opgeef vind deze het juist IP.
En nslookup vervangen is door dig, moet ik dan ipv ns.host.local.nl vervangen door dig.host.local.nl?
Problemen... I know
Maar als ik nu mij DNS server wil testen door middel van dig. Dus: "# dig host.local.nl" intype kan de server niet bereik worden.
De server kan wel gepingt worden in Telnet en ook als ik hier alleen de hostname opgeef vind deze het juist IP.
En nslookup vervangen is door dig, moet ik dan ipv ns.host.local.nl vervangen door dig.host.local.nl?
Problemen... I know
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/DNS-HOWTO.html
heb ik zojuist nog gebruikt. Resultaat: snelle caching DNS server die niet meer afhankelijk is van die dooie dingen van sjello
heb ik zojuist nog gebruikt. Resultaat: snelle caching DNS server die niet meer afhankelijk is van die dooie dingen van sjello
Pagina: 1