Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Modereerbeleid in V&B te streng?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n beetje ieder topic dat ik plaats in en beeldkanonnenforum gaat een slot op. Iedere keer wordt ik verwezen naar de FAQ's, alsof ik niet goed lees ofzo. De vragen die ik stel zijn vaak geen antwoorden op te vinden in die faq... En mijn topicje zit dan op slot, dus een antwoord krijg ik er dus nooit meer bij.

Tot zover mijn ergernissen... Zit ik het wel in het juiste forum te posten?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
volgens mij moet het in LA maar dit terzijde.

Ik heb ook zo'n ervaring niet met sinterklaas overigens dat je op een gegeven moment haast het gevoel hebt dat er iemand de pik op je heeft.

Toen heb ik naar (tja ze hebben er iemand voor, zeg maar soort geschillencommissie met een deftig woord) mijn verhaaltje gemailed en daarop een bevredigeng antwoord gekregen.

Misschien kun je dat beter doen dan het hier zo openlijk te spuien.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op maandag 04 februari 2002 14:29 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Zit ik het wel in het juiste forum te posten?
Nope..

Deze hoort in Lieve Adjes ;)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Zit ik het wel in het juiste forum te posten?
Nope :)

TMF => LA :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry. Dan is er vast wel een lief adje die dit topic verplaatst :).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Topictitel even _iets_ vriendelijker gemaakt. Flamen doe je maar tegen je goudvis. :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Zo'n beetje ieder topic dat ik plaats in en beeldkanonnenforum gaat een slot op. Iedere keer wordt ik verwezen naar de FAQ's, alsof ik niet goed lees ofzo.
Je hebt voor dit topic 3 topics gemaakt, 2 daarvan zijn op slot. nummer 1 is al geheel terecht. Nummer 2 is ook wel. Ik kom alleen op GOT al genoeg namen tegen waarmee je zelf al vrij goed een oordeel kan vellen wat je moet kopen :{

• Exirion
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Na drie topic op dit forum meteen lopen roepen dat een mod slecht is? Je topics zijn wat mij betreft volkomen terecht op slot gegaan, maar ja... ik ben dan ook een vreselijke mod.

Al je vragen zijn heel makkelijk zelf te beantwoorden met een beetje in de pricewatch zoeken en de SEARCH gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zo'n beetje ieder topic dat ik plaats in en beeldkanonnenforum gaat een slot op. Iedere keer wordt ik verwezen naar de FAQ's, alsof ik niet goed lees ofzo. De vragen die ik stel zijn vaak geen antwoorden op te vinden in die faq... En mijn topicje zit dan op slot, dus een antwoord krijg ik er dus nooit meer bij.

Tot zover mijn ergernissen... Zit ik het wel in het juiste forum te posten?
Hallo zeg, je hep drie topics geopend waarvan er één duidelijk overbodig was (niet goed gekeken in PriceWatch) en de andere twee in de search voldoende hits opleveren om jou aan de info te helpen die je zoekt.
Sinterklaas is gewoon een goeie mod en jij bent een zeikerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Ik heb de search gebruikt maar dat heeft niet geholpen...
Ik ben op zoek naar een kaartje zonder toeters en bellen (= Vivo enzo), met een DVI uitgang. En spelletjes ermee spelen zou ook leuk zijn, al doe ik dat niet vaak. Ik heb nu een GeForce 2 GTS, iets soortgelijks zou leuk zijn.

Iemand tips, of weet iemand een overzicht welke kaarten dit hebben?
Ik heb hem gisterenmiddag gekocht, en hem tot in de avond gebruikt in de studio (moest opnemen).
De Iiyama Vision Master Pro 452 op me werk kan er gewoon niet tegenop...

En dan heb ik hem nog analoog aangesloten ook... Kaartje met DVI komt nog.

WAT ROELT DIE MONITOR!!!
Dit zijn de twee first posts waar je het over hebt. Die eerste is veel te algemeen, zo'n beetje ELKE videokaart voldoet aan deze 'eisen' :{
De tweede, tja, dat soort 'posts' hebben we de HK voor. Kan je er nog niet in of kon je 'm niet vinden ? :D

• Garfield|IA
  • Niet online
Ik zie van jou 3 topics in VB waarvan er 2 dicht zijn :o

Okay de topics die dicht zitten zijn terecht gesloten, oja waarom dan ? nou dat ga ik nu vertellen.

[topic=398914]

Is een keiharde FAQ/Search vraag, zie dus ook [topic=235012/1/50]

[topic=398598]

Zou je hier in kunnen posten [topic=347890/1/25]

Ik begrijp daarom ook niet dat de Sint meteen een slechte moderator is omdat hij van je 3 topics in VB er 2 heeft gesloten, en de topics die zijn gesloten zijn gewoon FAQ/Search vragen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je na al deze toelichting nogsteeds niet snapt waarom je topics op slot zijn gegaan, dan heb ik een geweldige tip: www.computeridee.nl *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hey hello daar!

Leuk allemaal, die links naar topics en sites die me horen te helpen, maar dat deden ze niet.

Natuurlijk ga ik niet de goeie ouwe Sint voor slechte mod uitmaken omdat ie twee topics van me op slot heeft gezet. Het is een keer of 2 a 3 eerder gebeurd, vandaar...

Waar het me vooral om gaat is het direct op slot zetten! Ik krijg niet eens de kans om te zeggen dat de FAQ me niet hielp!!!

Ik ben echt niet uit op een ruzie hoor, maar ik vind bruut een slot op een topic zetten een beetje lomp. Als het dan toch een zinloos topic is, dan zal er niet gereageerd worden en zakt ie toch diep de put in. Snap?

• Grrrrrene
  • Niet online
Helaas is dat laatste niet waar en zullen er flames en slotjerequests volgen. Om dat te voorkomen: slotje. Je antwoorden zijn prima te vinden in reviews, de frontpage van T.net bijvoorbeeld. Desnoods andere hardwaresites. Doe 's een search op google op review + [hardwarediejezoekt], denk dat je dan heel veel meer vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht...

Dan zal ik in dat geval niet goed gekeken hebben...

Whatever. Wat je zegt over dat er flames uitkomen enzo lijkt me een beetje stug.

Ik denk dat dit topic beter "Slotjes alleen toepassen bij flames en andere ongeregeldheden?" kan heten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 04 februari 2002 15:56 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Ik denk dat dit topic beter "Slotjes alleen toepassen bij flames en andere ongeregeldheden?" kan heten.
What's in a name...

Bovendien is de gedachte "Slotjes alleen toepassen bij flames en andere ongeregeldheden" niet de onze. We willen op het forum een redelijk niveau, en het feit dat er mensen op een topic reageren houdt niet automatisch in dat het een goeie topic is.

Modereren is niet alleen escalerende topics sluiten, maar ook het niveau op het forum op peil houden door onnodige topics te filteren. En jouw topics waren daar helaas een goed voorbeeld van.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zich verwachten we op dit forum verder (schrik niet)...

(weet je het zeker dat je het wil lezen? Hou je vast hoor).....
:{

We verwachten een beetje <font size=1>Zelfwerkzaamheid</font>. :o

Dus zelf dingen uitvogelen, het is niet de bedoeling dat je op je luie reet gaat zitten en vraagt "zo, welke kaart zou ik zelf nou eens gaan kopen, zoeken jullie het eens lekker voor me uit". De voor en nadelen van elke kaart zijn al wel besproken, de prestatieverschillen kan je uitvogelen met de FAQ en de frontpage en verder kan je een beetje rondneuzen. Als je dan nog echt specifieke vragen hebt, kan je ze wel stellen. Maar een beetje zoeken en uitvogelen mag best hoor. :).

(ow, dat viel wel weer mee :P).
Vind je dit belachelijk en wil je gelijk geholpen worden met de vraag 'welke moet ik hebbeb', dan zou ke inderdaad eens naar een ander forum kunnen kijken :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Het slechte voorbeeld... Neem me op in de FAQ zou ik zeggen ;).

Het heeft weinig zin om hier meer energie in te blijven stoppen, mijn laatste woordjes in dit topic:

Er wordt naar mijn idee iets te snel naar slotjes gegrepen.

Amen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 04 februari 2002 16:11 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
mijn laatste woordjes in dit topic:

Er wordt naar mijn idee iets te snel naar slotjes gegrepen.

Amen.
dan mijn laatste woordjes in deze topic:

Users op GoT worden met de dag luier en halen het hele niveau omlaag.

Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Shit, JvS, post jij nou net dat...

Wat dacht je van het woordje 'behulpzaamheid'?

Ik vraag aan niemand of iets voor me wil gaan uitzoeken, nee, ik vraag of iemand toevallig al het antwoord al in zijn hoofd heeft zitten. Ik kom op zat (pro audio,muziek)fora waar er gevraagd wordt, en als ik het antwoord in mijn hoofd al klaar heb, dan geef ik ze dat direct. Dan verwijs ik ze niet naar een FAQ... Wat ook behulpzaam is, maar nog lang niet zo behulpzaam als een antwoord geven waar je direct wat aan hebt (mocht je dus het antwoord hebben.

NOU ECHT AMEN!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik pak zelf niet snel naar sloten, maar dat heeft meer met mijn forum te maken. Als er een sblive topic is (mijn gruwel) waar iemand ook niet gezocht heeft, maar gelijk post "hey, m'n center/surround van me live doet het niet", gaat die gelijk op slot... Net als de 'welke geluidskaart is chill om te gamen' (staat er nu een onderin de topiclist in AV)

In V&B zijn dat soort topics een veel groter probleem. Daarom post ik dat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Twynn
Op maandag 04 februari 2002 16:15 schreef Exirion het volgende:
Users op GoT worden met de dag luier en halen het hele niveau omlaag.
Ehm, maak daar effe sommige users van! ;)
(Niet iedereen is hetzelfde!)
Op maandag 04 februari 2002 16:17 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Behulpzaamheid is leuk, maar het heeft z'n grenzen..
Ik vraag aan niemand of iets voor me wil gaan uitzoeken, nee, ik vraag of iemand toevallig al het antwoord al in zijn hoofd heeft zitten. Ik kom op zat (pro audio,muziek)fora waar er gevraagd wordt, en als ik het antwoord in mijn hoofd al klaar heb, dan geef ik ze dat direct. Dan verwijs ik ze niet naar een FAQ... Wat ook behulpzaam is, maar nog lang niet zo behulpzaam als een antwoord geven waar je direct wat aan hebt (mocht je dus het antwoord hebben.
Da's allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dat je hier op een forum zit met behoorlijk veel users.. Als iedereen zomaar zo'n soort topics gaat openen, dan wordt het een beetje een rommel.. Vandaar dat er dus een grens moet worden getrokken, en niet alle topics zomaar laten gaan. Dat zou namelijk ook weer een kettingreactie tot gevolg hebben.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 04 februari 2002 16:24 schreef Twynn het volgende:
Ehm, maak daar effe sommige users van! ;)
(Niet iedereen is hetzelfde!)
OK, mierenneukert ;)

users != alle users

"users" is in de zin van "een groep users" wat niet "alle users" impliceert :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 16:17 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Shit, JvS, post jij nou net dat...

Dan draai je de situatie om. Users hoeven jou niet te helpen omdat jij geen zin hebt om te zoeken, jij moet zoeken omdat users geen zin hebben om dag in dag uit dezelfde antwoorden op dezelfde vragen te geven :)
Ik vraag aan niemand of iets voor me wil gaan uitzoeken, nee, ik vraag of iemand toevallig al het antwoord al in zijn hoofd heeft zitten.
En dat antwoord heeft hij in zijn hoofd zitten, echter wijst hij je liever op de search of de faq, om je te leren dat je daar het antwoord ook kunt vinden. Sinterklaas weet echt wel wat er wel en niet via zijn eigen faq te vinden is :D
Ik kom op zat (pro audio,muziek)fora waar er gevraagd wordt, en als ik het antwoord in mijn hoofd al klaar heb, dan geef ik ze dat direct. Dan verwijs ik ze niet naar een FAQ... Wat ook behulpzaam is, maar nog lang niet zo behulpzaam als een antwoord geven waar je direct wat aan hebt (mocht je dus het antwoord hebben.

NOU ECHT AMEN!
Dan nog 1 keer voor de duidelijkheid: we kunnen je steeds het antwoord geven op iets wat je zelf ook had kunnen vinden, maar dan blijven we bezig. Als je 1 keer op de faq gewezen wordt, zoek je daar de volgende keer eerst en kom je met een wat uitdagendere vraag :)

• Twynn
Op maandag 04 februari 2002 17:13 corrigeerde Exirion zich
;)

Maar je hebt wel gelijk wat dat betreft..

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:42 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:Waar het me vooral om gaat is het direct op slot zetten! Ik krijg niet eens de kans om te zeggen dat de FAQ me niet hielp!!!
Daarom moet je van te voren zeggen dat de FAQ niet hielp. Maar je hebt er waarschijnlijk niet ingekeken, want dat staat letterlijk in de FAQ.

Ik wil graag voorbeelden van onterechte slotjes zien en een goede reden waarom dat volgens jou onterecht is.

Er zijn op zich al genoeg argumenten in dit topic gegeven, maar ik reageer toch ff om te laten zien dat ik het wel lees.
Pagina: 1