Philips CDD4401 brander doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sinds een week heb ik het volgende probleem:

Als het systeem (Windows XP, Asus A7V266 bios 1006) een tijdje heeft gedraaid (2 uur ongeveer), begint de CD-brander (IDE poort 2, slave) opeens met het LEDje te knipperen en te draaien, zonder dat er een CD in zit. Het systeem loopt gedurende dat moment compleet vast (evt. geluiden slaan snel over). Het uitzetten van de brander in Apparaatbeheer doet het probleem ophouden, met de CD-ROM speler heb ik geen last (A-Open 50x, opmdezelfde (tweede IDE-poort(master)). DE brander is van november 2000, geen garantie meer dus... is deze eraan, of doet XP wat fout? (het apparaat heeft altijd perfect gewerkt :()

• Sfynx
  • Niet online
Heeft niemand een idee?

Verwijderd

ik heb ook een philips brander
een 12x
altijd problemen mee gehad
ligt niet aan windows

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 15:55

voz

De echte kenner

firmware update? Als secundaire master instellen? In het BIOS UDMA uit?

Ik noem maar wat basic troubleshooting hoor, heeft niet direkt met het probleem te maken misschien, maar het kan geen kwaad en alles wat het oplost is mooi meegenomen.

Systeemspecs
PV Installatie

• Sfynx
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 00:42 schreef voz het volgende:
firmware update? Als secundaire master instellen? In het BIOS UDMA uit?

Ik noem maar wat basic troubleshooting hoor, heeft niet direkt met het probleem te maken misschien, maar het kan geen kwaad en alles wat het oplost is mooi meegenomen.
Zeker.. ik waardeer alle suggesties :) Het probleem is gelukkig al een hele tijd weggebleven nadat ik m'n mobo BIOS geflasht heb naar de nieuwste beta (1007.001, 8 feb 2002)! :)

De firmware van de drive (revisie 1.5B) gebruikte ik al meer dan een half jaar zonder problemen, is ook de nieuwste die er bestaat. Ultra DMA wordt niet eens ondersteund door de drive, dus heeft ie altijd alleen maar op Multi-Word DMA 2 (maximale wat ie kan) gestaan. Als test had ik m op PIO only, modus 4 gezet, geen verbetering. Secondary master heb k niet eens geprobeerd nee, heeft ie ook nooit op gezeten toen ie t wel deed ;) maar goed, er valt weinig meer over te zeggen: t draait weer prima :)

thx though :)

• Sfynx
  • Niet online
Te vroeg gejuicht blijkbaar :( Hij knippert en draait er weer vrolijk op los zonder CD :( tijdens t knipperen kan ik t laatje ook niet bedienen.

okee, secondary master heeft niet geholpen... firmwares 1.3B, 1.4B en 1.5B ook niet... sterker nog: t ding gaat al raar doen als alleen de 4-polige voedingsstekker erop zit... dus nix met de interface te maken... als de IDE kabel erbij op zat liep de PC ook nog eens vast tijdens de knipperperiodes :(

aarding gecontroleerd (was niet geaard)... even naar de keuken gehaspeld voor aarding: geen verbetering... draadje aan CV: geen verbetering. :( (duidelijk vonkjes te zien bij beweging, dus wel geaard zou je zeggen ;))

op andere PC gecontroleerd... ging daar ook meteen vreemd doen :(

dit alles gebeurt soms al bij BIOS scherm en sinds ongeveer twee weken, dus Windows heeft er idd niets mee te maken.

dit kreng is dan al wel 1,5 jaar oud, maar dan nog... altijd goed gedaan... brandde safedisc2 perfect... was n degelijk brandertje...

weten jullie nog iets om te proberen, of wordt dit een nieuwe aanwinst voor m'n hardwarekerkhof? :7 (nu zat k toch al een een snellere te denken... en indien dit vaker mocht gebeuren lijkt me de service van Plextor wel aantrekkelijk :))

• Sfynx
  • Niet online
De knoop doorgehakt en een Lite-ON LTR-24102B (24x10x40)gekocht... werkt uitstekend :) ik heb wel wat snelheid gemist de afgelopen tijd zeg :9~
Pagina: 1