If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
We kunnen hier natuurlijk een waslijst aan dingen opgeven, maar dat hoeft dan niet perse relevant te zijn voor het bedrijf waar je zit!
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Met de machienes voor de fabrieken enzo, er wordt geen voedsel zelf gemaakt.
Meer de machines en de processen daarvan en in die richting.
Weet het niet echt precies.
Maar gewoon dingen die ik aan de mensen zou kunnen vragen die betrekking hebben op een (of dé) intranet site.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Lijkt me een beetje nutteloos om een intranet te gaan maken en vervolgens te gaan bedenken "maar wat moeten we der eigenlijk mee??"..
Kleine kans dat mensen het dan ook daadwerkelijk gaan gebruiken.
Idd kijk eens bij de toekomstige gebruikers rond en check wat dagelijkse ergernissen zijnOp maandag 04 februari 2002 14:19 schreef Bosmonster het volgende:
Hmm.. is een intranet niet meestal een gevolg van gebrek aan communicatie of informatie of iets dergelijks.. en is er dus altijd een wens naar bepaalde faciliteiten?
Lijkt me een beetje nutteloos om een intranet te gaan maken en vervolgens te gaan bedenken "maar wat moeten we der eigenlijk mee??"..
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
- Anonieme ideeen / klachtenlijn
- e-procurement (heb je een paar ton budget?)
- Best practices
- Voorschriften
- Niet-technische FAQ
- Urenbriefjes elektronisch invullen
- Prikbord
- ...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Weet je eigenlijk wel waar je aan begint. Ik heb het idee dat jij meer een coder bent die een intranetsite kan bouwen. De info die er op moet, weet jij dat ook? Lijkt mij dat er juist standaard contracten op moeten komen, blueprints van machines, beleidslijnen van de directie etc etc
http://www.intranetjournal.com/
http://intranet.pagina.nl/
Ik zou zeggen ga je eerst eens verdiepen in de literatuur zoals 'Zen and the art of Intranetmaintenence' of 'The pros and cons of intranetting'.... voordat je je als een kip zonder kop in een avontuur stort...
Wat een JSP en geen CFM extensie, is dat bij jou niet zoiets als vloeken in de kerk.....Op maandag 04 februari 2002 14:37 schreef Gordijnstok het volgende:
Zoiets als dit http://mom.razorfish.com/login.jsp
Aanvraag voor vrije uren, vakantiedagen, etc.
Misschien is dat ook wel handig om je aan je intranet toe te voegen.
Verwijderd
[ot] JSP is ook krachtig en zeker geen slechte taal, maar ow zo omslachtigOp maandag 04 februari 2002 14:44 schreef cutter het volgende:
[..]
Wat een JSP en geen CFM extensie, is dat bij jou niet zoiets als vloeken in de kerk.....
Hm behoorlijk goed punt. Misschien moet je idd eerst eens aan je opdrachtgever gaan vragen wat hij ermee wil bereiken (of is de opdrachtgever een kennis/familielid?Op maandag 04 februari 2002 14:19 schreef Bosmonster het volgende:
Hmm.. is een intranet niet meestal een gevolg van gebrek aan communicatie of informatie of iets dergelijks.. en is er dus altijd een wens naar bepaalde faciliteiten?
Ik vermoed namelijk dat als je aan de werknemers gaat vragen wat ze willen er toch alleen maar onzin antwoorden uitkomen.
WarezOp maandag 04 februari 2002 20:49 schreef 2 het volgende:
[..]
Ik vermoed namelijk dat als je aan de werknemers gaat vragen wat ze willen er toch alleen maar onzin antwoorden uitkomen.
MP3
pr0n
CS server
MOHAA
RTCW
Ach, ik kan wel ff doorgaan wat die werknemers willen....
Verwijderd
Bekijken vrije dagen personeel
Digitale ideeenbus
Documenten (bijv. faxvoorblad, briefpapier, logo's)
Cursussen & Bijeenkomsten
't is maar goed dat wasigh en mbravenboer meer in /14 zitten, anders was het nu Gordijnstok-bashingtime geweestOp maandag 04 februari 2002 19:17 schreef Gordijnstok het volgende:
[ot] JSP is ook krachtig en zeker geen slechte taal, maar ow zo omslachtig79 regels voor een mailtje..pfft
Maar ik vind het inderdaad ook een beetje raar om aan een intranet te gaan beginnen als je nog niet eens weet wat men er nou mee wil. Er moet vraag naar zijn, wil het een beetje nuttig en geaccepteerd worden.
Dingen waar ik aan denk bij intranet zijn:
* urenregistratie
* intern nieuws
* vrije dagen aanvragen
* werkschema's/roosters bekijken
* intern bericht cq. mailsysteem
* eventueel CMS voor externe website
* knowledge base
* smoelenboek
* templates voor brieven en fax
* enz
Verwijderd
[ot]Waarom denk je dat ik het hier post danOp dinsdag 05 februari 2002 01:04 schreef Pelle het volgende:
[..]
't is maar goed dat wasigh en mbravenboer meer in /14 zitten, anders was het nu Gordijnstok-bashingtime geweest
Je hebt geluk dan ik machteloos ben in /13Gordijnstok: [ot]Waarom denk je dat ik het hier post danScheelt me weer 2 OW's voor vloeken
Overigens: mailen is inderdaad niet triviaal, om de simpele redenen dat Java Mail geen behoefte heeft om te simplificeren en gewoon een generieke en goed ontworpen library biedt
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Zoekmachine -> www.google.nl
Telefoonboek -> www.detelefoongids.com
zo, 30% klaar
Verwijderd
Intranet Design Annual: 10 Best Intranets of 2001
Zie [topic=368893] voor meer info.
Verwijderd
Dat telefoonboek slaat natuurlijk nergens op. Ik heb nog geen intranet gemaakt, maar mij lijkt het dat je juist de contact gegevens van de genen die bij het bedrijf werken wilt opgeven zodat ze makkelijk op te zoeken zijn.Op maandag 25 februari 2002 17:25 schreef EquiNox het volgende:
Routeplanner -> www.routenet.nl
Zoekmachine -> www.google.nl
Telefoonboek -> www.detelefoongids.com
zo, 30% klaar
Zoekmachine kan ook zijn voor documenten binnen het bedrijf, moet je flink zoeken op google..
Routeplanner is inderdaad wat overdreven voor een intranet
Hoezo ???Op maandag 25 februari 2002 17:38 schreef Xenith het volgende:
[..]
Routeplanner is inderdaad wat overdreven voor een intranet.
Weet jij hoe groot het bedrijf is???? Ben je wel eens bij de hoogovens geweest?? Of akzo? Shell?
Daar kan je makkelijk verdwalen ... En nooit meer gevonden worden...
Programmer - an organism that turns coffee into software.
JaaaOp maandag 25 februari 2002 17:47 schreef Bosmonster het volgende:
Volgens mij maakte die een grapje...
Verder algemene regels die binnen de organisatie gelden, maar ook beleidsdocumenten waarin duidelijk wordt waar de organisatie in de toekomst naar toe wil werken.
Zoals al eerder vermeld werd kun je ook zaken als urenregistratie, verlofregelingen via het intranet gaan regelen.
Ik verveel me nooit!!
Verwijderd
- Een 'Wie is wie?'-pagina
- Verslagen
- Procedures, formulieren
- Prikbord
- Foto's van de personeelsvereniging
Dat zijn zoal de dingen die hier op het intranet staan