Toon posts:

Volume van alle MP3's aanpassen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele zooi MP3's ..
Nu heb ik een vraag? Weet iemand een goed programma waarmee ik het volume van de mp3's kan aanpassen, zodat ze allemaal het zelfde volumeniveau hebben? En dus niet dat ik elk mp3'tje apart moet behandelen!!! Ik wil ze dus allemaal inladen in een programma, waarna dit programma alle mp3's op het zelfde geluids/volume niveau brengt ..
Pleaze help ..

Weet je een goed programma, laat het ff weten ..

Verwijderd

in bv CoolEdit kun je scripts maken voor dit soort bewerkingen. Ik neem aan dat je ze gewoon wilt normaliseren (alles zo hard mogelijk zetten zonder dat het opgeneukt wordt), zo'n actie kun je 'opnemen' en daarna kun je aangeven voor welke files hij dat moet doen.

Probleem is wel even het mp3-formaat, CoolEdit kan die niet standaard openen. Met winamp kun je ze al heel eenvoudig allemaal naar wav converteren, maar daarna zul je ze ook weer terug naar mp3 willen zetten...maar daar is ook wel weer software voor

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01
[b]Op maandag 04 februari 2002 14:44 schreef
...

Probleem is wel even het mp3-formaat, CoolEdit kan die niet standaard openen.
er zijn plugins voor CoolEdit die dit kunnen.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 04 februari 2002 14:44 schreef MrShaggy het volgende:
Probleem is wel even het mp3-formaat, CoolEdit kan die niet standaard openen.
Cooledit 2000 wel hoor ;)

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Je hebt ook gewoon plug-ins voor WinAmp die dat voor je doen. Ik heb er nu een draaien en daar ben ik best wel over te spreken. Als je het volume van de MP3 zelf gaat aanpassen kan dat volgens mij alleen maar kwaliteits verlies opleveren. Als je van MP3 naar Wav en dan weer naar MP3 verlies je weer informatie ten opzichte van het origineel, de kwaliteit kan dan flink bagger worden. De WinAmp plug-in die ik nu heb heet RockSteady.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02
mp3trim kan dat ook

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Gebruik de plugin RockSteady! werkt prima. Daarnaast evt een advanced crossfader plugin en je merkt het verschil tussen nummers niet meer

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

niet doen, dan moet je je mp3s opnieuw encoden en dat doet de kwaliteit niet echt ten goede....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 14:44 schreef MrShaggy het volgende:
in bv CoolEdit kun je scripts maken voor dit soort bewerkingen. Ik neem aan dat je ze gewoon wilt normaliseren (alles zo hard mogelijk zetten zonder dat het opgeneukt wordt), zo'n actie kun je 'opnemen' en daarna kun je aangeven voor welke files hij dat moet doen.

Probleem is wel even het mp3-formaat, CoolEdit kan die niet standaard openen. Met winamp kun je ze al heel eenvoudig allemaal naar wav converteren, maar daarna zul je ze ook weer terug naar mp3 willen zetten...maar daar is ook wel weer software voor
whaha d8 et ook, reken mij ff voor wat 12 gb aan mp3z wordt in wav, en daarna weer terugcoden, hoe lang dat gaat duren....

doe mij maar mp3trim...
Pagina: 1