T wil maar niet werken :(

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hoi,

Ik heb hier op de server computer Windows XP draaien.. Op de client boven draait 98.

Maar ik krijg ze maar niet aan de gang :(

Op mijn PC, de server dus, heb ik het IP ingesteld enzo, en de draadjes naar boven aangelegd, boven IP ingesteld, ip automatisch vinden geprobeerd en de gateway op dit IP gezet en nog werkt het niet |:(

Ze zien elkaar wel want hier op XP krijg ik dat het netwerk is geconnected als de computer bovenaangaat, netwerk doorzoeken kan die niet, laat staan internet sharen..

Wie helpt, wie heeft er tips, kan het uberhaupt wel werken tussen XP en 98? En zijn er misschien programmaatjes voor, en zoja, welke en waar vind ik die?

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Er zijn veel problemen tussen XP en 98 in een netwerk .. maar pingen enzo wil wel tussen de computer of dat ook niet .. anders moet je toch ff alle instellingen na kijken..

Verwijderd

ongetwijfeld weer een xp firewall probleem... (je geeft te weinig info wat je nu wel en niet kan; en wat er zou moeten kunnen :) )

doe ff een search er zijn hierover echt al veel topics geweest

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ja, het kan.

Geef je server een vast IP adres op de netwerkkaart die verbonden is aan de 98 PC. bijv. 10.0.0.1
Geef de 98 PC een ander IP adres, bij 10.0.0.2
Zorg dat ze allebei in de zelfde werkgroep zitten.
Gateway op 98 PC op 10.0.0.1
Zorg dat de juiste software (een router dus, bijv. winroute of wingate) op de XP machine draait.

Dan moet het in principe werken. Kijk ook nog even of de kabel goed is. Als het een cross-cable is werkt hij niet.

• drGoeroe
Op maandag 04 februari 2002 14:18 schreef betweter het volgende:
ongetwijfeld weer een xp firewall probleem
Waar kan je dat uitzetten/veranderen?

Ik heb al gesearcht, maar daarmee kom ik ook niet echt verder. Ik ga even proberen te pingen..

• drGoeroe
Als het een cross-cable is werkt hij niet.
Het zijn 2 kabels, aan elkaar met zo'n verbindings stukje..
Eentje ervan is geloof ik wel een cross.

Kan het dan niet meer werken? :'(

• drGoeroe
Instellingen zijn nu als volgt:

Server met Win XP:
IP: 10.0.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS: Internet DNS
Wizard gedraaid en voltooid van networking.

Client met Win 98:
IP: 10.0.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.1

Vanaf de server naar de client pingen werkt niet, maar hier ziet hij wel dat de andere comp. aangaat. Chello Internet verbinding op de server is geshared.

Netwerk doorzoeken lukt niet en ze zien elkaar nog niet.

:'(

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Als je niet kunt pingen, moet je toch eens kijken of je wel de juiste draadjes gebruikt hebt. Als je 2 computers rechtstreeks aan elkaar wilt knopen heb je een cross kabeltje nodig.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op maandag 04 februari 2002 14:43 schreef joop3 het volgende:
Als je niet kunt pingen, moet je toch eens kijken of je wel de juiste draadjes gebruikt hebt. Als je 2 computers rechtstreeks aan elkaar wilt knopen heb je een cross kabeltje nodig.
Sorry, was een foutje van mij :( |:( :'(

Sorry, sorry, sorry...

Als je 2 PC's aan elkaar link moet er inderdaad een cross kabel tussen. In principe moet het werken met een cross kabel en een straight kabel aan elkaar met zo'n klein verbindingsstukje. Nooit geprobeerd... Probeer het anders eens met alleen de cross kabel, misschien dat de kabel teveel verlies heeft op de door jou gebruikte lengte.

(Ja, dan moet je met PC's slepen... Je moet er iets voor over hebben :P )

• drGoeroe
Er zitten 2 kabels, een crosslink en een straight, met een verbindingsstukje ertussen.

Dat moet hij als een crosslink behandelen in totaal..

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Verwijderd

De software instellingen staan door anderen aleen de kabel nog de vraag is heb je een hub of koppel je rechstreeks

bij een hub gebruik niet de uplink en kijk of allebij de conectoren bij de kabel het zelfde zijn in volegorde witorange orange witgoroen blauw witblauw groen witbruin bruin

bij rechtstreeks heb je een cross kabel nodig ofwel type 33(zo noemen we die bij getronics) deze is aan een kant aangesloten als hierboven en de andere kant met witgroen groen witorange blauw witblauw orange witbruin bruin

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:34 schreef ronald1 het volgende:
bij rechtstreeks heb je een cross kabel nodig ofwel type 33(zo noemen we die bij getronics)
lol doen we dat? hier niet hoor...

maar een rechte, verbindingstukje en een cross is in principe goed. 2 cross is fout en geen cross ook. (verbindingstukje mag ook niet crossen)

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen dat als je XP op je server hebt en een client met < XP, dat dat nooit echt soepel zou gaan draaien... :?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 10 maart 2002 15:50 schreef Markuz het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat als je XP op je server hebt en een client met < XP, dat dat nooit echt soepel zou gaan draaien... :?
en ik vertel je dat de aarde plat is .... :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Heb je toevallig op de 98 zo iets als Zone alarm staan? Het heeft mij ook een week of vier gekost voor ik daar achter was? Als je een firewall er op hebt staan moet je of alles verwijderen of deze zaak zo instellen dat het IP adres van die PC door gelaten wordt. Zone alarm niet opstarten is geen remedie, de toegang tot je NIC blijftt geblokkeerd.

Succes

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zondag 10 maart 2002 15:50 schreef Markuz het volgende:
Sorry, maar bij mij werkt het perfect, de clients maken voor de games zelfs gebruik van mijn grote harde schijf door middel van drive mapping.

Dus dit slaat echt als een tang op een varken.

Er zijn trouwens geen bepaalde instellingen gedaan. gewoon standaart installatie. Ik denk dat jouw probleem niet aan de xp-win9x combinatie ligt.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb ook errug lopen klooien ermee, maar ik ben erachter gekomen dat als je op je win98 PC instelt dat hij als microsft client moet inloggen bij het opstarten dat hij dan wel gezien wordt in het netwerk.
Met family login lukt het me hier thuis niet!

Maar dan moet je wel elke keer een passwrd intikken of ff met tweakui oid spelen, dan gaat die ook automatisch door met laden :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Pagina: 1