Op maandag 04 februari 2002 16:17 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Shit, JvS, post jij nou net dat...
Wat dacht je van het woordje 'behulpzaamheid'?
Dan draai je de situatie om. Users hoeven jou niet te helpen omdat jij geen zin hebt om te zoeken, jij moet zoeken omdat users geen zin hebben om dag in dag uit dezelfde antwoorden op dezelfde vragen te geven

Ik vraag aan niemand of iets voor me wil gaan uitzoeken, nee, ik vraag of iemand toevallig al het antwoord al in zijn hoofd heeft zitten.
En dat antwoord heeft hij in zijn hoofd zitten, echter wijst hij je liever op de search of de faq, om je te leren dat je daar het antwoord ook kunt vinden. Sinterklaas weet echt wel wat er wel en niet via zijn eigen faq te vinden is

Ik kom op zat (pro audio,muziek)fora waar er gevraagd wordt, en als ik het antwoord in mijn hoofd al klaar heb, dan geef ik ze dat direct. Dan verwijs ik ze niet naar een FAQ... Wat ook behulpzaam is, maar nog lang niet zo behulpzaam als een antwoord geven waar je direct wat aan hebt (mocht je dus het antwoord hebben.
NOU ECHT AMEN!
Dan nog 1 keer voor de duidelijkheid: we kunnen je steeds het antwoord geven op iets wat je zelf ook had kunnen vinden, maar dan blijven we bezig. Als je 1 keer op de faq gewezen wordt, zoek je daar de volgende keer eerst en kom je met een wat uitdagendere vraag